Min Julskinka har rymt...
Nej , den har ej. Vi tar til Sverige i år og firer jul med min familje der.
Vi får selvfølgelig:
- Jul skinka (Skinke der er kogt og seden grilljered i ovn) Super lækker!
- Vört bröd ( Vørt brød er en blød og krydret brød, ser ud som et franskbrød men er mørk brun og smager dejligt i maven).
- Ohh, SVENSKA KÖTTBULLAR, hvis det er noget jeg savner med Sverige så er det svenska köttbullar. De kød boller i har her i Danmark eller frikkadeller kommer ikke en gang i nærheden af de svenska köttbullarna. Sådan!
- Julmust ( julmust er en slags sodavand der kun sælges til jul og påsk men til påsk siger man påskmust, lidt åndsavgt, fordi det er samme type soda vand. Men det var nok en smart købmand som ville sælge sit resterende lager af julmust som opfand påskmust...)
- Jul öl, selvfølgelig. Den er nok ikke helt olik den Danske sné bajjern (meget kommer også herfra, Carlsberg og Tuborg...) Men jeg haver nogle favoritter der kommer fra lidt mindre bryggerier som jeg godt kan lide.
- Der er meget andet også, også sådant som i spiser her i Danmark.
Men, hold kæft, hvad jeg savner Svenska Köttbullar, Hjemmelavede eller fra Mamma Scan...!

Slurp og mumsfillibabba, hvis man nu kan sige sån på Dansk? I forstår sikkert at jeg godt kan lide det i hvert fald.
Mvh Jan
Anmeld