Racehunde kommer gerne derop i pris. Vi gav selv 10500 for vores berner sennen. Hvilken race er det?
Men selvom man køber en ren racehund, er det jo ikke 100% garanteret at hunden ikke bliver syg eller andet.
F.eks med berner sennen racen, de har haft problemer med hofte/albue gigt og kræft i maven, det har vi jo ingen garanti for at vores hund ikke får, selvom vi har købt hende hos en opdrætter, men risikoen for at hun får det er ikke så stor, da avlerne jo forsøger at avle det ud af racen, hvilket vi også kan se på stamtavlen. Fordelen ved at have købt hende hos en opdrætter er også, at skulle hun få en arvelig eller medfødt sygdom, kan vi få nogle penge tilbage eller en reduceret pris på næste hvalp.
Mht udstilling kan man mene hvad man vil, jeg er af den mening at man ikke kan vide om det er synd for hunden, før man har prøvet at have den på udstilling og set hvordan den reagere på hele cirkuset. Kan man se på den at den ikke bryder sg om det, kan man jo tage hjem, og lade være med at tage afsted igen 
Hvis man vil have hunden avlsgodkendt, skal man på udstilling med den et bestem antal gange.
nå, det var en lang smørre, men min mening er altså at jeg ikke synes det er for dyrt for en hund 
Anmeld