Hård mave!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

fif

DenHeldige skriver:

velbekom og ja, jeg håber det snart hjælper. hård mave er virkelig noget frygtelig ubehageligt noget og når man er en lille een, er det bare endnu mere træls. Held og lykke med det

Ja, det har du helt ret i!! Hun sover nu, men der er stadig ikk rigtigt kommet noget ud, end meget små klumper....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

DenHeldige

fif skriver:

Ja, det har du helt ret i!! Hun sover nu, men der er stadig ikk rigtigt kommet noget ud, end meget små klumper....

Så skal det nok komme - bare bliv ved og hold øje med at hendes mave ikke blir for hård at mærke på

Anmeld

13. juni 2011

fif

Prisana skriver:

Nu døjer vi selv med hård mave ret tit. Som det allerede er nævnt.. Termometer, smør lidt vaccaline på og så på, men meget forsigtigt.. Eller så lactulose, direkte i munden hvis hun ikke kaster op af det, eller bare i hendes mælk.. Og når hun en gang får "hul" igennem så sørg for at hun får noget der hjælper hende af med noget hver dag. Vi putter hørfrøsolie i hendes mad hver gang hun får grød/mos, men husk ikke at varme det op, da det kan smage ret grimt. Og du kan også sagtens prøve med hørfrøsolien allerede nu, det hjælper og smøre tarmene.. Håber at din bette pus snart kommer af med noget, ved godt selv hvor hårdt det er... Og så lige en ting mere (det kan godt lyde lidt vildsomt) når du stimulere hende, kan du lige tage din lillefinger og trykke lidt ved mellemkødet så hjælper det hende også med at presse, det har hjulpet på min pige..

Ønsker dig og dit barn held og lykke... For det er virkelig ikke spor rart!!

fra mig...

Vi har prøvet med termometeret og har givet hende medilax lactulose.. Hun spytter noget af det ud, og sys ikk det smager godt!! Hun har ikk lavet noget rigtigt endnu, end meget små klumper og det gør super ondt på hende, den lille mus! Hvor lang tid går der, før det virker?? og hvor kan man købe det olie henne?

Og tak for dit svar

Anmeld

13. juni 2011

Papaya

fif skriver:

Vi har prøvet med termometeret og har givet hende medilax lactulose.. Hun spytter noget af det ud, og sys ikk det smager godt!! Hun har ikk lavet noget rigtigt endnu, end meget små klumper og det gør super ondt på hende, den lille mus! Hvor lang tid går der, før det virker?? og hvor kan man købe det olie henne?

Og tak for dit svar

Hørfrøs olien er købt i alm supermarkeder, henne ved de øko-varer hylden altså det tørre.. 

Latulosen virker efter nogler timer hos os, andre gange virker det først dagen efter.. Det smager nemlig ikke skide godt, men prøv at putte det i mælken og hvis du putter det i mælken så prøv lige at give det 1 ml. mere end det der står, da det ikke er sikkert at dit barn drikker alt mælken..

Jeg har skulle "grave" det ud af min datter næsten hver gang hun skulle af med noget og det gjorde mere ond på mig end hende, men efter brug af olien har hun skidt hver dag endten en eller 2 gange om dagen.. Og det lyder ikke til meget, men bare det hun kommer af med det og det ikke er hård det der kommer ud er jeg godt tilfreds!

Anmeld

13. juni 2011

fif

Prisana skriver:

Hørfrøs olien er købt i alm supermarkeder, henne ved de øko-varer hylden altså det tørre.. 

Latulosen virker efter nogler timer hos os, andre gange virker det først dagen efter.. Det smager nemlig ikke skide godt, men prøv at putte det i mælken og hvis du putter det i mælken så prøv lige at give det 1 ml. mere end det der står, da det ikke er sikkert at dit barn drikker alt mælken..

Jeg har skulle "grave" det ud af min datter næsten hver gang hun skulle af med noget og det gjorde mere ond på mig end hende, men efter brug af olien har hun skidt hver dag endten en eller 2 gange om dagen.. Og det lyder ikke til meget, men bare det hun kommer af med det og det ikke er hård det der kommer ud er jeg godt tilfreds!

Ok, vi har jo bare kommet smør i grøden, men kan da være vi sku prøve olien... åh, lad være med at sig at du har sku grave det ud :/ håber bare det selv kommer ud, og at det går over imorgen.... - og ja bare de kommer af med noget så er man glad!

