Gik vandet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.759 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Hailiesmom11

Hej de damer..

I morges kl ca 5.30 vågner jeg meget pludseligt og kan mærke jeg skal tisse, da jeg rejser mig begynder det at sive imellem mine ben og så tænker jeg selvfølgelig skal jeg virkelig tisse så meget at jeg ikke kan holde mig.. Nå men kommer på toilet og får tisset følte det som om der sprang en vandballon da jeg satte mig.. Nå men bliver færdig får nye trusser og et bind på og går i seng igen..

Ca kl 9 ringer jeg til fødegangen for at høre hvad hun mener og mit vand er gået, men hun siger at hvis det ikke er blevet ved med at sive ud så er det bare vandet udflåd som kan komme når man rejser sig om morgenen, men havde altså "tisset" i sengen?

Nu går jeg og tænker lidt ved mig selv er der andre der har prøvet det? og gik mit vand eller havde jordmor ret? har ikke fået veer men har fået meget ondt i forhold til hvad jeg ellers har..

Er forresten i dag 40+4

Håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

marloutti

Hmmm, altså... Mit vand gik og jeg kunne lissom mærke det indeni, som om noget bristede. Det startede med at sive, men hvis jeg grinte eller bevægede mig, kom der en ordentlig skylle...

Anmeld

9. juni 2011

Anitta Kristiansen

nu har jeg ikke selv prøvet det før er selv kun 26+2 men ville da lige prøve at ringe igen. selvfølgelig behøver du ikke være bekymret for at føde hjemme hvis ikke du har veer. men som de selv siger hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt  

Anmeld

9. juni 2011

tinasmor

Hej de damer..

I morges kl ca 5.30 vågner jeg meget pludseligt og kan mærke jeg skal tisse, da jeg rejser mig begynder det at sive imellem mine ben og så tænker jeg selvfølgelig skal jeg virkelig tisse så meget at jeg ikke kan holde mig.. Nå men kommer på toilet og får tisset følte det som om der sprang en vandballon da jeg satte mig.. Nå men bliver færdig får nye trusser og et bind på og går i seng igen..

Ca kl 9 ringer jeg til fødegangen for at høre hvad hun mener og mit vand er gået, men hun siger at hvis det ikke er blevet ved med at sive ud så er det bare vandet udflåd som kan komme når man rejser sig om morgenen, men havde altså "tisset" i sengen?

Nu går jeg og tænker lidt ved mig selv er der andre der har prøvet det? og gik mit vand eller havde jordmor ret? har ikke fået veer men har fået meget ondt i forhold til hvad jeg ellers har..

Er forresten i dag 40+4

Håber i kan hjælpe

Mit vand gik også. Jeg var også lidt i tvivl og så alligevel ikke. var faktisk ret sikker, men når man er førstegangs fødende så ved man jo ikke så meget om noget som helst Så jeg ringede ind. JM på fødegangen sagde også til mig, at det troede de altså ikke det var og så ville jeg ikke være i tvivl osv. Men de bad mig komme ind til tjek. Og hun blev noget overrasket da hun opdagede at vandet faktsik VAR gået.

Jeg havde heller ikke ondt eller veer. Jeg endte med at blive sat i gang da der ingen tegn på fødsel var.

Anmeld

9. juni 2011

SussieThyssen

Wulffi89 skriver:

Hej de damer..

Er forresten i dag 40+4

Håber i kan hjælpe

Altså for mig lyder det da bestemt som om vandet er gået, hvis det gjorde som du siger "Som en vandballon der sprang".
Sådan er det nemlig når vandet går.

Så jeg synes ligesom andre at du skal ringe til FG igen og bede om et tjek.

Kommer du med en update??

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. juni 2011

Hailiesmom11

Ja kunne selvfølgelig prøve igen..

Var forresten også derinde i går da jeg havde det meget skidt, fik kørt en kurve og der var alt normalt, men jeg havde hyppige plukveer, men de kunne ikke finde ud af om det var pga. at jeg muligvis havde fået blærebetændelse eller om det var min fødsel der var på vej, det var også derfor jeg er blevet endnu mere i tvivl om mit vand virkelig gik i morges...

Anmeld

9. juni 2011

marloutti

Jeg tænker også lige at det er mærkeligt de ikke tjekker dig, når du nu er så langt henne... Jeg var kun 37+0 og var inde til tjek, men jeg var nu heller ikke i tvivl om at det var vandet... Der må jo også kun gå 24 timer fra vandet er gået til barnet blir født... Der gik så et par timer mere ved mig, men fik så antibiotika... Jeg synes du skal ringe og sige dit vand er gået, så du kan blive tjekket...

Anmeld

9. juni 2011

Hailiesmom11

tinasmor skriver:

Mit vand gik også. Jeg var også lidt i tvivl og så alligevel ikke. var faktisk ret sikker, men når man er førstegangs fødende så ved man jo ikke så meget om noget som helst Så jeg ringede ind. JM på fødegangen sagde også til mig, at det troede de altså ikke det var og så ville jeg ikke være i tvivl osv. Men de bad mig komme ind til tjek. Og hun blev noget overrasket da hun opdagede at vandet faktsik VAR gået.

Jeg havde heller ikke ondt eller veer. Jeg endte med at blive sat i gang da der ingen tegn på fødsel var.

Man er nemlig super meget i tvivl når man er førstegangsfødende men kan bare ikke forstå hun bare siger jeg skal se tiden an når jeg er førstegangsfødende...

Anmeld

9. juni 2011

Hailiesmom11

Nå men nu har jeg lige haft ringet til fødegangen igen..

Denne her jordmor mente heller ikke der var noget igang og ville heller ikke have mig ind til tjek, men føler faktisk lidt at jeg ikke blev taget seriøst her anden gang jeg ringede.. Hun mente mit ubehag stammede fra den blærebetændelse de mener jeg har som jeg overhovedet ikke selv kan mærke, hun spurgte også om jeg var spændt på at få min lille pige ud og selvfølgelig er jeg det og om jeg ikke ville vente mere og så sagde jeg selvfølgelig at jeg glædede mig til hun kom ud, men hun virkede fuldstændig ligeglad.. Føler lidt at jeg ikke blev taget seriøst...

Anmeld

9. juni 2011

Anitta Kristiansen

Wulffi89 skriver:

Nå men nu har jeg lige haft ringet til fødegangen igen..

Denne her jordmor mente heller ikke der var noget igang og ville heller ikke have mig ind til tjek, men føler faktisk lidt at jeg ikke blev taget seriøst her anden gang jeg ringede.. Hun mente mit ubehag stammede fra den blærebetændelse de mener jeg har som jeg overhovedet ikke selv kan mærke, hun spurgte også om jeg var spændt på at få min lille pige ud og selvfølgelig er jeg det og om jeg ikke ville vente mere og så sagde jeg selvfølgelig at jeg glædede mig til hun kom ud, men hun virkede fuldstændig ligeglad.. Føler lidt at jeg ikke blev taget seriøst...

jeg synes du skal tage der ind hvis ikke du føler dig tryg ved det. de skal tage imod dig hvis ikke du føler dig tryg ved det. så må du sige jeg vil gerne tjekkes for at være på den sikre side. håber de kommer til at tage dig seriøst. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.