Kvinde, dame eller pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2008

Diana...

Endnu en kvinde her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2008

wamse

Jeg er en dame, det siger Lærke i hvertfald

Anmeld

27. november 2008

Anne

Hmm hmm de damer... jeg er 32 og bare fordi jeg er over 30, er jeg alts&aring; ikke blevet en kvinde endnu. Jeg er PIGE, og det vil jeg v&aelig;re. Kvinde er for mig en der har styr p&aring; sit liv, sine ting, job, ungerne , k&oslash;rer med sikekrhedssele .<br /> En pige som jeg er en, der aldrig rigtig bliver voksen. Jeg kan stadig fnise med mine veninder som teenagere, jeg g&aring;r i jeans, boksershorts og kan danse til den lyse morgen. Det kan kvinder ogs&aring;, men forskellen for mig er alts&aring;, at kvinder er modne og det kan man sagtens v&aelig;re som 20 &aring;rig. Min mor der er 56 &aring;r er ogs&aring; stadig pige mere end kvinde <br /> KH<br /> Anne<br />

Anmeld

27. november 2008

Heidi B

Har stemt kvinde... selvo jeg synes jeg er pige... men jeg er 35 og mor til 2... så jeg må vidst lidt videre....

Heidi med Jeppe og Mikkel 300806

Anmeld

27. november 2008

Lise

Aner det ikke... Er blevet kaldt damen mange gange - har arbejdet i en biografkiosk i tre år tidligere i mit liv. "Sig til damen hvad du skal ha', lille Peter.." - Grrrrr...jeg er sgu i hvert fald IKKE DAMEN!!!

Kvinden...hmm, føler mig ikke helt "voksen" nok til at være kvinden. Ikke at alder har noget med det at gøre, men jeg føler mig ikke som kvinden...Kvinden er sådan en voksen en med styr på tingene og hun er smart i tøjet - hun ser godt ud i kjoler... Jeg føler mig som en lille pige i alt for stort tøj, hvis jeg prøver at være voksen-smart... f.eks. lige som når jeg er ude på kundearbejde i forbindelse med mit arbejde som revisor. Har faktisk stadig kontortøjet på, og det er for voksent og helt forkert..

Pigen - aj, det er også så ungt igen. Jeg er jo ikke 15 længere...

Hvad mon jeg egentlig er?

Anmeld

27. november 2008

Astrid P

Jeg er helt klart en kvinde!

Anmeld

27. november 2008

MorCamilla

Når jeg skriver ansøgninger er jeg er ung KVINDE... Og når jeg snakker med Mikkel er jeg MOR...

Anmeld

27. november 2008

twinboys

tjaaa jeg siger kvinde/mand

I mine øjne er man pige indtil man kan lave børn..så er man kvinde til man ikke kan og så bliver man dame. :-)

Så tænker egentlig ikke over det...det kommer helt naturligt.

:-) Sisse

Thi hi ja sådan har jeg det også...Og jeg er en ung kvinde...

Majbritt

Anmeld

28. november 2008

Miamaja

mette moren skriver:

jeg er snart 25. og jeg hader og blive kaldt dame for ja det er sådan en på 80.. og en kvinde det er jeg heller ikk vild med det syntes jeg man skal være over 30 for at være.... så tænker på mig selv som en voksen pige men kender det godt min dreng må også blive forviret, ved heller ikke hvad jeg skal kalde folk

enig det er lidt svaert og tager mig selv i det. sarligt med andre.. skal jeg kalde dem kvinde, dame eller pige..valger dog oftest pige/kvinde.

Anmeld

28. november 2008

Liva

Hej

Tak for svar allesammen, det ser ud til at jeg ikke er den eneste der forvirrer mit barn... Synes Sisses argument holder meget godt, men hvorfor siger man så altid damen til sine børn i supermarkedet, uanset om det er en på 20 eller en på 60 der står overfor os; det må vel være gamle omgangsformer og gamle vaner...

Kh Liva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.