Definitionen på "et godt menneske"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Stjernestoev

Virkelig stort og godt spørgsmål..
Må lige tænke over det, og vende tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Kay

Eva. skriver:

I forhold til hvem...hvilken teori..?

Men altså, handler det ikke om at mans es som et godt menneske hvis man lever op til de krav samfundet stiller i forhold til lovgivning, tilpasning i den kontekst du befinder dig i...men for at være et godt menneske skal du vel også være et helt menneske og leve i harmoni med dig selv.

Jeg ved ikke om det passer på nogen bestemt, men det er i hvert fald den måde jeg ser verden og mennesker..

min støvede hjerne kan ik huske hvem... men mener det var socialfag

nu stiller jeg det så lidt på spidsen... men jeg har kørt for stærkt, flere gange (er ik blevet taget for det)... og er derfor ikke i harmoni med samfundet... så er jeg ik et godt menneske??

Anmeld

9. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

sarahb skriver:

har fx en veninde der kommer med kommentarer om udseendet på mine børn, og jeg er ikk helt dum. Ved jo godt hvor den nager. Men det synes jeg bar er så lavt. Ikke for at lyde selvfed, men jeg ved jo godt hvordan mine unger ser ud og ikke ser ud.

Må jeg spørge hvad det er for nogle kommentarer hun kommer med??

Anmeld

9. juni 2011

sarahb

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Må jeg spørge hvad det er for nogle kommentarer hun kommer med??

bla at den ældste har en john travolta/ove sprogø kløft og at den yngste ligner et "kendt" barn der absolut ikke er den kønneste.

Anmeld

9. juni 2011

Stjernestoev

Kunne være fedt at lave en debat der hed "Hvornår har DU sidst følt dig som et godt menneske?"

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

Kay skriver:

min støvede hjerne kan ik huske hvem... men mener det var socialfag

nu stiller jeg det så lidt på spidsen... men jeg har kørt for stærkt, flere gange (er ik blevet taget for det)... og er derfor ikke i harmoni med samfundet... så er jeg ik et godt menneske??

Ud fra samfundets syn, nope...du lever ikke i overensstemmelse med de givne regler og lover og vil derfor ikke betegnes som sådan...men det er vidst kun teoretisk man kan stille det op sådan.

Anmeld

9. juni 2011

Kay

Eva. skriver:

Ud fra samfundets syn, nope...du lever ikke i overensstemmelse med de givne regler og lover og vil derfor ikke betegnes som sådan...men det er vidst kun teoretisk man kan stille det op sådan.

så er der dælemer ik mange gode mennesker i danmark

minder mig om min opgave i seundhedsfag... skrev om sexualitet, og i opgaven skulle vi vælge et "sundheds syn"

kiggede så på who's fra 1948 " fuldstændigt velvære fysisk, psykisk og socialt"  og det er der jo ingen der kan være hele livet... og derved er det ikke fulstændig... så der findes ingen sunde mennesker i verden... fik 12 for min opgave...

Anmeld

9. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Stjernestøv skriver:

Kunne være fedt at lave en debat der hed "Hvornår har DU sidst følt dig som et godt menneske?"

Go' ide...  Sådan en må du da få oprettet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.