Definitionen på "et godt menneske"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Eva. skriver:

hehe...åh ja..... han giver også god mening, han har jo den private, den solidarisk og den retsligesfære...men det er vel mere ud fra hvornår vi føler os anerkendte og dermed som hele mennesker og ikke så meget i forhold til hvad andre mener er et godt menneske...altså du mente i forhold til når man ser på andre, ikke..?

Jo, men også sig selv...Det var mere generelt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Aves.

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jo, men også sig selv...Det var mere generelt 

Ok..men det handler vel om harmoni...overensstemmelse...

Anmeld

9. juni 2011

sarahb

Respekterer andre mennesker uanset hvor de kommer fra og en der ikke tøver med at hjælpe en fremmed eller en nær.
En der tænker ud over sin egen lille næsetip og en der med ærlighed kan være glad på andres vegne.

Anmeld

9. juni 2011

sarahb skriver:

Respekterer andre mennesker uanset hvor de kommer fra og en der ikke tøver med at hjælpe en fremmed eller en nær.
En der tænker ud over sin egen lille næsetip og en der med ærlighed kan være glad på andres vegne.

Kom til at tænke på den sidste sætning du skriver... at kunne være glad på andres vegne.... Det findes der jo reelt mennesker som har svært ved, hvilket kan skyldes mange ting.. Men gør det så dem til "dårlige mennesker" fordi at de har svært ved at glædes over andre? Ved godt det er lidt groft sat op...

Anmeld

9. juni 2011

sarahb

Kom til at tænke på den sidste sætning du skriver... at kunne være glad på andres vegne.... Det findes der jo reelt mennesker som har svært ved, hvilket kan skyldes mange ting.. Men gør det så dem til "dårlige mennesker" fordi at de har svært ved at glædes over andre? Ved godt det er lidt groft sat op...

nej det gør det ikke, jeg er IKKE så sort og hvid.
Jeg synes bare det er så ærgeligt at når der eksempeltvis sker noget rigtig godt for en, så i stedet for folk glædes så bliver det til en bitterhed over man ikke har det samme.
Jeg synes eksempeltvis det er vildt fedt at min veninde og hendes mand har fået et vildt fedt rækkehus og ville ønske det var mig. Men hvor er jeg bare glad på deres vegne. Hvor imod der så er nogle der skal gå og finde fejl ved deres rækkehus fordi de er misundelige. Ka du følge mig.

Jeg forstår udemærket dem der ikke kan blive gravide eksempeltvis, ikke kan glæde sig over andre der får børn, men de sidder jo ikke og kommer med latterlige kommentarer og bemærkninger om baby feks

Anmeld

9. juni 2011

Thalia

Ud over de nævnte egenskaber så som respekt for medmennesker og evne til at sætte sig i andres sted, mener jeg at det er en meget stor kvalitet at kunne erkende egne fejl og søge at rette op på dem.

Anmeld

9. juni 2011

sarahb skriver:

nej det gør det ikke, jeg er IKKE så sort og hvid.
Jeg synes bare det er så ærgeligt at når der eksempeltvis sker noget rigtig godt for en, så i stedet for folk glædes så bliver det til en bitterhed over man ikke har det samme.
Jeg synes eksempeltvis det er vildt fedt at min veninde og hendes mand har fået et vildt fedt rækkehus og ville ønske det var mig. Men hvor er jeg bare glad på deres vegne. Hvor imod der så er nogle der skal gå og finde fejl ved deres rækkehus fordi de er misundelige. Ka du følge mig.

Jeg forstår udemærket dem der ikke kan blive gravide eksempeltvis, ikke kan glæde sig over andre der får børn, men de sidder jo ikke og kommer med latterlige kommentarer og bemærkninger om baby feks

Jeg kan sagtens følge dig, det var også bare sat lidt hårdt op..

Men ja, det er da død irriterende hvis man ikke kan glæde sig på andres vegne, men har da oplevet folk der har svært ved det...Og jeg tror virkelig ikke selv at de er herre over de følelser som kommer i klemme i den specifikke situation.

Anmeld

9. juni 2011

Thalia skriver:

Ud over de nævnte egenskaber så som respekt for medmennesker og evne til at sætte sig i andres sted, mener jeg at det er en meget stor kvalitet at kunne erkende egne fejl og søge at rette op på dem.

Ja, den havde jeg nær glemt....Det er korrekt, at det er en kæmpe egenskab at have.. Det at kunne erkende egne fejl, rette op på dem, og ikke mindst at kunne undskylde overfor andre mennesker

Anmeld

9. juni 2011

sarahb

Jeg kan sagtens følge dig, det var også bare sat lidt hårdt op..

Men ja, det er da død irriterende hvis man ikke kan glæde sig på andres vegne, men har da oplevet folk der har svært ved det...Og jeg tror virkelig ikke selv at de er herre over de følelser som kommer i klemme i den specifikke situation.

har fx en veninde der kommer med kommentarer om udseendet på mine børn, og jeg er ikk helt dum. Ved jo godt hvor den nager. Men det synes jeg bar er så lavt. Ikke for at lyde selvfed, men jeg ved jo godt hvordan mine unger ser ud og ikke ser ud.

Anmeld

9. juni 2011

Stjernestoev

Virkelig stort og godt spørgsmål..
Må lige tænke over det, og vende tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.