Definitionen på "et godt menneske"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.522 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Hvad er DIN definition på at være "et godt menneske"?

Kom til at tænke på det i formiddags, da jeg gik og støvsugede... Der er jo utrolig mange forskellige definitioner på hvornår man er et godt menneske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Maria.

En der har respekt og omsorg for andre mennesker end sig selv!

Anmeld

9. juni 2011

Maria. skriver:

En der har respekt og omsorg for andre mennesker end sig selv!

Enig... Hensynsfuld, mener jeg også er vigtig

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

Det kommer vel helt an på i hvilken kontekst mennesket lever...hvilken kultur og under hvilke betingelser.

Overordnet set er det gode mennesker for mig et menneske der lever i overensstemmelse og i harmoni med de ydre(samfundets) og indre(egne) krav og begrænsninger. 

Anmeld

9. juni 2011

Eva. skriver:

Det kommer vel helt an på i hvilken kontekst mennesket lever...hvilken kultur og under hvilke betingelser.

Overordnet set er det gode mennesker for mig et menneske der lever i overensstemmelse og i harmoni med de ydre(samfundets) og indre(egne) krav og begrænsninger. 

Godt svar Eva.. Den nederste kolonne minder mig om noget teori jeg har læst i forbindelse med Axel Honneth, tror jeg

Anmeld

9. juni 2011

Kay

Eva. skriver:

det er en meget pædagogisk teoretisk anskuuelse sys jeg har læst noget lignende da jeg var studerende hihi

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Godt svar Eva.. Den nederste kolonne minder mig om noget teori jeg har læst i forbindelse med Axel Honneth, tror jeg

hehe...åh ja..... han giver også god mening, han har jo den private, den solidarisk og den retsligesfære...men det er vel mere ud fra hvornår vi føler os anerkendte og dermed som hele mennesker og ikke så meget i forhold til hvad andre mener er et godt menneske...altså du mente i forhold til når man ser på andre, ikke..?

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

Kay skriver:

det er en meget pædagogisk teoretisk anskuuelse sys jeg har læst noget lignende da jeg var studerende hihi

I forhold til hvem...hvilken teori..?

Men altså, handler det ikke om at mans es som et godt menneske hvis man lever op til de krav samfundet stiller i forhold til lovgivning, tilpasning i den kontekst du befinder dig i...men for at være et godt menneske skal du vel også være et helt menneske og leve i harmoni med dig selv.

Jeg ved ikke om det passer på nogen bestemt, men det er i hvert fald den måde jeg ser verden og mennesker..

Anmeld

9. juni 2011

B&J

en der har hjertet på det rette sted, både er glad sur kan vise føelser og en som er omsorgsfuld og kan vise respekt for andre ind sig selv

der er sikkert meget mere

Anmeld

9. juni 2011

Kay skriver:

Ja, lige præcis - det var også det første jeg tænkte da jeg læste det hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.