smider sig på gulvet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

Thalia

Anonym skriver:

det nytter jo ikke når man ikke kan komme igennem til hendes.

desuden går jeg ind for at der er konsekvenser, når man handler forkert.

Jamen er det da forkert at blive frustreret?

Jeg synes det er rigtig synd for pigen at hun skal straffes for at reagere på følelser som hun endnu er for lille til at forstå og håndtere.

Hvis hun ikke vil holdes om og trøstes kan man ganske enkelt sætte sig ved siden af hende så hun ved at man er der, og så skal hun nok selv melde sig når hun er klar til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Anonym trådstarter

tak for jeres svar.

Anmeld

13. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

synes også jeg er meget konsekvent. hun kommer ind på værelset og samler hende også bare op når vi er ude og lader som ingenting.

men det virker virkelig ikke!

Det kan godt tage sin tid.
Nogle unger er bare længere om at fatte pointen end andre..sådan var min den yngste også og mit mellemste barnebarn.

Anmeld

13. juni 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Jamen er det da forkert at blive frustreret?

Jeg synes det er rigtig synd for pigen at hun skal straffes for at reagere på følelser som hun endnu er for lille til at forstå og håndtere.

Hvis hun ikke vil holdes om og trøstes kan man ganske enkelt sætte sig ved siden af hende så hun ved at man er der, og så skal hun nok selv melde sig når hun er klar til det.

at man skal skrige, råde og banke i gulvet synes jeg ikke er i orden nej!

hun er virkelig i et højt toneleje, så min øre er ved at sprænges når hun skriger sådan, så hun er nød til at komme ind i et andet rum.

Anmeld

13. juni 2011

Thalia

Angelspot skriver:

Det tror jeg også er en helt almindelig opførsel for børn. De har svært ved at sætte ord på det de føler og derfor blir deres udtryk meget fysiske, feks ved at smide sig eller slå/sparke osv.

En mulighed er, som en også skriver, at sætte ord på hvad det er barnet føler. Du ser sur ud og jeg kan godt se du blir ked af det. Brug ikke ordet nej og sig ikke sådan er det bare, men omformuler det helst, så begrænser du ikke barnet, men sætter ord på i stedet for.

At bruge værelset som en straf for noget negativt er for mig en rigtig dårlig ide. Værelset skal være fyldt med hygge og et rart og trygt sted at være. Desuden bruger jeg aldrig hvis ikke du opfører dig ordentligt så kommer du i seng truslen. Er der ellers noget at sige til barnet ikke vil i seng når det er et negativt sted (bare skrevet generelt )

Hav en stol, en bænk eller en pude et sted hvor barnet har mulighed for en time out. Det skal ikke være ret lang tid det skal sidde der, men måske bare 1 eller 2 min. Sig: du er sur og gal, det må du også gerne være, men så må du sidde her til det er ovre. Hvis barnet rejser sig må du sætte et der igen til det forstår hvad det handler om. Og husk at fortælle barnet hvad det gjorde rigtig i stedet for forkert, hellere forkusere på det positive end det negative

Jeg synes du skriver en masse rigtigt, lige indtil du nævner time out - hvorfor er det lige at man skal straffe et barn på 1½ år for noget som helst?

Anmeld

13. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det kan godt tage sin tid.
Nogle unger er bare længere om at fatte pointen end andre..sådan var min den yngste også og mit mellemste barnebarn.

ok men jeg kæmper videre og håber hun snart fatter pointen

Anmeld

13. juni 2011

Thalia

Anonym skriver:

at man skal skrige, råde og banke i gulvet synes jeg ikke er i orden nej!

hun er virkelig i et højt toneleje, så min øre er ved at sprænges når hun skriger sådan, så hun er nød til at komme ind i et andet rum.

Aiiii men helt ærlig, det er et lille barn på 1½ år du taler om... Hvordan i alverden kan du betragte skrigeri som noget uartigt?

Var hun så også slem da hun var baby?

Anmeld

13. juni 2011

Anonym trådstarter

Aiiii men helt ærlig, det er et lille barn på 1½ år du taler om... Hvordan i alverden kan du betragte skrigeri som noget uartigt?

Var hun så også slem da hun var baby?

slem som baby?

altså hun har bare virkelig en høj stemme når hun skriger. det gør helt ondt i mine øre og det runger i dem.!

der er jo forskel på hvor højt børn skriger og græder.tror hun kan høres på 10km afstand

Anmeld

13. juni 2011

Pige2009

Anonym skriver:

min datter på 1 1/2 år smider sig tit på gulvet når hun ikke får hendes vilje, eller bliver sur.

gør jeres børn også det, og hvad gør i?

sætter hende ind på værelset og fortæller man sådan opfører man sig ikke, men synes ikke det hjælper. 

Laura er også godt 1½ år, og når hun ikke får sin vilje skriger hun også. Jeg siger så til hende bestemt, at sådan bliver det og derofr kan hun roligt holde op med at græde. Derefter ignorerer jeg hende, for så finder hun hurtigt ud af, at det ikke hjælper at hyle og skrige. Det hjælper her.

Jeg synes det er for tidligt at sætte hende ind i et andet rum...

Anmeld

13. juni 2011

Thalia

Anonym skriver:

slem som baby?

altså hun har bare virkelig en høj stemme når hun skriger. det gør helt ondt i mine øre og det runger i dem.!

der er jo forskel på hvor højt børn skriger og græder.tror hun kan høres på 10km afstand

Så hun skal straffes fordi du synes hun skriger højere end alle andre børn?

Jeg forstår ganske enkelt ikke det syn på børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.