Puha, det må være et minde om min elskede lille niece..
Da jeg var 16-17, var jeg au pair for min storebror, hans kone og to piger, som der er 19 måneders mellemrum på..
Den mindste var på det tidspunkt 11 måneder, og jeg var hjemme hos mig selv da hun blev syg. Det startede bare ud med opkast, feber osv, og havde foregået i mange dage, da jeg blev ringet op, om jeg kunne komme og hjælpe, for moren var blevet indlagt på psykiatrisk afdeling.
Så jeg blev hurtig hentet, hvor det stakkels barn som fra 7 månedersalderen plejede at hoppe i armene på mig, blot vender hovedet bort da hun ser mig. Kom så hen til dem, hvor der bare var kaos, og prøvede sammen med morens veninde at få noget i den mindste,(var så glad for at den store var i dagpleje, så hun ikke oplevede alt det kaos) - om aftenen tager de så til vagtlægen, men han siger at det ikke er noget specielt..
En hel nat går, hvor hun slet ikke får sovet, spist, men kaster op igen og igen. kan slet ikke beskrive hvor ondt det gjorde at skifte tøj på hende når hun havde brækket sig, hun var så bleg og hulkindet, med de største mørke rander under øjnene.
Tidligt om morgenen tager vi så ind til lægen, der heller ikke mener at det er noget seriøst, selvom vi siger til hende at det er overhovedet ikke til at komme i kontakt med hende. Men negativ kontakt er også kontakt.. undskyld mig, hvem vil ikke skrige hvis de fx bliver nevet!!! ´Mig og min storebror insisterer på at få hende indlagt.
Thank god!
I bilen på vej til hospitalet, oplever jeg den største angst nogensinde! Det føltes så skidt. Sad bare og kiggede på hendes lille ansigt og vidste bare at der snart skulle se noget!! som i nu! Var så bange for at miste hende...
Vi kommer derind, - først skulle der tages en blodprøve i fingeren på hende, har aldrig hørt en gråd fra hende der var så.. skræmmende? Lægen kommer og undersøger hende, og er dybt forarget, over hvorfor hun ikke er blevet henvist noget før.. Hun var jo virkelig dehydreret.
Så blev der lagt et drop og den store sten i mit hjerte, begynder lige så stille at falde ned.. glemmer aldrig at hun tog 1 kilo på et døgn.. Min storebror sov derinde med hende. Hun tog lige 12 timer i rap, og var SÅ dejlig da hun vågnede.
Aldrig har jeg oplevet noget lignende, - men det har har været med til at gøre os så tætte som vi er, hendes mor har mest fokus på den store, så lige siden dengang har det bare været mig og hende..Bare tanken om hende kan få mig til at græde.. 
Men det har ihvertfald sat et stort spor i mit unge liv