Må man være under uddannelse mens man er jobsøgende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.311 visninger
25 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Anonym trådstarter

Ja som spørgsmålet lyder ville jeg høre jer om man må være under uddannelse mens man modtager dagpenge fra a-kassen?

Jeg er godt klar over, at jeg står til rådighed for arbejdsmarkedet og skal deltage i de kurser mv. som jobcentret og a-kassen pålægger mig, men hvis jeg aktivt er jobsøgende (som man jo skal være) kan de så blande sig i hvad jeg ellers bruger min tid på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja som spørgsmålet lyder ville jeg høre jer om man må være under uddannelse mens man modtager dagpenge fra a-kassen?

Jeg er godt klar over, at jeg står tilrådighed for arbejdsmarkedet og skal deltage i de kurser mv. som jobcentret og a-kassen pålægger mig, men hvis jeg aktivt er jobsøgende (som man jo skal være) kan de så blande sig i hvad jeg ellers bruger min tid på?

Så længe du er aktivt jobsøgende, så kan du i realiteten gøre lige hvad du har lyst til.
Men det er altid en god ide lige at drøfte planerne med a-kassen og høre hvad deres mening er.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. juni 2011

K&S

Anonym skriver:

Jeg er godt klar over, at jeg står tilrådighed for arbejdsmarkedet og skal deltage i de kurser mv. som jobcentret og a-kassen pålægger mig, men hvis jeg aktivt er jobsøgende (som man jo skal være) kan de så blande sig i hvad jeg ellers bruger min tid på?

Det kommer vist helt an på hvad for uddannelse, du tænker på?

Er det kurser?

Anmeld

8. juni 2011

132319

Anonym skriver:

Modtager du SU? Hvis du gør, kan du naturligvis ikke få dagpenge fra a-kassen.

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Så længe du er aktivt jobsøgende, så kan du i realiteten gøre lige hvad du har lyst til.
Men det er altid en god ide lige at drøfte planerne med a-kassen og høre hvad deres mening er.

Kærligst
Sussie

Ja det tænkte jeg også .... Men at drøfte det med a-kassen synes jeg kun giver anledning til problemer, for det er jo ikke sikkert jeg igen vil være så aktiv som jobsøgende når jeg er under uddannelse som de kunne ønske jeg var, hvis du forstår hvad jeg mener

Jeg har ikke klip nok til min uddannelse og jeg overvejer derfor, at starte uddannelsen mens jeg er på a-kasse for ligesom, at trække tiden ud i så lang tid jeg kan.

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Modtager du SU? Hvis du gør, kan du naturligvis ikke få dagpenge fra a-kassen.

Nej ingen SU - jeg har ikke klip nok, desværre.

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Det kommer vist helt an på hvad for uddannelse, du tænker på?

Er det kurser?

Det en en videregående uddannelse  

Anmeld

8. juni 2011

K&S

Anonym skriver:

Det en en videregående uddannelse  

Der har du jo mulighed for SU eller elevløn, så det tror jeg bestemt ikke A-kassen og kommunen vil tillade - det vil jo være flere år, du så skal være på dagpenge.

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Der har du jo mulighed for SU eller elevløn, så det tror jeg bestemt ikke A-kassen og kommunen vil tillade - det vil jo være flere år, du så skal være på dagpenge.

Vær venlig og læs hvad det er jeg skriver Du misforstår .... 

Anmeld

8. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Vær venlig og læs hvad det er jeg skriver Du misforstår .... 

hvis du har nogen SU klip, skal du benytte dem... du kan ikke modtage DP når du har mulighed for noget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.