Med eller uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

Aves.

Anne85 skriver:

Personligt kunne jeg ikke drømme om at tage på en uges ferie uden børnene så længe de er små. Vores børn har lige så meget brug for ferie som os - ofte har de en endnu længere "arbejdsdag" end deres forældre - og hvis jeg brugte en af mine ferieuger på at rejse uden dem ville det betyde at de kunne være hjemme fra dp og børnehave en mindre uge i det år.

Når det så er sagt vil jeg give dig ret i at det er vigtigt at lave noget sammen bare jer to - men det tænker jeg også sagtens kunne være en middag, en tur i biffen eller måske en enkelt overnatning eller to. Da vores søn var 2 år var vi 2 overnatninger i paris - bare en forlænget weekend - det synes jeg var tilpas rent tidsmæssigt for alle parter - derudover har vi været på en del ture hvor vi bar ehar haft en enkelt overnatning på hotel eller lignende

Hørte engang Lola Jensen sige - og den tommelfingerregel prøver jeg at bruge - at ¨lige så mange år barnet er så mange dage kan det unvære sin mor og far - altså 2 år = 2 dage, 3 år = 3 dage osv

Men men men - vi er alle forskellige

Men fordi man tager en uges ferie uden børn er det jo ikke det samme som at børnene ikke også har ferie...hvis de er en uge hos deres bedsteforældre, så er det jo også ferie...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Thalia

Eva. skriver:

Men fordi man tager en uges ferie uden børn er det jo ikke det samme som at børnene ikke også har ferie...hvis de er en uge hos deres bedsteforældre, så er det jo også ferie...

Men uanset hvor børnene er, er de jo ikke sammen med forældrene - og det er trods alt hos mor og far at små børn har det bedst... for det meste

Anmeld

8. juni 2011

Tro på dig selv.

Thalia skriver:

Men uanset hvor børnene er, er de jo ikke sammen med forældrene - og det er trods alt hos mor og far at små børn har det bedst... for det meste

Tro på at ligemeget om de små vores børn eller store, så har de det bedst hos deres forældre.

Anmeld

8. juni 2011

Thalia

Susanne27 skriver:

Tro på at ligemeget om de små vores børn eller store, så har de det bedst hos deres forældre.

Det er jeg enig med dig i.

Men jeg ville nemmere kun rejse en uge væk fra en teenager som hygger sig med kammerater og familie et andet sted, end jeg ville kunne rejse børn på fx 2 og 4 år sådan som mine er nu.

Teenageren forstår tidsbegrebet og at jeg kommer tilbage igen, det gør små børn ikke.

Anmeld

8. juni 2011

Ciss

Jeg mener, at noget af det vigtigste må være, at børnene ikke føler sig tilsidesat. Så får sådan en ferie en bismag, synes jeg.

Hvis man klarer at lave et pasningsalternativ for børnene, som de kan glæde sig til længe i forvejen, så er det jo en helt anden situation og et andet fokus end "mor og far vil ikke være sammen med mig...."

Jeg forstår godt behovet for at have lidt alenetid med den ældste, når der er så stor aldersforskel.

Når det gælder at rejse fra en 1-åring, så er min personlige erfaring, at en uge er meget lang tid... Jeg var nødt til det pga arbejde, og det var ikke en fornøjelse for mig. Den første nat var det dejligt at sove uden at blive vækket, men derefter ville jeg bare hjem igen...

Vore to er nu 3, 5 og 1,5 år, og vi er ikke så gode til det der med alenetid. Men vi prøver nu at finde på ting en gang i mellem som er om aftnen. Så passer bedsteforældrene de små - som uanset sover det meste af tiden - så vi kan slappe af og gå i biolgrafen sammen el. lign. Når den yngste bliver ældrer kan det jo være, vi tager på weekendtur en gang i mellem eller noget. Vi ser til den tid.

Anmeld

8. juni 2011

Lone Jakobsen

jeg har ikke læst alle svar, så beklager hvis jeg gentager nogle:

først så vil jeg sige at som mand og kone er det super vigtigt med alene tid. man kører så nemt fast i dagligdagen mellem vasketøj, forældremøder og rengøring.... at det kan være alt afgørende med lidt voksen tid. vi har en årlig weekend uden børn, og det er bare for vores forhold. vi er som nyforelskede igen, og vi nyder bare vores børn endnu mere når vi henter dem igen.

men men men, det sagt så ville jeg aldrig tage på ferie en uge uden alle mine børn. jeg synes børn har ret til den samme ferie med mor og far, og jeg ville ikke kune rejse afsted med kun nogle af dem.

jeg kender flere der gør det, og jeg er sikker på at deres grunde er super fornuftige, men jeg personligt forstår det ikke, og ville føle det var helt forkert.

