Så skuffet over min svigermor ;-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2008

Honningblomst

wamse skriver:

Hejsa.
Mine drenge er 13 og 15 år, og det betyder bare noget at se Lærke sidde og få noget, når der intet er til dem. Min på 13 hørte åbenbart noget af det i går, og han spurgte mig, hvorfor de ikke betød så meget som Lærke, når de faktisk havde været sammen med familien længere end Lærke Jamen for pokker, hvad skal jeg svare ham, når hun selv har kaglet op om, at der slet slet ikke var forskel på dem.

Hun lydre mig en smule presset...mon hun føler skyld over at hendes søn er syg og at det ikke er hende der magtede at hjælpe ham???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2008

Anne

Eva skriver:

Hun lydre mig en smule presset...mon hun føler skyld over at hendes søn er syg og at det ikke er hende der magtede at hjælpe ham???

Det er også min tanke. Dårlig samvittighed, kan få os til at reagere på underlige måder.

KH
Anne

Anmeld

26. november 2008

wamse

Loggidut skriver:

hmmm, wamse...nu har jeg ikke læst hele tråden, men tag og ring hende op, og sig du gerne vil have snakket ud om det her!

jeg tror hun er såret lige nu, for det er jo hendes søn som er indlagt, og måske føler hun afmagt...

bare et råd, bliv gode venner med hende igen, for du aner ikke hvornår du får brug for hendes støtte...jeg siger ikke det nødvendigvis er dig som er gal på den, men at i måske skulle prøve at finde en enighed i det her, også selv om hun lader det gå ud over børnene...jeg er helt sikker på det ikke er det hun ønsker hvis hun mærker efter!

ring og vær den voksne, sig til hende at du virkelig ikke kan overskue at være uvenner med den person som er tættest på din mand næst efter dig.

det ville jeg have gjort.

rigtig glædelig jul, og håber i finder ud af det, og manden får det bedre!

Tak for svaret, men den den støtte jeg ville kunne komme til at mangle fra hende har jeg nu mange mange gange manglet, fx da min mand/hendes søn i en kæmoper brandert korte 100 km op til dem, og hun hverken sagde eller gjorde noget, men sendte ham bare tilbage ud på motorvejen til alle de mennesker. Jeg meldte ham, for min samvittighed ville aldrig kunne bære at jeres skønne familier var kommet til skade, hendes respons var: nå ja, hvis du har samvittighed til det.
Da jeg så stod alene med mine dejlige børn, fordi hans tur kostede ham 2 mdr i fængsel, var der intet hjælp. er er desværre ikke en støtte fra hendes side, tror hun har haft rig mulighed for at vise det nu Jeg er nok slet ikke klar til at slå en streg over dette, for jeg mærker intet forandret ved hende, tvært imod ringer hun stadig og vil give hendes besyv med i alt, og det er sjovt nok ALDRIG positivt.

Anmeld

26. november 2008

Anne

Uha søde Wamse, det lyder altså til at livet ikke er helt fair ved dig. Det må være hårdt med en svigermor uden forståelse og en mand, der ldier af DAMP.
Knus til dig
Anne

Anmeld

26. november 2008

wamse

Anne skriver:

Uha søde Wamse, det lyder altså til at livet ikke er helt fair ved dig. Det må være hårdt med en svigermor uden forståelse og en mand, der ldier af DAMP.
Knus til dig
Anne

Tak, det var en dejlig og sød indlæg at fåTror bare at det at være den voksne og tage de bedste valg er nok mere end jeg lige magter omkring hende lige nu, hvad hun så tager af valg må hun så leve med, men hendes mor gjorde fuldstændig det samme.

Anmeld

26. november 2008

wamse

Eva skriver:

Det er også okay at føle skyld/afmagt fra hendes side, det gør jeg fisme også, men lad da for pokker være med at hælde det ud over mig, for som det liv har været med ham, ja så kan det at stå op og tage på arbejde nogen gange bare være vildt svært, og det ved hun, for alt dette har hun jo også været igennem med ham. Hun er bare rigtig meget med til at holde hans opførsel ved lige - suk.

Anmeld

26. november 2008

Honningblomst

wamse skriver:

Det er også okay at føle skyld/afmagt fra hendes side, det gør jeg fisme også, men lad da for pokker være med at hælde det ud over mig, for som det liv har været med ham, ja så kan det at stå op og tage på arbejde nogen gange bare være vildt svært, og det ved hun, for alt dette har hun jo også været igennem med ham. Hun er bare rigtig meget med til at holde hans opførsel ved lige - suk.

Uha, det var SLET ikke for at forsvare hende eller for at du skulle have ondt af hende og acceptere hendes adfærd...men bare lige en tanke jeg fik og hvis du handler udfra at det er det der er grunden så er det måske nemmere at komme ind til kernen og prikke de rigtige steder...hvis du forstår.
Pas på dig selv...husk du er vigtigst i dit liv og at ingen mennesker holder til alt...
De bedste tanker..
Eva

Anmeld

26. november 2008

wamse

Eva skriver:

Uha, det var SLET ikke for at forsvare hende eller for at du skulle have ondt af hende og acceptere hendes adfærd...men bare lige en tanke jeg fik og hvis du handler udfra at det er det der er grunden så er det måske nemmere at komme ind til kernen og prikke de rigtige steder...hvis du forstår.
Pas på dig selv...husk du er vigtigst i dit liv og at ingen mennesker holder til alt...
De bedste tanker..
Eva

nej nej sådan tog jeg det heller ikke Føler mig bare så uretfærdig behandlet af hende gang på gang.

Anmeld

26. november 2008

Honningblomst

wamse skriver:

nej nej sådan tog jeg det heller ikke Føler mig bare så uretfærdig behandlet af hende gang på gang.

Ja, man kan da ikke undres over din mand har fået det skidt psykisk, hvis han er vokset op med en mor der handler og tænker som du beskriver...

Anmeld

26. november 2008

Anne

wamse skriver:

Hej igen
Jeg synes virkelig, deet er synd for dig, og at du klarer dig rigtig flot! Jeg ahr haft en kæreste, der havde et damp-barn, og jeg må erkende, at det i den grad var hårdt, og det tog mig lang tid efterfølgende at komme mig over, hvor hårdt psykisk, det faktisk havde været. Når jeg så tænker på dig, at det faktisk er din mand, og der ingen opbakning er fra hans mor, så siger jeg godt nok Tak skæbne! på dine vegne.

Hvad med om du viser hende, det der er skerevet herinde i denne debat?

Du må være et stort, rummeligt og kærligt menneske, siden du stadig er hos din mand.
KH
Anne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.