er det for mange penge og bruge..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

Mutti2B

Topp skriver:

man får hvad man betaler for - sådan er det også med dyr - dens forældre er tjekket for diverse ting der skulle ligge i generne - og du har andre garantier end uden tavle..

jeg syntes nu IKK at udstilling er synd - men hver sin smag

Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Mine forældre har kun haft racehunde.

Den første blev skør i bolden og skulle aflives 2 år gammel.

Den anden fik kræft.

Den tredje epilepsi og grå stær.

Den fjerde led af inkontinens.

Den femte skulle aflives efter en kasterering der ikke ville hele.

Så der er ingen garantier bare fordi det er en racehund; desværre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

L86

Racehunde kommer gerne derop i pris. Vi gav selv 10500 for vores berner sennen. Hvilken race er det?  

Men selvom man køber en ren racehund, er det jo ikke 100% garanteret at hunden ikke bliver syg eller andet.

F.eks med berner sennen racen, de har haft problemer med hofte/albue gigt og kræft i maven, det har vi jo ingen garanti for at vores hund ikke får, selvom vi har købt hende hos en opdrætter, men risikoen for at hun får det er ikke så stor, da avlerne jo forsøger at avle det ud af racen, hvilket vi også kan se på stamtavlen.                                                                    Fordelen ved at have købt hende hos en opdrætter er også, at skulle hun få en arvelig eller medfødt sygdom, kan vi få nogle penge tilbage eller en reduceret pris på næste hvalp.  

Mht udstilling kan man mene hvad man vil, jeg er af den mening at man ikke kan vide om det er synd for hunden, før man har prøvet at have den på udstilling og set hvordan den reagere på hele cirkuset. Kan man se på den at den ikke bryder sg om det, kan man jo tage hjem, og lade være med at tage afsted igen

Hvis man vil have hunden avlsgodkendt, skal man på udstilling med den et bestem antal gange.

nå, det var en lang smørre, men min mening er altså at jeg ikke synes det er for dyrt for en hund

Anmeld

8. juni 2011

MorTilMalene

Mutti2B skriver:

Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Mine forældre har kun haft racehunde.

Den første blev skør i bolden og skulle aflives 2 år gammel.

Den anden fik kræft.

Den tredje epilepsi og grå stær.

Den fjerde led af inkontinens.

Den femte skulle aflives efter en kasterering der ikke ville hele.

Så der er ingen garantier bare fordi det er en racehund; desværre!

nej det er rigtig nok.... men håber ikk der er noget galt med den vi skal kigge på på lørdag.. for der er mange penge jeg sagtes kunne bruge på noged helt andet.. men der er vidst noget med at hvis hunden kommer til at fejle noget som er avlbettinget er arveligt så skal jeg ikk betale.. så det er jo meget godt..

Anmeld

8. juni 2011

Carl-Emil's mor

MorTilMalene skriver:

er 15000 kr for mange penge og bruge på en hund..?? ved godt det er mange penge men hunden har rigtig gode forældre og bedste forældre og så er den raceren og der er intet indavl overhover og forældrene er under kontrol fra dkk (dansk kennel klub) og der følger stambog og det hele med.. kan bruge hunden til udstilling men det synes jeg er synd så det gør jeg ikk..  men er det for mange penge og bruge på en hund..??

Det afhænger af hvilken race det er du har i udkig  hvalpene herhjemme ligger fra 8-9000 og op af på "vores" whippet og på "vores" australske terrie vil de ligge på 8-9000 og ikke højere.. men det afhænger af racen.. "vores" fordi det er min mor der ejer de to men de er meget fikseret på mig 

Anmeld

8. juni 2011

MorTilMalene

L86 skriver:

Racehunde kommer gerne derop i pris. Vi gav selv 10500 for vores berner sennen. Hvilken race er det?  

Men selvom man køber en ren racehund, er det jo ikke 100% garanteret at hunden ikke bliver syg eller andet.

F.eks med berner sennen racen, de har haft problemer med hofte/albue gigt og kræft i maven, det har vi jo ingen garanti for at vores hund ikke får, selvom vi har købt hende hos en opdrætter, men risikoen for at hun får det er ikke så stor, da avlerne jo forsøger at avle det ud af racen, hvilket vi også kan se på stamtavlen.                                                                   Fordelen ved at have købt hende hos en opdrætter er også, at skulle hun få en arvelig eller medfødt sygdom, kan vi få nogle penge tilbage eller en reduceret pris på næste hvalp.  

Mht udstilling kan man mene hvad man vil, jeg er af den mening at man ikke kan vide om det er synd for hunden, før man har prøvet at have den på udstilling og set hvordan den reagere på hele cirkuset. Kan man se på den at den ikke bryder sg om det, kan man jo tage hjem, og lade være med at tage afsted igen

Hvis man vil have hunden avlsgodkendt, skal man på udstilling med den et bestem antal gange.

nå, det var en lang smørre, men min mening er altså at jeg ikke synes det er for dyrt for en hund

det er en coton de tulear nok bedere kendt som bomuldshund og de er så dyre fordi der er mange der køber dem i polen uden stamtavle og så avler de dem så der kopmmer indavl og sådan.. den hers forældre er blevet overvåget.. selvf giver det stadig ikk nogen garenti men alt er blevet tjekket og hvalpene ser sunde og raske ud indtil videre.. smiler..

Anmeld

8. juni 2011

tinasmor

Jeg synes det kommer helt an på om man har pengene eller ej. Har du 15.000 kr. på din konto til at fyre af så kan det jo være ligemeget hvad du bruger dem på. Nogle ville vælge en rejse, andre nye møbler og du så en hund. Tilgengæld ville jeg synes det var hen i vejret hvis økonominen var stram. Du f.eks skulle låne nogle af pengene eller det gjorde at I hver måned skulle vende hver en øre.Næring efter tærring, tænker jeg. Så er pengene der og du ønsker at bruge dem til en hund, jamen så er det jo bare det I gør.

Anmeld

8. juni 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

For mig ja...men for mennesker der er til den slags hund, der er det jo ikke...min søster har givet 14.000kr for sin glatte mis.. og det tror jeg ikke engang hun spekulerede over, det var bare sådan.. 

det lød forkert med den glatte mis.!! hahahaha

Til Ts..  hvilken race er det? atså hunden?

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

isabellamor skriver:

det lød forkert med den glatte mis.!! hahahaha

Til Ts..  hvilken race er det? atså hunden?

Nemlig...det er den måde hun omtaler dem....vil du med hjem og se min glatte mis...høhø...hun er sgu speciel..

Anmeld

8. juni 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

Nemlig...det er den måde hun omtaler dem....vil du med hjem og se min glatte mis...høhø...hun er sgu speciel..

hahaha... er det en sphinx (staves)

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

isabellamor skriver:

hahaha... er det en sphinx (staves)

Jeps...hun har to nu...og to hunde...christ, et cirkus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.