UPDATE på "Min læge kendte ikke svaret og var ligeglad! "

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

grøn · ært

Jeanz skriver:

Hvis lægen ikke ved det, har han så ikke pligt til at finde ud af det?

Jo, det var lige præcis det hende på apoteket sagde Og jeg ringede da også til lægen, den gang jeg læste på min pakke, at jeg skulle spørge lægen. Men han gjorde ikke noget og så skrev jeg herude og fik at vide, at jeg da skulle spørge på apoteket. Men der siger de, at lægen SLAL undersøge det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

grøn · ært

SussieThyssen skriver:

Må jeg spørge hvorfor du vil tage det?
Og hvad det skal være godt for?

Kærligst
Sussie

Silica er godt for hud, hår og negle. Jeg har børne eksem og derfor en meget tør (og kløende) hud - det hjælper silicatapletterne på. Desuden flænses og knækker min negle, selvom de er ret korte, hvis jeg ikke tager silica. Så, derfor tog jeg pillerne, men inden jeg ved om jeg må tage dem, må jeg jo leve uden Og det er da også fint - det betyder meget mere for mig, at min kommende spire ikke tager skade.

Anmeld

6. juni 2011

grøn · ært

jeanett 26 skriver:

Må jeg spørger hvad du bruger til at smøre med vi har en datter der er hårdt ramt af børne eksem til tider og andre gange er det ik så slemt

Selvfølgelig må du det. Jeg bruger Brentacort creme. Sommetider er mit heller ikke så slemt og andre gange er det enormt slemt. Om vinteren er det rigtig slemt. Og hvis jeg bader mere end 5 minutter eller bruger meget varmt vand. Jeg har det også i hovedbunden og fik at vide, at jeg skulle passe på med at gå meget med tørklæde og hatte. Jeg plejede at have tørklæde på mindst halvdelen af ugens dage. Til hovedbunden har jeg en shampoo der hedder Nizoral shampoo (i en gul pakke).

Min børne eksemen giver desuden til tider sådanne ringorme lignede ringe, men det er altså ikke ringorm siger lægerne. Det er min børne eksem. Jeg får kun en af gangen nemlig. Og de klør som bare satan! 

Håber det er noget der kan hjælpe lidt på din datters eksem 

Anmeld

6. juni 2011

grøn · ært

smillaluna skriver:

Det er min erfaring at langt de fleste læger (især de ældre) er meget skeptiske overfor naturlægemidler, akupunktur, zoneterapi osv. Jeg har ofte som sygeplejerske oplevet at læger rent faktisk fraråder patienter at indtage naturlægemidler eller gå til alternative behandlere, da de mener det kan forstyrre den medicinske behandling. Så det er måske årsagen til at din læge ikke aner et klap om naturlægemidler.

Det er sgu egentlig trist.. Jeg er af den tro, at hvad der er naturligt må også være det bedste og sundeste valg. Jeg kan ikke se logik i at fraråde noget der er naturligt. Det samme med alternative behandlingsmetoder. 

Anmeld

6. juni 2011

Faith

Hyldeblomst skriver:

Det er sgu egentlig trist.. Jeg er af den tro, at hvad der er naturligt må også være det bedste og sundeste valg. Jeg kan ikke se logik i at fraråde noget der er naturligt. Det samme med alternative behandlingsmetoder. 

Helt enig...

Anmeld

6. juni 2011

jeanett 26

Vores datter bliver smurt med Locoid 0.1% når der er børneeksem men ikke er så slemt

Når det er meget slemt smøre vi hende med Diproderm 0.05%

Det hjælper efter en dag er det næsten væk

Udover det bliver hun smurt 2 gange med noget fugtigheds creme der hedder (Zactoline) som er super godt. Der er næsten ingen vand i og en rigtig fed creme. Hun har slemt ik tør hud når vi bruger det. Og det kan bruges i badekaret som sæbe...

Vi køber det i tyskland ( på nettet) 600ml for 240 med fragt det burde du måske prøve kan kun anbefaldes

Anmeld

6. juni 2011

grøn · ært

jeanett 26 skriver:

Vores datter bliver smurt med Locoid 0.1% når der er børneeksem men ikke er så slemt

Når det er meget slemt smøre vi hende med Diproderm 0.05%

Det hjælper efter en dag er det næsten væk

Udover det bliver hun smurt 2 gange med noget fugtigheds creme der hedder (Zactoline) som er super godt. Der er næsten ingen vand i og en rigtig fed creme. Hun har slemt ik tør hud når vi bruger det. Og det kan bruges i badekaret som sæbe...

Vi køber det i tyskland ( på nettet) 600ml for 240 med fragt det burde du måske prøve kan kun anbefaldes

Wow - det lyder fantastisk. Jeg har kun lige været ved hudlægen for fem dage siden og fået konstateret at det er børne eksem jeg har. Og har haft så længe jeg kan huske. Jeg var ved en læge som barn, men han vidste ikke hvad det var og så blev der aldrig gjort mere ved det. Min mor plejede også at smøre Locoid på "ringormene", hvilket de gik ret hurtigt væk af.

Diproderm nævnte hudlægen ikke noget om, men at det går næsten væk dagen efter.... Det lyder godt nok skønt! Jeg har smørt med brentacort'en de sidste par dage, men min hud er stadig ret tør, ru og "knubbet".. Det er dog blevet bedre. Men måske jeg også skulle prøve Diproderm. Og den fra tyskland også - jeg undrede mig nemlig over, at hudlægen sagde, at jeg kun skulle smøre når det var rigtig slemt.. Jeg kunne jo godt tænke mig noget, jeg kunne bruge hver dag, sådan for at give min hud noget. Og vand har jeg også hørt jeg skulle "holde mig fra" og tilgengæld bruge nogle fede cremer.

TAK for DIT svar - det var jo dig der skulle hjælpe mig og ikke omvendt Herligt, den havde jeg ikke set komme. 

Anmeld

6. juni 2011

jeanett 26

Zactoline er ihvertfald rigtig godt og er os billigt. Vi fik den afbefaldet af hendes hudlæge det anbefaldere han alle med børneeksem.

Diprodrem er homoncreme

Brentacort virkede ik på hende

Anmeld

6. juni 2011

jeanett 26

Gefionapotek.dk 

Anmeld

6. juni 2011

grøn · ært

jeanett 26 skriver:

Zactoline er ihvertfald rigtig godt og er os billigt. Vi fik den afbefaldet af hendes hudlæge det anbefaldere han alle med børneeksem.

Diprodrem er homoncreme

Brentacort virkede ik på hende

Hmm.. bange for brenacort måske heller ikke virker (optimalt).. Øv, spildte penge

Jeg har fundet hjemmesiden og cremen Tak. Den står til 172. Det må jo siges at være ret billigt for så meget Det er i hvert fald værd at prøve og hvor er jeg glad for du skrev! Det er så træls at rende rundt med - ikke bare ser det ikke særlig kønt ud, men det er så generende, når det klør sådan og huden er helt "stram" fordi den er så tør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.