Hvorfor "tidlige" kønsscanninger? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Det kan jeg så absolut godt forstå! Må ikke være rart at bløde når man er gravid

Men kunne du ikke få en scanning af sygehusvæsnet? Jeg har flere veninder som har blødt under graviditeten, og de blev sendt videre til gratis scanning. Eller er det fordi du havde haft NF?!

Jeg begyndte at bløde 1 uge efter NF... Og kom til en scanning der og alt så fint ud der... Jeg blødte i lidt over 1 måned... Og kom til en scanning mere på sygehuset og fik samme besked som sidst.. Hver gang jeg ringede til lægen og sagde jeg var altså bekymret, vil de ikke gøre noget, når jeg hverken havde smerter eller styrtblødning... 

Så bestemte vi os for at tage til en kønsscanning, også for at få oplevelsen af at se det så tidligt.. Og også for at berolige mig samtidig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Den lykkelige skriver:

Vi kunne ikke vente  Og fik det heller ikke afvide til MD så var det jo fint vi gjorde det inden..

Var i slet ikke "bange for", at i fik det forkerte resultat? Fik i flere scanninger til at bekræfte det, eller stolede i bare på det?

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Jeg begyndte at bløde 1 uge efter NF... Og kom til en scanning der og alt så fint ud der... Jeg blødte i lidt over 1 måned... Og kom til en scanning mere på sygehuset og fik samme besked som sidst.. Hver gang jeg ringede til lægen og sagde jeg var altså bekymret, vil de ikke gøre noget, når jeg hverken havde smerter eller styrtblødning... 

Så bestemte vi os for at tage til en kønsscanning, også for at få oplevelsen af at se det så tidligt.. Og også for at berolige mig samtidig... 

Hold da op det var længe!  Så er det meget rart med noget tryghed og bekræftigelse. Fik i flere scanninger derefter? (både gratis og betalt)

Anmeld

14. juni 2011

Den lykkelige

Katte87 skriver:

Var i slet ikke "bange for", at i fik det forkerte resultat? Fik i flere scanninger til at bekræfte det, eller stolede i bare på det?

Vi fik 6 scanninger i alt, så fik det afvide tit

Anmeld

14. juni 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Hold da op det var længe!  Så er det meget rart med noget tryghed og bekræftigelse. Fik i flere scanninger derefter? (både gratis og betalt)

Nej så fik vi ikke flere scanninger... Skal til vækst scanning 27. Juni og igen til August.. 

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Den lykkelige skriver:

Vi fik 6 scanninger i alt, så fik det afvide tit

Haha, ja ok  Så handler det vel også om mere end "bare" køn?!

Jeg har også overvejet, om jeg skal have en scanning mere - ikke fordi jeg er utryg, men fordi det er så hyggeligt at se sin lille blyp  Ved dog ikke om jeg gider betale for det.

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Nej så fik vi ikke flere scanninger... Skal til vækst scanning 27. Juni og igen til August.. 

årh hvor dejligt!  "Bare" for at tjekke, at alt er ok? Jeg overvejer også lidt en ekstra.

Anmeld

14. juni 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

årh hvor dejligt!  "Bare" for at tjekke, at alt er ok? Jeg overvejer også lidt en ekstra.

Fordi jeg skal til 2 scanninger mere er fordi Julie var lille ved fødslen, og endda 14 dage og tid vejede hun 3kg da hun kom ud... 

Så det er vægten de holder øje med.. De lader mig ikke gå over tid, hvis det er en lille str.

Anmeld

14. juni 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Fordi jeg skal til 2 scanninger mere er fordi Julie var lille ved fødslen, og endda 14 dage og tid vejede hun 3kg da hun kom ud... 

Så det er vægten de holder øje med.. De lader mig ikke gå over tid, hvis det er en lille str.

Ahh på den måde Så er det dejligt at de holder øje med en! Og dejligt at vide, at du ikke skal gå over tid (tænker jeg i hvert fald, godt nok som førstegangsfødende  ..)

Anmeld

14. juni 2011

Nynne88

Katte87 skriver:

Hej de damer

Det er egentlig noget der længe har undret mig. Jeg har lagt mærke til, at rigtig mange får lavet kønsscanninger allerede fra uge 14 og at nogle allerede efterspørger kønnet til NF.

Hvorfor? Er det fordi man ikke kan vente? Eller at man er bange for, at de ikke kan fortælle det til MD?

Jeg spørger fordi det ikke er faldet mig ind, at vide kønnet før MD-scanningen. Jeg tænkte, at hvis de ikke kunne se det der, så kunne man jo altid få en scanning mere.  Så hvorfor betale for noget, som i princippet er gratis?

Bare et spørgsmål fra en undrende og absolut ikke tålmodig kvinde  (Nå ja, og så hende som bruger undrende spørgsmål som en eminemt overspringshandling fra eksamensskrivningen   ..)

Vi fik lavet en i uge 18 og det var mest fordi jeg ikke kunne vente med at se den lille fis igen . Desuden mener jeg ikke at man ligefrem har "ret" til at få kønnet at vide til MD og hvis de ikke kan se det så er det altså bare æregligt - sådan er det på riget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.