Navngivning til et ufødt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Vi har to fornavne. Et til en pige, et til en dreng. Så det er bare sådan det er. Vi ved ikke hvad vi får endnu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Anne85

Vores børn har fået deres navne kort efter kønsscanningerne. Og sjovt nok har de lignet en kristian og en Nynne da de kom ud og kunne ikke have heddet andet  

Anmeld

9. juni 2011

Fenja09

Vi har valgt navnet til bebsen i maven - det gjorde vi helt fra start af. Havde både pige og drengenavne på listen og da vi så fik kønnet af vide var navnet valgt.

Min kæreste mener det er pjat at navnet ikke passer til babyen når den kommer ud, så den kommer højest sandsynligt til at hedde det vi har valgt  medmindre at kønnet er et andet end vi forventer

Anmeld

9. juni 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Med min den første, som jeg var alene med havde jeg 5 forskellige navne og ud fra dem valgte min søster så hvad han skulle hedde. Og det blev Nicklas....

Med nr 2 havde vi to drenge navne Mathias og Mikkel. Og et par pigenavne.... Da vi så til md scanning fik afvide det var en dreng, blev vi enige om at det skulle være Mathias....

Nu denne gang spurgte vi storbror Nicklas hvad han syntes lillesøster skal hedde, og hun skulle enden hedde Rasmus seebach, eller Nikoline. Og vi har jo så valgt Nikoline....

Anmeld

9. juni 2011

Giraffen

Peanut skriver:

Jeg har flere gang læst at flere at jer tøser, giver navn til det barn i går med i maven..

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om jeres tanker ang dette  Fordi jeg har altid forestillet mig, at hvis man nu gik med en dreng i maven, så havde man skrevet de 3 drengenavne op man bedst kunne lide, også fik drengen navnet ved fødsel, fordi han måske mere ligner en Mads end en Mikkel.. Hvis i forstår 

Er ikke selv gravid endnu, men håber på det i nærmerste fremtid 

Jeg har besluttet mig for pigenavnet (selvom jeg ik er gravid endnu) - det er af personlige årsager at jeg vil opkalde en af mine døtre (hvis jeg får nogle) efter min fantastiske farmor - og så må jeg jo bare satse på at navn og baby passer sammen

På samme måde har jeg også et drengenavn jeg gerne vil gi videre, men det er fordi det er det absolut eneste drengenavn jeg kender hvor jeg tænker "det er min søn" - så det må baby så finde sig i (og faren for den sags skyld) - faren ved det bare ik endnu

Anmeld

9. juni 2011

Carl-Emil's mor

Peanut skriver:

Jeg har flere gang læst at flere at jer tøser, giver navn til det barn i går med i maven..

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om jeres tanker ang dette  Fordi jeg har altid forestillet mig, at hvis man nu gik med en dreng i maven, så havde man skrevet de 3 drengenavne op man bedst kunne lide, også fik drengen navnet ved fødsel, fordi han måske mere ligner en Mads end en Mikkel.. Hvis i forstår 

Vi har haft snakket om navne i aaaaalt for lang tid, men vi har nogle enkelte der bare ikke er blevet overgået.. tilgengæld så mit hippie-pigenavn Mynte det har kæreste bandlyst så det er røget væk...  men hvad baby kommer til at hedde tror jeg først vi bestemmer når vi føler at nu møder vi baby  om det er 3-d eller ved fødsel er jo ikke til at vide  lige nu er det bare baby 

Anmeld

9. juni 2011

Caroline86

inden jeg blev gravid var jeg helt sikker på hvad min førstfødte datter skulle hedde... der var absolut ingen tvivl

Da vi fandt ud af at vi ventede en pige skulle hun så absolut ikke hedde det alligevel Da hun bimlede frem på skærmen var hun en Laura... så det kaldte vi hende, velvidende at hun måske slet ikke var en Laura når hun kom ud... men det var hun og det er hun stadig!

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

Peanut skriver:

To af tre gange havde jeg navnet inden...den sidste gang var min søn 4½ md. før han fik sit navn...og det var kun få uger inden han skulle døbes...for mig har det bare handlet om at finde det rigtige navn...og det var svært ved den sidste..

Anmeld

9. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Med min den første, som jeg var alene med havde jeg 5 forskellige navne og ud fra dem valgte min søster så hvad han skulle hedde. Og det blev Nicklas....

Med nr 2 havde vi to drenge navne Mathias og Mikkel. Og et par pigenavne.... Da vi så til md scanning fik afvide det var en dreng, blev vi enige om at det skulle være Mathias....

Nu denne gang spurgte vi storbror Nicklas hvad han syntes lillesøster skal hedde, og hun skulle enden hedde Rasmus seebach, eller Nikoline. Og vi har jo så valgt Nikoline....

Rasmus var da ellers ret fix  Rasmine evt, hehe 

Anmeld

9. juni 2011

Faith

Lige fra uge 17 hvor vi fik at vide at det var 2 drenge, vidste vi at venstre tvilling var Emil og højre var Mikkel. Det har der aldrig været tvivl om, heller ikke da de blev født. Kan ikke forklare hvorfor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.