søger nogen som arbejder på kommunen ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

hvaså vis hun ikke får noget for at arbejde der ??

det må hun gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Mira0911

Naannaa87 skriver:

Så man ville ikke få mere udbetalt ved at tage et deltidsjob og så få hjælp fra kommunen ved siden af (hvis det overhovedet er noget der kan lade sig gøre)

Forstår du hvad jeg mener ?

Forstår hvad du mener... 

Du vil ikke få mere af at gøre sådan, det vil hele tiden være en kontanthjælp hvor der så bare bliver modregnet.. 

Om det kan lade sig gøre, ved jeg faktisk ikke... 

Anmeld

8. juni 2011

slettet_7530

Naannaa87 skriver:

Så man ville ikke få mere udbetalt ved at tage et deltidsjob og så få hjælp fra kommunen ved siden af (hvis det overhovedet er noget der kan lade sig gøre)

Jeg kender intet til kh men ved at det kan lade sig gøre en periode i a-kasse

Anmeld

8. juni 2011

slettet_7530

Naannaa87 skriver:

Jeg kender intet til kh men ved at det kan lade sig gøre en periode i a-kasse

Anmeld

8. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Kravlenissen10-12-10 skriver:

hendes timer bliver truket fra...

så længe hun ikke tjener mere end hva hun for i kontant hjælp...

lad os sige at hendes time løn på kontant hjælp er 25 kr.

og det hun kan tjene i timen på det andet arbejde er 75 kr i timen..

så tjener hun 50 kr...

ga det mening,...? ellers skal jeg nok forklare det på en anden måde..

Anmeld

8. juni 2011

helora

Naannaa87 skriver:

Okay nu har jeg lige et spørgsmål..

Jeg leder med lys og lygte efter et arbejde (fuldtid) men jeg kan kun finde ledige deltidsjob og det kan vi ikke få til at hænge sammen økonomisk, det skal være fuldtid..

Kan man så tage et deltidsjob og få kontanthjælp for den anden halvdel ? Det er vel bedre end at få fuld kontanthjælp og intet arbejde..

Såfremt du på et deltidsjob tjener mindre end det, du er berettiget til i kontanthjælp, vil du kunne få supplerende kontanthjælp, så du får det, der svarer til en fuld kontanthjælp. Du får således ikke nogen økonomisk gevinst ud af det. Desuden kan kommunen kræve, at du skal stå til rådighed for aktivering for den kontanthjælp du modtager.

Håber det var svar på dit spørgsmål

Anmeld

8. juni 2011

Na-Wi

Henriette1976 skriver:

Ja men du kan ikke få mere ind hva en kontanthjælp er på før skal lige meget hvor meget du så tjener på et job hved siden af.Så det er ikke det vær syntes jeg ikke jeg have 20-25 timer og skulle hver mdr der op før den første og de skulle have en kopi også regne de det ud af og til fik jeg ingen ting fra kommune da jeg i f.eks en mdr have nat også fik jeg jo mere i løn ind dag.

Henriette

En fuld kontanthjælp kan vi også sagtens klarer os med Jeg tænker bare at jeg har mere lyst til at komme ud og arbejde istedet for at sidde 7 timer hver dag og skrive ansøgninger

Hvis man fik et deltidsjob, ved du så om man skal i aktivering i den tid man ikke arbejder ? altså den halve tid hvis du forstår hvad jeg mener

Anmeld

8. juni 2011

eElak

Jeg mener at have fået af vide en gang at de første 1000 kroner man tjente ikke ville blive modregnet i kontanthjælpen... Men det skal stadig indberettes... 

Anmeld

8. juni 2011

Na-Wi

helora skriver:

Såfremt du på et deltidsjob tjener mindre end det, du er berettiget til i kontanthjælp, vil du kunne få supplerende kontanthjælp, så du får det, der svarer til en fuld kontanthjælp. Du får således ikke nogen økonomisk gevinst ud af det. Desuden kan kommunen kræve, at du skal stå til rådighed for aktivering for den kontanthjælp du modtager.

Håber det var svar på dit spørgsmål

Det var lige det svar jeg manglede

Nu er det ikke fordi jeg vil have en økonomisk gevinst ud af det, det er kun fordi at jeg kun kan finde ledige stillinger som er deltid og det ville jeg meget hellere end sidde hver eneste dag og skrive ansøgninger som man skal i min kommune.. Så det er kun for at komme ind på arbejdsmarkedet igen

Hvis bare man kan få hvad der svarer til en kontanthjælp ud af det kan vi godt klarer den økonomisk

Anmeld

8. juni 2011

Sabine...!

Naannaa87 skriver:

En fuld kontanthjælp kan vi også sagtens klarer os med Jeg tænker bare at jeg har mere lyst til at komme ud og arbejde istedet for at sidde 7 timer hver dag og skrive ansøgninger

Hvis man fik et deltidsjob, ved du så om man skal i aktivering i den tid man ikke arbejder ? altså den halve tid hvis du forstår hvad jeg mener

de timer du arbejder blir modregnet din kontant hjælp... så længe din løn ikke er over det du for i kontanthjælp... så JO DER ER PENGE AT HENTE... (læs evt. det jeg har skrevet tidliger)

hvis du kun arbejder mandag onsdag og fredag.. så ja skal du i aktivering de andre 2 dage...

men hvis du har timer hver dag mener jeg ikke du skal..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.