Thalia skriver:
Jeg tror jeg kan følge dig lidt bedre nu. Jeg er fuldstændig med på at man kan betragte en time out som en måde at give både barn og den voksne ro til at samle sig. Der hvor jeg ikke kan følge dig, er at du skriver at man så skal sætte barnet på en stol eller en pude - og sende barnet tilbage dertil hvis det rejser sig før man giver lov til det.
Med det samme man bestemmer hvor og hvorlænge barnet skal holde time out, er det jo en straf af en art. Man forviser barnet til et bestemt sted, mens man selv kan gøre hvad man vil...
Jeg tror jeg ville have nemmere ved at se rimeligheden i det hvis man fx bare lod barnet være indtil det var kølet ned, opholdt sig i samme rum, men lod barnet falde til ro før man opsøger kontakten. Det ville jeg i hvert fald nemt kunne gøre med mine børn, men aldrig i livet om jeg ville tvinge dem til at sidde på en bestemt stol indtil jeg mente de var klar til at blive trøstet.
Dejligt med en debat, det er sjovt at se forskelligt syn på samme ting 
Min tanke omkring time outen, er at barn og voksen får mulighed for at samle sig. Når barnet ikke er ældre, ville jeg aldrig gå ind i et andet lokale, mens barnet skal sidde på sit sted. Jeg ville muligvis sidde i time outen sammen med det, de par minutter det varer. Jeg har ikke tænkt mig at gå på is jagt i fryseren for øjne af barnet imellemtiden.
Når jeg vil bruge time outen, er det fordi det med mit syn, har en rigtig vigtig funktion, både på det tidspunkt, men også i årene frem, for barnet. Hvis det er en straf i dine øjne, at barnet skal sidde et bestemt sted i en bestemt tid, så kan vi godt kalde det en straf. Dog mener jeg at der sagtens kan tilkomme barnet en konsekvens af dets handlinger, også når det er 1½ år. Der er så bare grænser for hvad det skal gå ud på
Så i mine øjne, er time outen en konsekvens. Så hvis mit barn bliver hysterisk og ikke har nogen måde at komme ud af hysteriet på, så vil det for mig at se, hjælpe hvis jeg hjalp det til det. Og her er en mulighed i min verden, et time out sted.
Jeg vil så tilgengæld aldrig lade barnet være, til det var kølet ned, det er det samme som at ignorere det og ikke anerkende dets følelser. Altså med mine øjne set
Men ligesom dig vil jeg opholde mig i samme rum som det, når barnet ikke er ældre.