er det for mange penge og bruge..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

malliebooh

vi gav 6.500 for vores race hund.. hvoraf hendes forældre har vundet mange pokaler.. og der fulgte stambog og det hele med.. så jeg synes også det er mange penge at du skal give?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Mutti2B

MorTilMalene skriver:

det er en coton de tulear nok bedere kendt som bomuldshund og de er så dyre fordi der er mange der køber dem i polen uden stamtavle og så avler de dem så der kopmmer indavl og sådan.. den hers forældre er blevet overvåget.. selvf giver det stadig ikk nogen garenti men alt er blevet tjekket og hvalpene ser sunde og raske ud indtil videre.. smiler..

Nåååårh, total yndlingshund næst efter pudlen . De er bare sååå søde og kærlige. Min fars nabo avler dem og jeg har været ved at overtale ham til at købe en af dem

Anmeld

8. juni 2011

Persille83

Så længe du har pengene, så kan den da koste en million. Nogle bruger penge på biler, mærketøj, rejser og nogen får sig lige den hund de altid har drømt om.

Anmeld

8. juni 2011

mth1987

Vi har både en med tavle og en uden. Vi gav 8000 for den med tavle (købte af en familie hvor børnene ikk ku tåle den, så havde den ikk fra hvalp) og den uden gav vi vidst 5000 for. Der har været mange Dyrelægeregninger og ekstra tjek (sku røgten fotograferes for hoftedys.) og så har hun problemer med maven tror vi, havde også noget "udslæt" på et tidspunkt oc nogle andre småting. Så hun har vel efterhånden kostet små 20.000 hvorimod den anden har kun kostet det alm. Og dens sind er 100 gange bedre. Så fremover vil jeg hellere ha en iden tavle der feks kommer fra familie end en med tavle der måske kommer fra kennel!!!

Anmeld

8. juni 2011

1977

Profilbillede for 1977
MorTilMalene skriver:

det er en coton de tulear nok bedere kendt som bomuldshund og de er så dyre fordi der er mange der køber dem i polen uden stamtavle og så avler de dem så der kopmmer indavl og sådan.. den hers forældre er blevet overvåget.. selvf giver det stadig ikk nogen garenti men alt er blevet tjekket og hvalpene ser sunde og raske ud indtil videre.. smiler..

Det er vist en meget normal pris for den race Hvis i mener det er den type hund i skal have, ja så er det en investering i en kammerat. Se på det at hvis i har den i 10 år, så har den kostet jer 1500 kr/året

Anmeld

8. juni 2011

Mussi30

Jeg vil også sige, at hvis hunden ikke skal bruges til avl eller udstilling er stamtavlen ikke super vigtig.

Vores hund er uden stamtavle, men vi undersøgte til gengæld opdrætteren rigtigt godt, og var nede og se hvalpene og de voksne hunde flere gange. Og der var bare styr på ALT, alle papirer og forhold var i orden - selv uden stamtavle og den medfølgende dyre pris.

Og flere dyrlæger siger desuden at gadekryds er sundere hunde end racehunde, da de ikke er blevet fremavlet

Men har I råd - OG TID - til det, er det da bare at gøre det...

Anmeld

8. juni 2011

twinny

SussieThyssen skriver:

Set med mine øjne JA!

Især når man kan få en lige så dejlig hund for en tusse eller mindre.

Kærligst
Sussie

helt enig..

Anmeld

8. juni 2011

Mi

Hvis du har 15.000kr som du ikke ved hvad du skal bruge til og har råd til dyrelægeregningeren som kommer, så er det vel op til en selv.

Jeg ville aldrig bruge så mange penge på et dyr, men nu har jeg heller ikke lige 15.000kr til overs i budgettet

Anmeld

8. juni 2011

B&J

Nej ikke hvis du vil bruge den på udstillinger osv. og den har de rette ting som gode hofter osv

hvis det er til en familie hund vil jeg max give 10.000kr

Anmeld

8. juni 2011

MorTilMalene

Mutti2B skriver:

Nåååårh, total yndlingshund næst efter pudlen . De er bare sååå søde og kærlige. Min fars nabo avler dem og jeg har været ved at overtale ham til at købe en af dem

ja de er nemlig så dejlige... og har tjekket ejer og sådan og alt er i top.. de fleste falder for hvalpene men jeg faldt da jeg så en voksen pga pelsen, den sorte snude og læber de er så dejlige.. ville ogs gerne have en puddel men dem går kæresten ikk med på.. smiler.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.