Kvinde, dame eller pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er du?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.577 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. november 2008

Liva

Hej...

Dette udspringer egentlig af en samtale med min datter. Hun er jo en pige, lillebror er en dreng, far er en mand og mor er en ja umiddelbart kvinde. Men når man fx har sit barn med ude og købe ind, siger man vel ikke: Kan du give den til kvinden, men nærmere give den til damen. Det ville så svare til at hvis det var en mand ville man sige give den til herren... hmmm...

Nå ja, men jeg bliver næsten helt forvirret, så mit stakkels barn må da blive helt rundtosset over forskellige varebetegnelser...

Hvad betegner i jer selv som, set gennem et barns øjne?

Synes dame lyder som en på 80, kvinde lidt feministisk og pige, det kan man da ikke bruge når man er over 30...

Kh Liva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2008

Stumpen

Jeg ved ikke hvad jeg tiltaler mig selv som overfor Mathilde udover mor.. Men når vi er ude og handle eller hun går ind på andre folks områder, så kalder jeg mænd og kvinder for mand/en og dame/en...
Anja.. -der ikke kan begrunde hvorfor, sådan gør jeg vist bare

Anmeld

27. november 2008

Janep

jah jeg er 19 så når andres børn kommer til er jeg "pigen"

og nu er min datter ikk så gammel endnu, men tror da os at jeg ville kalde dem for manden og damen ordret kvinde og herrer blir aldrig brugt herhjemme

Anmeld

27. november 2008

mette moren

jeg er snart 25. og jeg hader og blive kaldt dame for ja det er sådan en på 80.. og en kvinde det er jeg heller ikk vild med det syntes jeg man skal være over 30 for at være.... så tænker på mig selv som en voksen pige men kender det godt min dreng må også blive forviret, ved heller ikke hvad jeg skal kalde folk

Anmeld

27. november 2008

Nemesis

tjaaa jeg siger kvinde/mand

I mine øjne er man pige indtil man kan lave børn..så er man kvinde til man ikke kan og så bliver man dame. :-)

Så tænker egentlig ikke over det...det kommer helt naturligt.

:-) Sisse

Anmeld

27. november 2008

Pia.

Jeg er en ung kvinde

Anmeld

27. november 2008

H+S Skjolgborg.

kvinde... her...

Anmeld

27. november 2008

Lykkelig Mor til 2

PiaR skriver:

Jeg er en ung kvinde

Ja riktig det er jeg også!!!!

Anmeld

27. november 2008

MetteT

Jeg mener selv jeg er en ung kvinde på 24...

Men da jeg sidder ved kassen i et supermarked mener andre folk åbenbart at jeg er en dame... HEHE... ("kan du gi pengene til damen" "kan du spørge damen hva det koster" osv.. )
Syns også selv at dame lyder som en noget ældre en end 24...
Men de fleste bruger betegnelsen "dame"
Tror egentlig også jeg ville kigge lidt hvis der var en der sagde "kan du gi pengene til den unge kvinde..."

-Mette

Anmeld

27. november 2008

Mathilde

Jeg er en ung kvinde... Jeg synes dame lyder lidt fint/fornemt og gammelt.. Min lillesøster er en pige, min mor er en kvinde og min mormor er en dame Sådan er det i hvert fald i min verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.