Navngivning eller dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Noahmor

Anonym skriver:

Ja det er også min tanke. At lade barnet vælge selv. Men synes bare flere og flere siger, at det synd at en 13-14 årig skal lade sig døbe, at det er ydmygende osv.  

Jeg blev døbt som 13-årig, så den kan jeg lige svare på.

Det sker altså ikke på en søndag, hvor kirken er fyldt med mennesker. 

Jeg blev døbt på en hverdag, hvor mine forældre, min bror og min faster (hun skulle være fadder) var der samt præsten, kordegnen og koret. Det hele var overstået på under et kvarter. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja det er også min tanke. At lade barnet vælge selv. Men synes bare flere og flere siger, at det synd at en 13-14 årig skal lade sig døbe, at det er ydmygende osv.  

Hvorfor dog det..det kan gøres ved en privat seremoni, som kun far og mor behøver overvære.

Anmeld

14. juni 2011

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Har du fortrudt at du gav dig?? Mener, var det hyggeligt, eller var det en underlig fornemmelse? 

Jeg har sagt ja til at gifte mig i kirke med ham, for det ønsker han, men det er mellem mig og ham og er - synes jeg - noget andet.

Har til gengæld virkelig svært ved at se mig stå i en kirke med mit barn... 

Ikke fortrydt, for vi blev gift samme dag  lige på det punkt gav jeg mig også.. Vist det stod til mig (alene) var vi blevet gift på rådhus og vores datter navnedøbt. Men min mand ville altid gerne kirke-bryllup og barnedåb..

Anmeld

14. juni 2011

Fenja09

Vi har valgt at døbe istedet for at navngive - min kæreste er "ligeglad" med om det bliver dåb eller navngivning, men hældte nok mest til navngivning, da han er ateist - men det betyder meget for mig, så derfor døber vi.

For mit vedkommende vælger jeg dåb fordi det er en god og fin tradition - jeg er selv døbt, dog ikke konfirmeret. Min søster blev navngivet og ville gerne konfirmeres, så hun måtte døbes inden - hun syntes dengang at det var pinligt, men det var jo hurtig overstået og kirken var ikke fyldt af folk - kun lige nærmeste familie.

Synes man skal vælge, hvad man selv synes og ikke hvad der engang (måske) sker når barnet er konfirmations-moden. Jeg ser intet galt i nogen måderne. Alle gør forhåbentlig det de føler er det rigtige.

/Fenja

Anmeld

14. juni 2011

Preghiera

Anonym skriver:

Hvad er jeres holdning til det? Jeg er absolut i religiøs og det går på mange punkter imod min mavefornemmelse at skulle døbe mit barn. MEN flere siger så, at det er synd for barnet hvis de skal tilvælge dåben senere i livet... Er det virkelig så forfærdeligt? Jeg vil jo mit barn det bedste, men er bestemt ikke glad ved tanken om en dåb 

Hvad tog i udgangspunkt i da i skulle beslutte Jer? 

På forhånd tak. 

Jeg navngiver mine børn... synes BESTEMT ikke det er synd for dem at skulle døbes senere hvis de vil det. (Man giver jo sit barn frihed til at vælge!)

Jeg blev jo "påtvunget" kirken og jeg skulle da møde op på kontor osv for at melde mig ud.. Suk. Så det har da også været synd for mig, jeg blev døbt

Ej... VIGTIGST AF ALT: Hvis din mavefornemmelse siger navgivning... well så har du jo svaret

Kram

Anmeld

14. juni 2011

Maja88

min er begge dele..

da hun skulle døbes i sønderjylland og hun er fra midt. så skulle hun navngives først

Anmeld

14. juni 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

Hvad er jeres holdning til det? Jeg er absolut i religiøs og det går på mange punkter imod min mavefornemmelse at skulle døbe mit barn. MEN flere siger så, at det er synd for barnet hvis de skal tilvælge dåben senere i livet... Er det virkelig så forfærdeligt? Jeg vil jo mit barn det bedste, men er bestemt ikke glad ved tanken om en dåb 

På forhånd tak. 

Vores børn bliver "kun" navngivet. Vi er ikke kristne og det med at det er en tradition er ikke nok for os...

Anmeld

14. juni 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

På forhånd tak. 

Vores børn bliver "kun" navngivet. Vi er ikke kristne og det med at det er en tradition er ikke nok for os...

Anmeld

14. juni 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

På forhånd tak. 

Anmeld

14. juni 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

På forhånd tak. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.