søger nogen som arbejder på kommunen ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Naannaa87 skriver:

En fuld kontanthjælp kan vi også sagtens klarer os med Jeg tænker bare at jeg har mere lyst til at komme ud og arbejde istedet for at sidde 7 timer hver dag og skrive ansøgninger

Hvis man fik et deltidsjob, ved du så om man skal i aktivering i den tid man ikke arbejder ? altså den halve tid hvis du forstår hvad jeg mener

Jeg hved ikke hvordan det er i din kommune mange siger kommune er ens men jeg høre tit om de ikke er det. med deres regler.

om du ja jeg skulle i aktiveringen de sidste timer op til men mit svinge meget man skal stå til rådighed til arbejdesmarke de der ca 37 timer det nu er her i dk.*S*

Men du kan ringe og forhøre dig hos sin socialrådgiver han hun vile kunne svar dig på det.

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Sabine...!

helora skriver:

Såfremt du på et deltidsjob tjener mindre end det, du er berettiget til i kontanthjælp, vil du kunne få supplerende kontanthjælp, så du får det, der svarer til en fuld kontanthjælp. Du får således ikke nogen økonomisk gevinst ud af det. Desuden kan kommunen kræve, at du skal stå til rådighed for aktivering for den kontanthjælp du modtager.

Håber det var svar på dit spørgsmål

i Esbjerg kommune er det ikke pengene der blir modregnet men timerne...

så man kan faktisk godt tjene en smugle ved siden af sin kontanthjælp...

Anmeld

8. juni 2011

Na-Wi

Albertesmor skriver:

Jeg kender intet til kh men ved at det kan lade sig gøre en periode i a-kasse

Problemet er at jeg mangler 2 måneders arbejde i min a-kasse for at få ret til dagpenge, og så var det netop for at få de sidste måneders arbejde i kassen så hvis jeg igen en dag står uden job ville kunne få dagpenge..

Det er simpelthen så surt at mangle så lidt når man betaler mange penge hver eneste måned til det

Anmeld

8. juni 2011

Na-Wi

Mira0911 skriver:

Forstår hvad du mener... 

Du vil ikke få mere af at gøre sådan, det vil hele tiden være en kontanthjælp hvor der så bare bliver modregnet.. 

Om det kan lade sig gøre, ved jeg faktisk ikke... 

altså det er ikke for at få mere end hvad en kontanthjælp giver det er om jeg kan få hvad der svarer til en kontanthjælp og så er min bonus at jeg kommer ud på arbejdsmarkedet istedet for at sidde foran en pc en hel dag og skrive ansøgninger

Anmeld

8. juni 2011

mth1987

Jeg har også et spørgsmål. Jeg står og blir nødt til af personlige årsager at sige mit studie op og får derfor ikk su mere jo. Jeg søger alt hvad der er af job da vi jo ska ku betale regninger men der i tet der har givet pote endnu. Så var jeg inde og læse om kh regler, fattede kun lidt af det. Og der blev jeg i tvivl om jeg ku få noget, da min kæreste har job og vi har bil... Nogen der ved noget?

Anmeld

8. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Naannaa87 skriver:

altså det er ikke for at få mere end hvad en kontanthjælp giver det er om jeg kan få hvad der svarer til en kontanthjælp og så er min bonus at jeg kommer ud på arbejdsmarkedet istedet for at sidde foran en pc en hel dag og skrive ansøgninger

Jeg ville snakker med din socialrådgiver på det som det hedder her i slagselse job center..

Jeg ville godt tro du kunne få deltidsjob på f.eks 20-25 timer også få resten i kontanthjælp op til en kontanthjælp takst.

Men ring og spør ad.For ja det med a-kassen er surt..

Henriette

Anmeld

8. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Jeg har også et spørgsmål. Jeg står og blir nødt til af personlige årsager at sige mit studie op og får derfor ikk su mere jo. Jeg søger alt hvad der er af job da vi jo ska ku betale regninger men der i tet der har givet pote endnu. Så var jeg inde og læse om kh regler, fattede kun lidt af det. Og der blev jeg i tvivl om jeg ku få noget, da min kæreste har job og vi har bil... Nogen der ved noget?

Hvis i er gift så er det måske kun lidt du kan få eller slet ikke nået.Er i ikke gift så kan du godt få som forsøger. - kan være du stå på bilen af de måske kraver den skal sælges..Men kæresten kan måske få den i hans navn alene og kun dig som bruger som her....

Henriette

Anmeld

8. juni 2011

H+S Skjolgborg.

mth1987 skriver:

Bilens værdig må ikke vlre over 10000 kr når du søger kontanthjælp hvis du stå på den.

Anmeld

8. juni 2011

Na-Wi

mth1987 skriver:

Jeg står i nøjagtig det samme problem.. jeg mener at så længe i ikke er gift og bilen ikke står i sit navn skulle der ikke være problemer, men jeg er ikke sikker :/

Anmeld

8. juni 2011

Mira0911

Naannaa87 skriver:

Prøv at snakke med dit jobcenter om det... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.