Hvorfor "tidlige" kønsscanninger? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.711 visninger
31 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Hej de damer

Det er egentlig noget der længe har undret mig. Jeg har lagt mærke til, at rigtig mange får lavet kønsscanninger allerede fra uge 14 og at nogle allerede efterspørger kønnet til NF.

Hvorfor? Er det fordi man ikke kan vente? Eller at man er bange for, at de ikke kan fortælle det til MD?

Jeg spørger fordi det ikke er faldet mig ind, at vide kønnet før MD-scanningen. Jeg tænkte, at hvis de ikke kunne se det der, så kunne man jo altid få en scanning mere.  Så hvorfor betale for noget, som i princippet er gratis?

Bare et spørgsmål fra en undrende og absolut ikke tålmodig kvinde  (Nå ja, og så hende som bruger undrende spørgsmål som en eminemt overspringshandling fra eksamensskrivningen   ..)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

chael

Katte87 skriver:

Hej de damer

Det er egentlig noget der længe har undret mig. Jeg har lagt mærke til, at rigtig mange får lavet kønsscanninger allerede fra uge 14 og at nogle allerede efterspørger kønnet til NF.

Hvorfor? Er det fordi man ikke kan vente? Eller at man er bange for, at de ikke kan fortælle det til MD?

Jeg spørger fordi det ikke er faldet mig ind, at vide kønnet før MD-scanningen. Jeg tænkte, at hvis de ikke kunne se det der, så kunne man jo altid få en scanning mere.  Så hvorfor betale for noget, som i princippet er gratis?

Bare et spørgsmål fra en undrende og absolut ikke tålmodig kvinde  (Nå ja, og så hende som bruger undrende spørgsmål som en eminemt overspringshandling fra eksamensskrivningen   ..)

Det er fordi teknologien er blevet bedre og fordi man kan. Det er ihvertfald min egen lille husmandsteori

Jeg fik min 2 andres unger køn oplyst il 20 ugers scanning.

Men denne gang fik jeg det atvide til en tidlig kønsscanning.

Og skulle vi nogensinde vælge at få nummer 4, så vil jeg aldrig have en tidlig kønsscanning. Jeg har fortrudt deet lidt. At jeg ikke fik den der ventetid med, at jeg vidste det så tidligt, gjorde det bare mindre spændende. Så det gør jeg aldrig igen.

Har faktisk overvejet om jeg helt skulle lade være med at få kønnet oplyst, hvis jeg nogensinde skulle få en baby mere

*Camilla 24+6

Anmeld

14. juni 2011

Wimmie

Katte87 skriver:

Hej de damer

Jeg har bestilt en kønsscanning tidligt i uge 15, og det er udelukkende fordi at vi tager en uge til London og synes det kunne være sjovt at vide kønnet inden vi tager derover, så vi kunne købe noget fint babytøj til dreng eller pige

Ellers havde vi også ventet de ekstra 5 uger.

Og kan de ikke se de dét, så må vi jo bare købe kønsneutralt

Anmeld

14. juni 2011

Mor til Mike

Katte87 skriver:

Hej de damer

Jeg kunne ikke vente fordi jeg bare MÅTTE vide hvad kønnet var, fordi jeg allerede der var begyndt at købe ting til den lille, og jeg bryder mig ikke om at bruge en formue på hvide ting, og jeg var simpelthen også så spændt på om det blev den søn jeg håbede. Den tidlige scanning var lykken værd :-)

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

chael skriver:

Det er fordi teknologien er blevet bedre og fordi man kan. Det er ihvertfald min egen lille husmandsteori

Jeg fik min 2 andres unger køn oplyst il 20 ugers scanning.

Men denne gang fik jeg det atvide til en tidlig kønsscanning.

Og skulle vi nogensinde vælge at få nummer 4, så vil jeg aldrig have en tidlig kønsscanning. Jeg har fortrudt deet lidt. At jeg ikke fik den der ventetid med, at jeg vidste det så tidligt, gjorde det bare mindre spændende. Så det gør jeg aldrig igen.

Har faktisk overvejet om jeg helt skulle lade være med at få kønnet oplyst, hvis jeg nogensinde skulle få en baby mere

*Camilla 24+6

Hvordan kan det være, at i pludseligt besluttede at få en tidlig med barn nummer 3?
Jeg tror du har ret i den der "fordi man kan"-tankegang Så bliver det nok ekstra svært for nogle at vente

Jeg har altid sagt, at jeg ikke ville vide kønnet - men til sidst blev jeg simpelthen tirret for meget af min kæreste. Set i bakspejlet er jeg glad for det, men skal vi have flere børn, vil jeg holde mere fast

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Wimmie skriver:

Jeg har bestilt en kønsscanning tidligt i uge 15, og det er udelukkende fordi at vi tager en uge til London og synes det kunne være sjovt at vide kønnet inden vi tager derover, så vi kunne købe noget fint babytøj til dreng eller pige

Ellers havde vi også ventet de ekstra 5 uger.

Og kan de ikke se de dét, så må vi jo bare købe kønsneutralt

Det giver så meget god mening

Jeg var også i Portugal i uge 19. - inden jeg vidste kønnet og synes da det var lidt ærgerligt, ikke at vide hvad jeg fik. Men på det tidspunkt var jeg stadig meget i tvivl om jeg skulle vide det, så vi købte både en lyserød og en blå trøje

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Misselbek skriver:

Jeg kunne ikke vente fordi jeg bare MÅTTE vide hvad kønnet var, fordi jeg allerede der var begyndt at købe ting til den lille, og jeg bryder mig ikke om at bruge en formue på hvide ting, og jeg var simpelthen også så spændt på om det blev den søn jeg håbede. Den tidlige scanning var lykken værd :-)

Så fordi du bare ikke KUNNE vente? Jeg synes alligevel det er meget sjovt  Specielt fordi jeg selv er super utålmodig. Vi havde ikke besluttet om vi ville vide kønnet, men da vi blev enige og ikke kunne få det at vide til MD, blev jeg også meget utålmodig og fik en scanning 5 dage efter

Anmeld

14. juni 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Hej de damer

Jeg valgte at få tidlig kønsscanning (14+4) da jeg ikke kunne vente til uge 19 scanningen på sygehuset... Og fordi jeg døjede med blødninger, og var bekymret for om lillepigen havde det godt og om der var liv selvom jeg blødte... 

Også fordi man får en video med hjem fra scanningen og billeder... Efter jeg havde været til denne scanning, synes jeg at der kom meget mere ro i min krop og sind... 

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Jeg valgte at få tidlig kønsscanning (14+4) da jeg ikke kunne vente til uge 19 scanningen på sygehuset... Og fordi jeg døjede med blødninger, og var bekymret for om lillepigen havde det godt og om der var liv selvom jeg blødte... 

Også fordi man får en video med hjem fra scanningen og billeder... Efter jeg havde været til denne scanning, synes jeg at der kom meget mere ro i min krop og sind... 

Det kan jeg så absolut godt forstå! Må ikke være rart at bløde når man er gravid

Men kunne du ikke få en scanning af sygehusvæsnet? Jeg har flere veninder som har blødt under graviditeten, og de blev sendt videre til gratis scanning. Eller er det fordi du havde haft NF?!

Anmeld

14. juni 2011

Den lykkelige

Vi kunne ikke vente  Og fik det heller ikke afvide til MD så var det jo fint vi gjorde det inden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.