jeanett 26 skriver:
Vores datter bliver smurt med Locoid 0.1% når der er børneeksem men ikke er så slemt
Når det er meget slemt smøre vi hende med Diproderm 0.05%
Det hjælper efter en dag er det næsten væk
Udover det bliver hun smurt 2 gange med noget fugtigheds creme der hedder (Zactoline) som er super godt. Der er næsten ingen vand i og en rigtig fed creme. Hun har slemt ik tør hud når vi bruger det. Og det kan bruges i badekaret som sæbe...
Vi køber det i tyskland ( på nettet) 600ml for 240 med fragt det burde du måske prøve kan kun anbefaldes
Wow - det lyder fantastisk. Jeg har kun lige været ved hudlægen for fem dage siden og fået konstateret at det er børne eksem jeg har. Og har haft så længe jeg kan huske. Jeg var ved en læge som barn, men han vidste ikke hvad det var og så blev der aldrig gjort mere ved det. Min mor plejede også at smøre Locoid på "ringormene", hvilket de gik ret hurtigt væk af.
Diproderm nævnte hudlægen ikke noget om, men at det går næsten væk dagen efter.... Det lyder godt nok skønt! Jeg har smørt med brentacort'en de sidste par dage, men min hud er stadig ret tør, ru og "knubbet".. Det er dog blevet bedre. Men måske jeg også skulle prøve Diproderm. Og den fra tyskland også - jeg undrede mig nemlig over, at hudlægen sagde, at jeg kun skulle smøre når det var rigtig slemt.. Jeg kunne jo godt tænke mig noget, jeg kunne bruge hver dag, sådan for at give min hud noget. Og vand har jeg også hørt jeg skulle "holde mig fra" og tilgengæld bruge nogle fede cremer.
TAK for DIT svar - det var jo dig der skulle hjælpe mig og ikke omvendt
Herligt, den havde jeg ikke set komme. 
Anmeld