Fam. Madsen skriver:
han starter først i bh. til august da jeg gerne vil have ham hjemme her sommeren over. jeg er lige startet på barsel så vi går bare og hygger her hjemme hvor han kan spise når han vil.
han er en glad og udadvendt dreng. dog er han lidt bag ud med sit sprog som lægen også bemærket. men jeg tænkter dog det med sproget har noget og gøre med at han har brugt meget energi på sin motrik da han baåde køre på cykel og to hjulet løbecykel.
han har altid lagt under den almenlig kurv. men begynder bare og tænke hvad han skal veje som 3årige..
men kan se at din dreng også er lille så.
her starter han også til august...
Dejlig med barsel, så han kan være lidt hjemme..
Har han haft brug for at indhente noget motorisk, siden sproget halter en smule?
For her fik han sin løbecykel da han var 19-21 mdr og kører også på hans 2 hjulet pedal cykel uden støttehjul men med hvor jeg støtter ham en smule.
Tror ikke man som mor til et 'ikke på normal stregen' barn, skal spejle sig i andre på samme alder...
Her voksed han som ukrudt det første leveår (30 cm) hvor normalen siger ca 25 cm.. Andet leveår burde han i følge egen kurve og statistik have vokset over de 12 cm, som normalen siger. Men der gik han helt i stå og voksed blot 6 cm...
Vægten sagde fra 8½ -12 mdr; + 400 g. Vejed det samme ved både 1 og 2 års undersøgelsen. Men hans vægt har svinget mellem 9,7 og 10,8 siden han var ca. 9-10 mdr.
Egen læge kommentere ikke hans vægt, da hun ved at den bliver der taget hånd om andet sted.
Vi tænker ikke over det i hverdagen, da det er blevet en del af vores hverdag helt fra han var spæd. Ser ham ikke som tal, men som den herlige dreng han er. Ja han er bette, og hva så. Hans almen trivsel er i top - sprog - motorik, han er bare ikke den største i mængden - sover meget og kan til tider løbe hurtig tør for energi. Men sådan er han nu engang, det har vi lært at leve med...
Vores drenge bliver bare ikke små brumbasser og det at være et slank barn - gør det ikke til et ringere barn...