Susanne27 skriver:
Hej til alle jer her inden.
Jeg kunne godt tænke mig, og høre jeres mening om ferie uden børn, og hvor meget laver du/ i uden jeres børn og hvor tit.
Jeg kunne godt tænke mig, at komme på ferie en uge uden alle vores børn næste år. Vi har netop lige fået nummer 3 her i april.
Min mand og jeg har snakket om, at det kunne være super skønt, og sikken opmærksomhed vi villle kunne vores store pige i en helt ugen uden de små.
Den ældste vi har er 9 år, så der en på 2 år og en på 6 uger.
Vi er ikke og har ikke været, de forældre, der har fået vores børn passet i tid og utiden, men haft vores 2 piger med i alt, vi har fortaget os, eller også er en af os blevet hjemme, som regel mig, da jeg ikke har haft interesse i og være med til pågældende ting, vi har været budt til uden børn. De bliver ofte kun passet, hvis det ikke det kan lade sig gøre og have dem med , fordi der har været en dybere årsag til det ellers ikke.
Vi er bare ikke så gode til, at lave noget uden børn, men jeg ved min mand ønsker vi bliver det og nok også jeg selv. Jeg har tænkt meget over det, og kom så fremtil, at jeg tror min mand har ret i, at det vigtigt, at vi også giver os selv plads til lige at være andet end forælndre en gang i mellem, og så har vi snakket om, at lave noget mere med vores store pige uden de små.
Jeg tænker ikke så meget på, hvad andre ville synes, hvis vi vælger og tage på ferie uden alle vores børn eller indføre, at vi får mere alene tid som mand og kone.
Men jeg synes, det kunne være spændende og høre de forskellige tanker og meninger, vi har omkring det, og måske man kunne få nogle input og ideer.
Susanne. 

Jeg ville aldrig tage på ferie uden mine børn, når de er så små, som dine de yngste er.
Lola Jensen som er familieterapeut og bla. kan ses på go morgen Danmark siger, at barnets alder er lig med de antal dage det kan unvære sine forældre, Så et 1 årig barn må højst være væk fra sine forældre 1 døgn.