Det tror jeg også er en helt almindelig opførsel for børn. De har svært ved at sætte ord på det de føler og derfor blir deres udtryk meget fysiske, feks ved at smide sig eller slå/sparke osv.
En mulighed er, som en også skriver, at sætte ord på hvad det er barnet føler. Du ser sur ud og jeg kan godt se du blir ked af det. Brug ikke ordet nej og sig ikke sådan er det bare, men omformuler det helst, så begrænser du ikke barnet, men sætter ord på i stedet for.
At bruge værelset som en straf for noget negativt er for mig en rigtig dårlig ide. Værelset skal være fyldt med hygge og et rart og trygt sted at være. Desuden bruger jeg aldrig hvis ikke du opfører dig ordentligt så kommer du i seng truslen. Er der ellers noget at sige til barnet ikke vil i seng når det er et negativt sted (bare skrevet generelt
)
Hav en stol, en bænk eller en pude et sted hvor barnet har mulighed for en time out. Det skal ikke være ret lang tid det skal sidde der, men måske bare 1 eller 2 min. Sig: du er sur og gal, det må du også gerne være, men så må du sidde her til det er ovre. Hvis barnet rejser sig må du sætte et der igen til det forstår hvad det handler om. Og husk at fortælle barnet hvad det gjorde rigtig i stedet for forkert, hellere forkusere på det positive end det negative 
Anmeld