hvad får i juleaften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2008

mette moren

Mette+Mathias skriver:

Flæskesteg er kun tør, hvis man giver den for meget.

Hvis man bruger stegetermometer og steger til den er 62 grader, er den helt perfekt, - og selv min mand (som altid hyler op om at alting er tørt og som foretrækker de fede ting) synes den er rigtig god, - nøglen til det hele er 62 grader *gg*.

Herhjemme spiser vi så aldrig ribbensteg, jeg synes det er alt for fed, - der er jo kun 30% kød i hver skive, og gider egentlig ikke betale for fedt, som jeg så alligevel skærer fra og smider ud.

det vil jeg da lige prøve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2008

twinboys

Klart and

Anmeld

30. november 2008

heaven

vi skal have and og flæskesteg og frikadeller, hvide og brunede kartofler, franske kartofler og verdenes bedste brune sove - og så naturligvis ria a la mande til desssert.....

Anmeld

30. november 2008

OSCARSSON

Min Julskinka har rymt...

Nej , den har ej. Vi tar til Sverige i år og firer jul med min familje der.

Vi får selvfølgelig:

- Jul skinka (Skinke der er kogt og seden grilljered i ovn) Super lækker!

- Vört bröd ( Vørt brød er en blød og krydret brød, ser ud som et franskbrød men er mørk brun og smager dejligt i maven).

- Ohh, SVENSKA KÖTTBULLAR, hvis det er noget jeg savner med Sverige så er det svenska köttbullar. De kød boller i har her i Danmark eller frikkadeller kommer ikke en gang i nærheden af de svenska köttbullarna. Sådan!

- Julmust ( julmust er en slags sodavand der kun sælges til jul og påsk men til påsk siger man påskmust, lidt åndsavgt, fordi det er samme type soda vand. Men det var nok en smart købmand som ville sælge sit resterende lager af julmust som opfand påskmust...)

- Jul öl, selvfølgelig. Den er nok ikke helt olik den Danske sné bajjern (meget kommer også herfra, Carlsberg og Tuborg...) Men jeg haver nogle favoritter der kommer fra lidt mindre bryggerier som jeg godt kan lide.

- Der er meget andet også, også sådant som i spiser her i Danmark.

Men, hold kæft, hvad jeg savner Svenska Köttbullar, Hjemmelavede eller fra Mamma Scan...! Slurp og mumsfillibabba, hvis man nu kan sige sån på Dansk? I forstår sikkert at jeg godt kan lide det i hvert fald.

Mvh Jan

Anmeld

1. december 2008

H+S Skjolgborg.

både and og flæskesteg...

Anmeld

1. december 2008

mette moren

tak for alle svarene håber i alle må få en rigtig go jul!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.