Med eller uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
28 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Tro på dig selv.

Hej til alle jer her inden.

Jeg kunne godt tænke mig, og høre jeres mening om ferie uden børn, og hvor meget laver du/ i uden jeres børn og hvor tit.

Jeg kunne godt tænke mig, at komme på ferie en uge uden alle vores børn næste år. Vi har netop lige fået nummer 3 her i april.

Min mand og jeg har snakket om, at det kunne være super skønt, og sikken opmærksomhed vi villle kunne vores store pige i en helt ugen uden de små.

Den ældste vi har er 9 år, så der en på 2 år og en på 6 uger.

Vi er ikke og har ikke været, de forældre, der har fået vores børn passet i tid og utiden, men haft vores 2 piger med i alt, vi har fortaget os, eller også er en af os blevet hjemme, som regel mig, da jeg ikke har haft interesse i og være med til pågældende ting, vi har været budt til uden børn. De bliver ofte kun passet, hvis det ikke det kan lade sig gøre og have dem med , fordi der har været en dybere årsag til det ellers ikke. 

Vi er bare ikke så gode til, at lave noget uden børn, men jeg ved min mand ønsker vi bliver det og nok også jeg selv. Jeg har tænkt meget over det, og kom så fremtil, at jeg tror min mand har ret i, at det vigtigt, at vi også giver os selv plads til lige at være andet end forælndre en gang i mellem, og så har vi snakket om, at lave noget mere med vores store pige uden de små.

Jeg tænker ikke så meget på, hvad andre ville synes, hvis vi vælger og tage på ferie uden alle vores børn eller indføre, at vi får mere alene tid som mand og kone.

Men jeg synes, det kunne være spændende og høre de forskellige tanker og meninger, vi har omkring det, og måske man kunne få nogle input og ideer.

Susanne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Aves.

Jeg synes man skal gøre det man har brug for....både set fra børnenes, egne og jeres samlede behov. Vi vælger jo alle som vi gør ud fra de muligheder, begrænsninger og behov vi hver især har.

Jeg føler og har følt jeg har været meget på omkring mine børn...den store har jeg været alene med stort set altid og uden han er på weekend...men har da været afsted fire gange fra ham på de 14 år.. Men tænker egentlig ikke meget over det,...livet går jo bare derud af...de små er væk hevranden weekend hos deres far og det giver mig fint den tid jeg skal bruge alene selvom den store er hjemme...skal bare have kørt noget alenetid ind med nummer to, det mangler han

Jeg synes det lyder som en rigtig dejlig og god idé med at tage alene med den store, men hvad med nummer to, denne glemmer man tit tror jeg, så jeg tænker lidt at det måske var en idé at dele en uge, så både den store og mellemste får tid alene...den lille har og får som regel altid en del alenetid, jo.. I kunne hjo lave en uge og opdele den i dage til jer alle...så I ender ugen med en weekendtur for to på et romantisk sted.

Anmeld

8. juni 2011

Anne85

Personligt kunne jeg ikke drømme om at tage på en uges ferie uden børnene så længe de er små. Vores børn har lige så meget brug for ferie som os - ofte har de en endnu længere "arbejdsdag" end deres forældre - og hvis jeg brugte en af mine ferieuger på at rejse uden dem ville det betyde at de kunne være hjemme fra dp og børnehave en mindre uge i det år.

Når det så er sagt vil jeg give dig ret i at det er vigtigt at lave noget sammen bare jer to - men det tænker jeg også sagtens kunne være en middag, en tur i biffen eller måske en enkelt overnatning eller to. Da vores søn var 2 år var vi 2 overnatninger i paris - bare en forlænget weekend - det synes jeg var tilpas rent tidsmæssigt for alle parter - derudover har vi været på en del ture hvor vi bar ehar haft en enkelt overnatning på hotel eller lignende

Hørte engang Lola Jensen sige - og den tommelfingerregel prøver jeg at bruge - at ¨lige så mange år barnet er så mange dage kan det unvære sin mor og far - altså 2 år = 2 dage, 3 år = 3 dage osv

Men men men - vi er alle forskellige

Anmeld

8. juni 2011

SussieThyssen

Susanne27 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig, og høre jeres mening om ferie uden børn, og hvor meget laver du/ i uden jeres børn og hvor tit.

Jeg kunne godt tænke mig, at komme på ferie en uge uden alle vores børn næste år. Vi har netop lige fået nummer 3 her i april.

Min mand og jeg har snakket om, at det kunne være super skønt, og sikken opmærksomhed vi villle kunne vores store pige i en helt ugen uden de små.

Vi er ikke og har ikke været, de forældre, der har fået vores børn passet i tid og utiden, men haft vores 2 piger med i alt, vi har fortaget os, eller også er en af os blevet hjemme, som regel mig, da jeg ikke har haft interesse i og være med til pågældende ting, vi har været budt til uden børn. De bliver ofte kun passet, hvis det ikke det kan lade sig gøre og have dem med , fordi der har været en dybere årsag til det ellers ikke. 

Vi er bare ikke så gode til, at lave noget uden børn, men jeg ved min mand ønsker vi bliver det og nok også jeg selv. Jeg har tænkt meget over det, og kom så fremtil, at jeg tror min mand har ret i, at det vigtigt, at vi også giver os selv plads til lige at være andet end forælndre en gang i mellem, og så har vi snakket om, at lave noget mere med vores store pige uden de små.

