Hvorfor "tidlige" kønsscanninger? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Ahh på den måde Så er det dejligt at de holder øje med en! Og dejligt at vide, at du ikke skal gå over tid (tænker jeg i hvert fald, godt nok som førstegangsfødende  ..)

Ja det er rart de holder øje..  Jeg var rigtig træt af at jeg gik over tid, men det er jo ikke noget man selv bestemmer... 

Noget siger i hovedet på mig, at jeg føder et par dage før termin... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Nynne88 skriver:

Vi fik lavet en i uge 18 og det var mest fordi jeg ikke kunne vente med at se den lille fis igen . Desuden mener jeg ikke at man ligefrem har "ret" til at få kønnet at vide til MD og hvis de ikke kan se det så er det altså bare æregligt - sådan er det på riget!

Var det så lige inden MD i fik den?

Ja jeg ved godt, at de fleste sonografer er "ligeglade" med kønnet, men så kunne man jo få en scanning bagefter hehe. Det var i hvert fald det vi gjorde

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Ja det er rart de holder øje..  Jeg var rigtig træt af at jeg gik over tid, men det er jo ikke noget man selv bestemmer... 

Noget siger i hovedet på mig, at jeg føder et par dage før termin... 

Nej det er jo det!

Jamen jeg krydser fingre for det! Og også for mig selv

Anmeld

14. juni 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Nej det er jo det!

Jamen jeg krydser fingre for det! Og også for mig selv

Tak...  for dig også... 

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Tak...  for dig også... 

Tak!

Anmeld

14. juni 2011

mette-mus

Katte87 skriver:

Hej de damer

Det er egentlig noget der længe har undret mig. Jeg har lagt mærke til, at rigtig mange får lavet kønsscanninger allerede fra uge 14 og at nogle allerede efterspørger kønnet til NF.

Hvorfor? Er det fordi man ikke kan vente? Eller at man er bange for, at de ikke kan fortælle det til MD?

Jeg spørger fordi det ikke er faldet mig ind, at vide kønnet før MD-scanningen. Jeg tænkte, at hvis de ikke kunne se det der, så kunne man jo altid få en scanning mere.  Så hvorfor betale for noget, som i princippet er gratis?

Bare et spørgsmål fra en undrende og absolut ikke tålmodig kvinde  (Nå ja, og så hende som bruger undrende spørgsmål som en eminemt overspringshandling fra eksamensskrivningen   ..)

Jeg skal have en tidlig kønscanning i uge 16. Det er faktisk min mands ønske fordi han syntes det er enormt svært at dele graviditeten og glæden med mig når det hele er sådan lidt uhåndgribeligt for ham (han havde desværre ikke mulighed for at deltage i NF). Så derfor er det et aktivt tilvalg fra vores side.

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

mette-mus skriver:

Jeg skal have en tidlig kønscanning i uge 16. Det er faktisk min mands ønske fordi han syntes det er enormt svært at dele graviditeten og glæden med mig når det hele er sådan lidt uhåndgribeligt for ham (han havde desværre ikke mulighed for at deltage i NF). Så derfor er det et aktivt tilvalg fra vores side.

Det er så også forståeligt nok Jeg ville godt nok også være ked af at misse NF scanning - og da specielt som mand der intet mærker på egen krop.

Anmeld

14. juni 2011

Nynne88

Katte87 skriver:

Var det så lige inden MD i fik den?

Ja jeg ved godt, at de fleste sonografer er "ligeglade" med kønnet, men så kunne man jo få en scanning bagefter hehe. Det var i hvert fald det vi gjorde

Det var tre uger inden MD . Men ja vi overvejede også at vente til at se om hun ikke kunne se det til MD. Er i bakspejlet rigtig glad for at vi betalte os til en selv, for ved kønscanningen gennemscannede hun også den lille og vi fik lidt 3D. Til MD scaningen var hende der scannede simpelthen så sur at hun sikkert ikke havde givet at kigge efter køn .

Anmeld

14. juni 2011

chael

Katte87 skriver:

Hvordan kan det være, at i pludseligt besluttede at få en tidlig med barn nummer 3?
Jeg tror du har ret i den der "fordi man kan"-tankegang Så bliver det nok ekstra svært for nogle at vente

Jeg har altid sagt, at jeg ikke ville vide kønnet - men til sidst blev jeg simpelthen tirret for meget af min kæreste. Set i bakspejlet er jeg glad for det, men skal vi have flere børn, vil jeg holde mere fast

Jeg havde bare lyst til at prøve det. Især fordi jeg havde hørt så meget om det og "alle" fik det gjort. Så ville jeg da også liiiige prøve.

Det var en vild fantastisk oplevelse, ingen tvivl om det. Og jeg er da også tilfreds med det.

Men syntes bare det var for tidligt, og jeg manglede at gå og vente i spænding til de 20 uger.

Men så ved jeg jo det til en anden gang

*Camilla 24+6

Anmeld

14. juni 2011

Carl-Emil's mor

Katte87 skriver:

Hej de damer

Det er egentlig noget der længe har undret mig. Jeg har lagt mærke til, at rigtig mange får lavet kønsscanninger allerede fra uge 14 og at nogle allerede efterspørger kønnet til NF.

Hvorfor? Er det fordi man ikke kan vente? Eller at man er bange for, at de ikke kan fortælle det til MD?

Jeg spørger fordi det ikke er faldet mig ind, at vide kønnet før MD-scanningen. Jeg tænkte, at hvis de ikke kunne se det der, så kunne man jo altid få en scanning mere.  Så hvorfor betale for noget, som i princippet er gratis?

Bare et spørgsmål fra en undrende og absolut ikke tålmodig kvinde  (Nå ja, og så hende som bruger undrende spørgsmål som en eminemt overspringshandling fra eksamensskrivningen   ..)

Fordi der er en rede der skal bygges og det kribler og krabler for at komme igang  kan man også uden at kende kønnet ja  ja ja ja ja det ved jeg men altså heheh vi vil bare gerne vide det NU 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.