vægt på 3 årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2011

Fam. Madsen

Mor til Frederic skriver:

her starter han også til august...

Dejlig med barsel, så han kan være lidt hjemme..

Har han haft brug for at indhente noget motorisk, siden sproget halter en smule?

For her fik han sin løbecykel da han var 19-21 mdr og kører også på hans 2 hjulet pedal cykel uden støttehjul men med hvor jeg støtter ham en smule.

Tror ikke man som mor til et 'ikke på normal stregen' barn, skal spejle sig i andre på samme alder...

Her voksed han som ukrudt det første leveår (30 cm) hvor normalen siger ca 25 cm.. Andet leveår burde han i følge egen kurve og statistik have vokset over de 12 cm, som normalen siger. Men der gik han helt i stå og voksed blot 6 cm...

Vægten sagde fra 8½ -12 mdr; + 400 g. Vejed det samme ved både 1 og 2 års undersøgelsen. Men hans vægt har svinget mellem 9,7 og 10,8 siden han var ca. 9-10 mdr.

Egen læge kommentere ikke hans vægt, da hun ved at den bliver der taget hånd om andet sted.

Vi tænker ikke over det i hverdagen, da det er blevet en del af vores hverdag helt fra han var spæd. Ser ham ikke som tal, men som den herlige dreng han er. Ja han er bette, og hva så. Hans almen trivsel er i top - sprog - motorik, han er bare ikke den største i mængden - sover meget og kan til tider løbe hurtig tør for energi. Men sådan er han nu engang, det har vi lært at leve med...

Vores drenge bliver bare ikke små brumbasser og det at være et slank barn - gør det ikke til et ringere barn... 

nej han har ikke haft brug for og indhente noget motorisk han har altid været god motrisk og hurtig fremme på det område. også derfor jeg tror han er bag ud med sproget.

nej du har nok ret i man ikke skal spejle sig i andre børn, men synes bare det er godt og vide hvad "normal" vægtige børn vejer for regner da med og kæmpe med hans vægt for nu har det været sådan her siden han blev født marcus har aldrig spist ret meget af gangen men tilgengel mange gange og dagen. han har taget 500gram på, på et år. nok også derfor min læge kommenter hans vægt igen.

jeg har heller ikke tænkt over der sådan rigtig før at lægen kommenter det her til 3 års undersøgelsen. 

for jeg har det sådan at marcus spiser det han gøre og han er en utrolig dejlig dreng og meget kærlig dreng.

bestemt er et slank barn ikke et ringer barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Fam. Madsen

JustAnotherName skriver:

Samme mål. Men hun er jo også en pige - de er jo tit lidt mindre 

ja det er de jo gerne har i været til 3 års undersøgelse??

Anmeld

11. juni 2011

LotteGabriella

Fam. Madsen skriver:

hej 

jeg var til 3 års undersøgelse i onsdags med min søn. og der fik jeg afvide at han var lige lille nok og gerne skulle tage noget på. 

min søn vejer 11kg og er 92cm 

men hvad vejer/vejede jeres børn da de var omkring de 3 år. 

ved godt er det er meget forskelligt fra barn til barn. men vil bare gerne vide hvad andre børn vejede i den alder. 

Daniella er 2 år og 10 mdr. Hun vejer 14,6 kg og er 97 cm

Anmeld

11. juni 2011

Aves.

Fam. Madsen skriver:

hej 

jeg var til 3 års undersøgelse i onsdags med min søn. og der fik jeg afvide at han var lige lille nok og gerne skulle tage noget på. 

ved godt er det er meget forskelligt fra barn til barn. men vil bare gerne vide hvad andre børn vejede i den alder. 

91 cm og 13 kg, 103cm og 17 kg og 14kg og 93 cm.

Sådan har mine tre været da de var tre år..

Anmeld

11. juni 2011

Mormilla

Fam. Madsen skriver:

hej 

Min han er stort set det samme. 12 kg og 92 cm. Han var lille da han blev født og så har han os haft en del problemer med tynd mave da han var 1 år så det har gjort at han stod stille og ikke tog så meget på... Men lægen siger at han er helt fint og jeg skal ikke tænke så meget over det når han har det fint. Min mand er os tynd og høj så det kan os være at det kommer fra min mands gener

Anmeld

11. juni 2011

Mor til Frederic og Freya

Fam. Madsen skriver:

nej han har ikke haft brug for og indhente noget motorisk han har altid været god motrisk og hurtig fremme på det område. også derfor jeg tror han er bag ud med sproget.

nej du har nok ret i man ikke skal spejle sig i andre børn, men synes bare det er godt og vide hvad "normal" vægtige børn vejer for regner da med og kæmpe med hans vægt for nu har det været sådan her siden han blev født marcus har aldrig spist ret meget af gangen men tilgengel mange gange og dagen. han har taget 500gram på, på et år. nok også derfor min læge kommenter hans vægt igen.

jeg har heller ikke tænkt over der sådan rigtig før at lægen kommenter det her til 3 års undersøgelsen. 

for jeg har det sådan at marcus spiser det han gøre og han er en utrolig dejlig dreng og meget kærlig dreng.

bestemt er et slank barn ikke et ringer barn.

bare pas på at din fokus og energi på - i og omkring mad og måltider ikke udvikler sig til en kamp og overvågning, i din iver på at få ham op i vægt.

Men accepter den str han har, da den jo ikke påvirker ham...

Du kan sagtens tvinge en hest til dens trug, men ikke tvinge den til at spise...

Her får han stadig sødmælk og ekstra smør. At blande fløde i kakao, vil han ikke have da kakao i forvejen skal fortyndes med mælk. Knækbrød mm er skiftet ud med digestive, da de er fulde af gode ting til ham. Frugt får han sjælendt, da det 'blot' er noget der vil fylde i hans mave og ikke gavner ham i at tage på...