Jeg tænker ikke så meget på, hvad andre ville synes, hvis vi vælger og tage på ferie uden alle vores børn eller indføre, at vi får mere alene tid som mand og kone.

Men jeg synes, det kunne være spændende og høre de forskellige tanker og meninger, vi har omkring det, og måske man kunne få nogle input og ideer.

Susanne.

Selvfølgelig kan i tage den store med på ferie og lade de 2 små blive hjemme i en uges tid.
Det sker der ikke spor ved.
Så god tur

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. juni 2011

Majbriteriksen

Susanne27 skriver:

Susanne.

Jeg ville ikke personligt aldrig tage på ferie en uge uden ungerne. Ikke før den dag de selv siger at de ikke vil med. Kan godt være at jeg siger stop hvis de stadig som 40 årig stadig vil med mor på ferie. Manden og jeg har nogle gange taget på hotel, bare 1½ døgn, hvor mormor har taget ungerne. Det er rent luksus.

Har lige bestilt flybilletter til manden, han skal til slovakiet og besøge en kammerat i 4 dage- så bliver jeg hjemme og hygger med ungerne.

Anmeld

8. juni 2011

Thalia

Jeg ville aldrig drømme om at rejse fra mine børn på den måde, men jeg har fuld forståelse for at andre har andre behov og ønsker.

Eneste gang jeg har været væk fra mine børn i en uge, var da jeg for et år siden var til konference i Florida. Normalt tager vi afsted hele familien på den slags ture, så vi kan være sammen når jeg ikke arbejder, men denne gang vurderede vi at rejsen og klimaet ville være for meget for vores yngste, og derfor blev min mand hjemme med børnene.

Og jeg har ærlig talt ingen lyst til at gentage det. Jeg savnede mine børn og de savnede mig.

Anmeld

8. juni 2011

tazz

Vi gør det jævnligt. Det har reddet vores ægteskab, at tage afsted og bare være kærester istedet for hårdtarbejdende mor og far. Vi gør det oftest hvor børnene alligevel er på ferie hos bedsteforældrene, så de ser det ikke som et afsavn.

Jeg kan ikke se noget galt i det. Men jeg kan også sagtens acceptere folk, som ikke har samme behov for en pause som vi har

Anmeld

8. juni 2011

nellemann24

vi holder ferie uden min kæreste datter, men det er fordi han kun må have hende i 1½ dag pga moren..

men ja tro jeg ville nyde en ferie uden børn hvis det var mig. men vil også nyde en tur med børn, vi skal ud og rejse til næste år og der skal vi have den lille med

Anmeld

8. juni 2011

Tro på dig selv.

tazz skriver:

Vi gør det jævnligt. Det har reddet vores ægteskab, at tage afsted og bare være kærester istedet for hårdtarbejdende mor og far. Vi gør det oftest hvor børnene alligevel er på ferie hos bedsteforældrene, så de ser det ikke som et afsavn.

Jeg kan ikke se noget galt i det. Men jeg kan også sagtens acceptere folk, som ikke har samme behov for en pause som vi har

Super, og god ide med, at det alligevel ligger i en ferie ved bedseforældre, når man har den mulighed.

Ja og det har jo så også reddet, at mor og far blev sammen...

Så ja godt, at i fandt løsning på, at redde det hele, og ja vi har alle brug for en pause, det bare ikke alle der tør sige, at de har det.

Susanne  

Anmeld

8. juni 2011

Tro på dig selv.

Anne85 skriver:

Personligt kunne jeg ikke drømme om at tage på en uges ferie uden børnene så længe de er små. Vores børn har lige så meget brug for ferie som os - ofte har de en endnu længere "arbejdsdag" end deres forældre - og hvis jeg brugte en af mine ferieuger på at rejse uden dem ville det betyde at de kunne være hjemme fra dp og børnehave en mindre uge i det år.

Når det så er sagt vil jeg give dig ret i at det er vigtigt at lave noget sammen bare jer to - men det tænker jeg også sagtens kunne være en middag, en tur i biffen eller måske en enkelt overnatning eller to. Da vores søn var 2 år var vi 2 overnatninger i paris - bare en forlænget weekend - det synes jeg var tilpas rent tidsmæssigt for alle parter - derudover har vi været på en del ture hvor vi bar ehar haft en enkelt overnatning på hotel eller lignende

Hørte engang Lola Jensen sige - og den tommelfingerregel prøver jeg at bruge - at ¨lige så mange år barnet er så mange dage kan det unvære sin mor og far - altså 2 år = 2 dage, 3 år = 3 dage osv

Men men men - vi er alle forskellige

Jeg heldigvis godt stillet, med at jeg læser til socialrådgiver via nettet, så jeg altid hjemme og har ferie i næsten 2 måneder hvert år i de 3, 5 år jeg skal læse, så er der jo rigtigt meget for mine børn, da jeg ikke er på arbejdesmarket. De har ikke lange dage i dp og min store datter kommer hjem fra skole hverdag, dog lige begyndt, da SFO ikke fange hendes interesse mere.

Okay den kendte jeg ikke den fra Lola Jensen der, hendes synes jeg rigtigt om. Men jeg ved ikke helt, hvad synes om hendes tommerfinger regl der.....

Susanne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.