Med eller uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

Brams

Vi ville aldrig tage på ferie uden vores datter. For os er ferier noget man oplever sammen som familie

Derfor kan man jo sagtens, hvis man har flere børn, tage dem til forskellige ting hver for sig og give dem en oplevelse alene, men ferien må være for alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Brams

Thalia skriver:

Men uanset hvor børnene er, er de jo ikke sammen med forældrene - og det er trods alt hos mor og far at små børn har det bedst... for det meste

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

Corn skriver:

Vel ikke nødvendigvis...

Ferie er vel ligeså meget det at være hjemme, uden at skulle noget. Derfor kan det være uoverskueligt for børn at blive passet i en uge, hvor intet er som det plejer...

Det kommer helt sikkert an på definitionen af ferie og relationen fra børn til passere...en uge i sommerhus med mine forældre er da ferie så det batter...ro og tid og max kvalitetstid med mennesker der elsker dem og har tålmodighed i lange baner...men det kommer naturligvis an på børn og passere..

Anmeld

8. juni 2011

Lulle25

Vi har 4 børn. Cecilie på 10, Mathilde på 3, Peter på 2 og den lille på 11 uger. 

Da vores store pige var 3 år ville manden have mig med på ferie, jeg havde egentlig ikke lyst, men tog med til Canada alligevel. Cecilie blev passet af mormor og morfar i den uge og jeg har aldrig haft en så dårlig ferie som den, jeg var umulig at være sammen fordi jeg savnede hende. Jeg gør det aldrig igen, hun var meget ked af det da jeg kom hjem og det var jeg også, så det påvirkede hende meget i negativ retning. 

Jeg tager ikke afsted fra mine unger selvom manden gerne vil, og hvis han foreslår det kan det blive en weekend når mindste manden er 3 år. Børn, og især de små fra 0-3 år, har ikke godt af at være fra sine forældre, det er min holdning. Men det er  jo et frit land vi lever i, så det er jo op til en selv

Anmeld

8. juni 2011

Mumto3

personligt ville jeg have valgt at tage på feire uden børn mens jeg var gravid istedet for at rejse væk i en uge fra en 6 uger gammel baby. Men det er jo lidt sent nu.

Jeg laver tit noget sammen med et af vores 3 børn netop for at give dem lidt alene tid med mor,og det er super skønt!!!

Vi har lige haft vores første ferie alene siden vi blev gift for 8 år siden. Vi var væk i en weekend og vores den ældte er 3 år.

Vi har ikke brug for hen hel uge uden børn, det kunne jeg ffaktisk slet ikke tænke mig!!! men det er dejligt når vi får en aften eller et par dage i ny og næ. Det nyder vi rigtig meget!!! Det er også super skønt når bedste forældrene tager et eller to børn, så der ikke er så mange børn hjemme.

Men mest af alt, så holder vi af at være sammen som familie!!! den store vil slet ikke på tur (altså familie tur!) fordi det allerbedste er bare at være hjemme alle sammen og hygge os. Selvom det er lidt træls nogle gange at han har det sådan, så er det også dejligt at have et barn der er så glad for sin familie og sit barndomshjem at han prioritere det over en tur i zoologisk have eller hvad vi nu har planlagt.

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

Men uanset hvor børnene er, er de jo ikke sammen med forældrene - og det er trods alt hos mor og far at små børn har det bedst... for det meste

Da ikke bedst altid....jo, altså i forhold til at bo hjemme, have en base og tid med forældrene osv...men altså, børn skal da efter min overbevisning have tætte relationer til andre end forældrene...at have voksne der elsker dem kan børn da aldrig få for mange af...og så skal børn da ikke sendes væk men opleve en anden verden også og glæde ved det...og så kan forældrene jo fise afsted på alenetidstur samtidig uden børnene ved andet end de er på ferie hos mormor.. Men jeg har så også altid givet mine børn min. 7 ugers ferie hver sommer, så der skal jo ske lidt..

Anmeld

8. juni 2011

Kloster

Hej.

Jeg ville ikke tage på en uges ferie fra mine børn. Det går jeg bare ikke ind for. Men hvad andre gør, er jeg ret ligeglad med. Jeg vil bare ikke tage på ferie uden mine børn ell kun med nogle af dem. Om de er små ell store... Faktisk ville jeg af samvittighed nok "bedst" kunne tage afsted fra de små end at skulle forklare et stort barn, at nu tager mor og far altså en uge sydpå...  Men samtidig ville jeg slet ikke tage afsted i en uge fra dem.

Kan godt forstå dine holdninger, men det er handlinger, der laver magi

Hvis jeg mangler alenetid med manden, laver jeg noget, der enten ikke kræver at børnene bliver passet ell at de max bliver passet en weekend.

Jeg synes ikke, vi laver så meget uden vores børn også alligevel. Vi har alle 5 fritidsinteresser, hvor vi prøver at få hele ugens pudslespil til at hænge sammen. Nu er vores drenge også 7, 11 og 13 år så det er nogle andre ting, de har behov for end børn på fx 2 år og på 6 uger. Men vi er altid med til alle deres fodboldskampe fx. Det er alle deres interesser. Og hvis de hver især har behov for alenetid med os forældre, tager vi os af det. Det hele plejer at flaske sig.

Anmeld

9. juni 2011

Tro på dig selv.

Mumto3 skriver:

personligt ville jeg have valgt at tage på feire uden børn mens jeg var gravid istedet for at rejse væk i en uge fra en 6 uger gammel baby. Men det er jo lidt sent nu.

Jeg laver tit noget sammen med et af vores 3 børn netop for at give dem lidt alene tid med mor,og det er super skønt!!!

Vi har lige haft vores første ferie alene siden vi blev gift for 8 år siden. Vi var væk i en weekend og vores den ældte er 3 år.

Vi har ikke brug for hen hel uge uden børn, det kunne jeg ffaktisk slet ikke tænke mig!!! men det er dejligt når vi får en aften eller et par dage i ny og næ. Det nyder vi rigtig meget!!! Det er også super skønt når bedste forældrene tager et eller to børn, så der ikke er så mange børn hjemme.

Men mest af alt, så holder vi af at være sammen som familie!!! den store vil slet ikke på tur (altså familie tur!) fordi det allerbedste er bare at være hjemme alle sammen og hygge os. Selvom det er lidt træls nogle gange at han har det sådan, så er det også dejligt at have et barn der er så glad for sin familie og sit barndomshjem at han prioritere det over en tur i zoologisk have eller hvad vi nu har planlagt.

Det er ikke nu vi havde påtænkt at rejse, først til næste år, og der vil den mindste være 1.5 år

Anmeld

9. juni 2011

Mumto3

Susanne27 skriver:

Det er ikke nu vi havde påtænkt at rejse, først til næste år, og der vil den mindste være 1.5 år

Ja, så er det i mine øjne en helt anden sag! Særligt når der også er større søskende. Et lille barn på 1½ år føler sig slet ikke så alene og forladt når det er sammen med storebror/storesøster, som hvis det er et ene barn.

Rigtig god tur!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.