Anmeld

13. juni 2011

Kaufie

Der er allerede kommet mange gode råd - jeg vil supplere med et:

zoneterapi

Hvis din datter bliver ved med at døje med hård mave vil jeg helt sikkert anbefale at komme til en proff - men ellers skulle zonen for maveregionen være midt under svangen - og igen skal der køres med uret ligesom på maven. Et andet punkt, der skulle være godt at stimulere er på indersiden af hælen, som skulle være punktet for endetarmen.

Jeg har selv en datter på 6 mdr, der får sveskemos mindst en gang dagligt (i havregrød eller i frugtmosen) (og hold igen med banan, der har en tilstoppende effekt) og så nulrer jeg ofte hendes fødder på de par punkter dér og cykler med hende på puslebordet - og vi har ikke haft problemer med hård mave endnu.

Anmeld

14. juni 2011

fif

Kaufie skriver:

Der er allerede kommet mange gode råd - jeg vil supplere med et:

zoneterapi

Hvis din datter bliver ved med at døje med hård mave vil jeg helt sikkert anbefale at komme til en proff - men ellers skulle zonen for maveregionen være midt under svangen - og igen skal der køres med uret ligesom på maven. Et andet punkt, der skulle være godt at stimulere er på indersiden af hælen, som skulle være punktet for endetarmen.

Jeg har selv en datter på 6 mdr, der får sveskemos mindst en gang dagligt (i havregrød eller i frugtmosen) (og hold igen med banan, der har en tilstoppende effekt) og så nulrer jeg ofte hendes fødder på de par punkter dér og cykler med hende på puslebordet - og vi har ikke haft problemer med hård mave endnu.

Ok tak for dine råd! Vi har heller aldrig døjet med det før, så det var osse helt nyt for os :/ Hun har heldigvis haft afføring i nat, og lidt til morgen... Så det var dejligt at se, jeg gav hende osse sveskemos i grøden lige før..

Anmeld

14. juni 2011

Rebecca Persson

Uh, det lyder ikke rart. JEg kan godt forstå, at du bekymrer dig.

JEg vil prøve at komme med lidt inspiration til hvordan den lille mave kan komme til at fungere godt af sig selv, uden afføringsmidler, sveskemos, mekanisk stimulation af tarmen og anden symptombehandling. 

Babys tarmsystem er ret umodent, og mange babyer får forstoppelse, fordi de får for meget mad, uhensigtsmæssig mad og for tidligt mad. Dette skyldes bl.a. at vejledningen af sp'en ikke altid er optimal, og desværre heller ikke altid i overensstemmelse med sundhedsstyrelsens anbefalinger. Så ingen grund til at slå sig selv oven i hovedet her!

Babyer 0-6 måneder er designet til mm og mme, ikke andet, med mindre særlige forhold taler for det. Så hvis de får hård mave af maden 4-6 mdr. ja så er det fordi deres tarme ikke er modne til mad endnu. Bl.a. fordi de nødvendige enzymer ikke er oppe i fuldt gear endnu.

Komælk er den sværest fordøjelige fødevare. Børn under 1 år har brug for mm eller mme. Ikke komælk og komælkeprodukter. De aller fleste lande anbefaler at vente med komælk til baby er mindst 12 måneder. Det er en rigtig godt idé, da komælk også er allergent og slimdannende. Fra 12 måneder kan komælk godt indgå som en del af en varieret kost, hvis barnet trives godt med det - igen, det er individuelt.

Massage på maven i urets retning er godt. Cykling med benene ligeså. Et tjek hos en kiropraktor, som er vant til at arbejde med babyer kan varmt anbefales. Mange babyer får små vrid under fødslen, som bl.a. kan give smerter, kolik og fordøjelsesproblemer.

Et tilskud af probiotika er super. Vælg Udo's Choice Infant's Blend Probiotic eller NDS Probiotic Panda.

Jeg har skrevet meget mere om alt dette i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag, 2011). 

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

14. juni 2011

DenHeldige

fif skriver:

Ok tak for dine råd! Vi har heller aldrig døjet med det før, så det var osse helt nyt for os :/ Hun har heldigvis haft afføring i nat, og lidt til morgen... Så det var dejligt at se, jeg gav hende osse sveskemos i grøden lige før..

Så godt at høre, at der så småt er ved at komme rigtig gang i maven igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.