ønsker jeg tid alene med et af mine børn, så bager jeg, dyrker sport, læser en bog eller laver noget andet som lige præcis det barn bedst kan li.

Anmeld

8. juni 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Susanne27 skriver:

Hej til alle jer her inden.

Jeg kunne godt tænke mig, og høre jeres mening om ferie uden børn, og hvor meget laver du/ i uden jeres børn og hvor tit.

Jeg kunne godt tænke mig, at komme på ferie en uge uden alle vores børn næste år. Vi har netop lige fået nummer 3 her i april.

Min mand og jeg har snakket om, at det kunne være super skønt, og sikken opmærksomhed vi villle kunne vores store pige i en helt ugen uden de små.

Den ældste vi har er 9 år, så der en på 2 år og en på 6 uger.

Vi er ikke og har ikke været, de forældre, der har fået vores børn passet i tid og utiden, men haft vores 2 piger med i alt, vi har fortaget os, eller også er en af os blevet hjemme, som regel mig, da jeg ikke har haft interesse i og være med til pågældende ting, vi har været budt til uden børn. De bliver ofte kun passet, hvis det ikke det kan lade sig gøre og have dem med , fordi der har været en dybere årsag til det ellers ikke. 

Vi er bare ikke så gode til, at lave noget uden børn, men jeg ved min mand ønsker vi bliver det og nok også jeg selv. Jeg har tænkt meget over det, og kom så fremtil, at jeg tror min mand har ret i, at det vigtigt, at vi også giver os selv plads til lige at være andet end forælndre en gang i mellem, og så har vi snakket om, at lave noget mere med vores store pige uden de små.

Jeg tænker ikke så meget på, hvad andre ville synes, hvis vi vælger og tage på ferie uden alle vores børn eller indføre, at vi får mere alene tid som mand og kone.

Men jeg synes, det kunne være spændende og høre de forskellige tanker og meninger, vi har omkring det, og måske man kunne få nogle input og ideer.

Susanne.

Jeg ville aldrig tage på ferie uden mine børn, når de er så små, som dine de yngste er.

Lola Jensen som er familieterapeut og bla. kan ses på go morgen Danmark siger, at barnets alder er lig med de antal dage det kan unvære sine forældre, Så et 1 årig barn må højst være væk fra sine forældre 1 døgn.

Anmeld

8. juni 2011

Corn

Anne85 skriver:

Personligt kunne jeg ikke drømme om at tage på en uges ferie uden børnene så længe de er små. Vores børn har lige så meget brug for ferie som os - ofte har de en endnu længere "arbejdsdag" end deres forældre - og hvis jeg brugte en af mine ferieuger på at rejse uden dem ville det betyde at de kunne være hjemme fra dp og børnehave en mindre uge i det år.

Når det så er sagt vil jeg give dig ret i at det er vigtigt at lave noget sammen bare jer to - men det tænker jeg også sagtens kunne være en middag, en tur i biffen eller måske en enkelt overnatning eller to. Da vores søn var 2 år var vi 2 overnatninger i paris - bare en forlænget weekend - det synes jeg var tilpas rent tidsmæssigt for alle parter - derudover har vi været på en del ture hvor vi bar ehar haft en enkelt overnatning på hotel eller lignende

Hørte engang Lola Jensen sige - og den tommelfingerregel prøver jeg at bruge - at ¨lige så mange år barnet er så mange dage kan det unvære sin mor og far - altså 2 år = 2 dage, 3 år = 3 dage osv

Men men men - vi er alle forskellige

Jeg kunne ikke drømme om at holde ferie uden mine unger... Jeg har ikke fået børn, for at holde ferie fra dem

Anmeld

8. juni 2011

Corn

Eva. skriver:

Vel ikke nødvendigvis...

Ferie er vel ligeså meget det at være hjemme, uden at skulle noget. Derfor kan det være uoverskueligt for børn at blive passet i en uge, hvor intet er som det plejer...

Anmeld

8. juni 2011

Mi

Jeg ville aldrig tage afsted en uge uden mine børn. Ved mine forældre gjorde det. Jeg var med, men min lillesøster blev hjemme og var hos bedsteforældrene. Da de kom hjem fra ferien igen, ville min lillesøster overhovedet ikke kendes ved dem  Hun var vist 1 eller 2 år dengang.

En uge er lang tid ikke at se hverken mor eller far. Jeg ville vælge at tage afsted en weekend i stedet for, eller at tage alle børnene med.

Hørte forresten engang familievejlederen Lola udtale at man kunne være væk fra sine børn ligeså mange dage som de var år. Ikke at hun nødvendigvis har ret, kom blot i tanke om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.