Hård mave!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

DenHeldige

fif skriver:

ja det vil jeg tro at den er, for det gør ondt på hende, og man kan se at afføringen bare ikk kan komme ud... hvordan stimule´re man??

Smør godt med babyolie omkring anus7ringmuskler, så glider alt lidt lettere. Massèr hende med rolige bevægelser i et let tryk fra toppen af lænden og ned mod haleben. Læg hende evt på maven med benene oppe under sig - hvis hun vil være med til det - så hjælper det også hende til at "trykke".

Hvad har du fået på apoteket - et miniklyx evt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

fif

DenHeldige skriver:

Smør godt med babyolie omkring anus7ringmuskler, så glider alt lidt lettere. Massèr hende med rolige bevægelser i et let tryk fra toppen af lænden og ned mod haleben. Læg hende evt på maven med benene oppe under sig - hvis hun vil være med til det - så hjælper det også hende til at "trykke".

Hvad har du fået på apoteket - et miniklyx evt?

Ok, tak alle forslag kan vi bruge.. For det er sku ikk sjovt

Anmeld

13. juni 2011

fif

fif skriver:

Ok, tak alle forslag kan vi bruge.. For det er sku ikk sjovt

nej vi fik medilax

Anmeld

13. juni 2011

DenHeldige

fif skriver:

ja det vil jeg tro at den er, for det gør ondt på hende, og man kan se at afføringen bare ikk kan komme ud... hvordan stimule´re man??

PS: når der er kommet "hul" på det kan et godt alternativ til svesker være vandmelon for at undgå at det sker igen og ja, væske skal der jo være nok af for at aff. ikkke skal blive for hård

Anmeld

13. juni 2011

DenHeldige

fif skriver:

ok tak, det vil vi prøve så....

Husk godt med olie, så gør det mindre ondt på hende. har du en lille plast-engangssprøjte (brug kun spidsen), så brug evt den til at få listet lidt olie op i endetarmen. Men vær forsigtig, -det er jo lidt af et følsom område!!

Anmeld

13. juni 2011

fif

DenHeldige skriver:

Husk godt med olie, så gør det mindre ondt på hende. har du en lille plast-engangssprøjte (brug kun spidsen), så brug evt den til at få listet lidt olie op i endetarmen. Men vær forsigtig, -det er jo lidt af et følsom område!!

Tak, for alle dine gode råd, vi må prøve os frem, og håbe på at det hjælper på hende!!!

Anmeld

13. juni 2011

DenHeldige

fif skriver:

Tak, for alle dine gode råd, vi må prøve os frem, og håbe på at det hjælper på hende!!!

velbekom og ja, jeg håber det snart hjælper. hård mave er virkelig noget frygtelig ubehageligt noget og når man er en lille een, er det bare endnu mere træls. Held og lykke med det

Anmeld

13. juni 2011

Siljes Mor

Du kan også stimulere hendes tyktarm ved at massere og trykke lidt på maven omkring navlen i en cirkel med urets retning.

Jeg vil også sige at her bruger vi lactulose mod hård mave når den driller.

Anmeld

13. juni 2011

lucas<3

fif skriver:

Hej piger

Min pige på 6½måned har fået hård mave!!! Vi har prøvet med sveskemos og været på apo for at få noget til hende.. Det hjælper nok ikk lige de første par timer.. men jeg tænker så, er der ikk noget man kan gøre for at stimulere ringmuskélen???

Tak

jeg fik afvide man skulle køre fingerne omkring navlen i en cirkel.. det skulle hjælpe mod det.

Anmeld

13. juni 2011

Papaya

Nu døjer vi selv med hård mave ret tit. Som det allerede er nævnt.. Termometer, smør lidt vaccaline på og så på, men meget forsigtigt.. Eller så lactulose, direkte i munden hvis hun ikke kaster op af det, eller bare i hendes mælk.. Og når hun en gang får "hul" igennem så sørg for at hun får noget der hjælper hende af med noget hver dag. Vi putter hørfrøsolie i hendes mad hver gang hun får grød/mos, men husk ikke at varme det op, da det kan smage ret grimt. Og du kan også sagtens prøve med hørfrøsolien allerede nu, det hjælper og smøre tarmene.. Håber at din bette pus snart kommer af med noget, ved godt selv hvor hårdt det er... Og så lige en ting mere (det kan godt lyde lidt vildsomt) når du stimulere hende, kan du lige tage din lillefinger og trykke lidt ved mellemkødet så hjælper det hende også med at presse, det har hjulpet på min pige..

Ønsker dig og dit barn held og lykke... For det er virkelig ikke spor rart!!

fra mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.