Vi har til en del væskt kontrol'er ikke villet vide hvad han vejer, blot om det var - eller +... For kan ikke bruge det at nu har han igen tabt sig eller står stille, til noget. Det ændre ikke en dadel på at Frederic aldrig har vist eller udtrykt sult eller glæde for noget som helst mad. Han er stadig en gåde for dem ude på både børne afd og børne amb. Vi har stadig kontakt til børne afd's spiseteam, netop fordi de gerne vil følge ham - da han afviger fra resten af de 'normale' problem spisere...

Nogle af guldkorn fra børne afd.'s spiseteam;

Det vigtigste er; 

- vid at dit barn ikke dør af sult, selv om det ikke lige spiser noget.

- tro på at det nok skal spise det, det har behov for.

- giv barnet alderssvarende ansvar for egen spisning.

- undgå at nøde og presse barnet, ved at aflæse dets signaler.

Måltidet; 

- lad dit barn spise i fred og ro

- respekter dit barns fornemmelse for mæthed og sult.

- vær diskret rollemodel.

- undlad ris/ros, belønning/ straf.

Rammerne; 

- skab en rolig atmosfære- sluk tv, dvd, video, radio

- undlad legetøj på bordet

- placer jer, så barnet kan se dig spise

- sørg for så få forstyrrelser som muligt.

Maden; 

- sørg for at der er mad på bordet, dit barn kan lide.

- lad dit barn selv øse op.

- sørg for at barnet har eget bestik.

- ingen kommentarer om mad eller spisning.

- ingen krav om at smage eller spise op.

Sansning; 

- lad dit barn sanse maden (røre - lugte - smage)

- lad dit barn spise på sin egen måde (det er måske med fingerne)

Omgivelserne;

- bed gæster/ bedsteforældre respektere jeres nye madkultur.

- bed daginstiutionen hjælpe med til at indføre den nye mad kultur.. 

Anmeld

11. juni 2011

oerbaek

min søn vejede ca 11 kg og var 89 cm 

Anmeld

11. juni 2011

Fam. Madsen

Mor til Frederic skriver:

bare pas på at din fokus og energi på - i og omkring mad og måltider ikke udvikler sig til en kamp og overvågning, i din iver på at få ham op i vægt.

Men accepter den str han har, da den jo ikke påvirker ham...

Du kan sagtens tvinge en hest til dens trug, men ikke tvinge den til at spise...

Her får han stadig sødmælk og ekstra smør. At blande fløde i kakao, vil han ikke have da kakao i forvejen skal fortyndes med mælk. Knækbrød mm er skiftet ud med digestive, da de er fulde af gode ting til ham. Frugt får han sjælendt, da det 'blot' er noget der vil fylde i hans mave og ikke gavner ham i at tage på...

Vi har til en del væskt kontrol'er ikke villet vide hvad han vejer, blot om det var - eller +... For kan ikke bruge det at nu har han igen tabt sig eller står stille, til noget. Det ændre ikke en dadel på at Frederic aldrig har vist eller udtrykt sult eller glæde for noget som helst mad. Han er stadig en gåde for dem ude på både børne afd og børne amb. Vi har stadig kontakt til børne afd's spiseteam, netop fordi de gerne vil følge ham - da han afviger fra resten af de 'normale' problem spisere...

Nogle af guldkorn fra børne afd.'s spiseteam;

Det vigtigste er; 

- vid at dit barn ikke dør af sult, selv om det ikke lige spiser noget.

- tro på at det nok skal spise det, det har behov for.

- giv barnet alderssvarende ansvar for egen spisning.

- undgå at nøde og presse barnet, ved at aflæse dets signaler.

Måltidet; 

- lad dit barn spise i fred og ro

- respekter dit barns fornemmelse for mæthed og sult.

- vær diskret rollemodel.

- undlad ris/ros, belønning/ straf.

Rammerne; 

- skab en rolig atmosfære- sluk tv, dvd, video, radio

- undlad legetøj på bordet

- placer jer, så barnet kan se dig spise

- sørg for så få forstyrrelser som muligt.

Maden; 

- sørg for at der er mad på bordet, dit barn kan lide.

- lad dit barn selv øse op.

- sørg for at barnet har eget bestik.

- ingen kommentarer om mad eller spisning.

- ingen krav om at smage eller spise op.

Sansning; 

- lad dit barn sanse maden (røre - lugte - smage)

- lad dit barn spise på sin egen måde (det er måske med fingerne)

Omgivelserne;

- bed gæster/ bedsteforældre respektere jeres nye madkultur.

- bed daginstiutionen hjælpe med til at indføre den nye mad kultur.. 

tak for rådene der helt klart en del jeg kan bruge... og tage til mig.. vi har nemlig sagt til marcus du skal smage inden du siger du ikke kan lide det. det stopper så fra nu af. også må han jo spise det han vil og det han kan... 

marcus vil ikke drikke sødmælk vi kan ikke få det i ham det er ligesom han får kvalme af det.

vi har pakket vægten væk her hjemme da marcus kunne finde på selv og gå på den. så for at han ikke skulle blive for ivrig efter og gå på vægten har vi pakket den væk nu..

Anmeld

11. juni 2011

komodo

19,6 kg og 102 cm til 3 års undersøgelsen

Anmeld

11. juni 2011

JustAnotherName

Fam. Madsen skriver:

ja det er de jo gerne har i været til 3 års undersøgelse??

Den store er 3½ år, så det er længe siden. Den yngste er endnu kun 2 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.