UPDATE på "Min læge kendte ikke svaret og var ligeglad! "

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.546 visninger
23 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

grøn · ært

Jeg ville egentlig bare lige fortælle historien færdig, eftersom jeg nu har været på apoteket. I mit første indlæg var der nogle der mente, at jeg da var fjollet at kontakte lægen med sådan et spørgsmål, om jeg må tage Silica under graviditet. De mente, at det skulle lægen IKKE vide, men derimod en fra apoteket.

Apotekeren svarer mig, efter jeg har spurgt hende, om jeg må tage Silica under graviditet, når jeg bliver gravid: "Har du ikke kontaktet din læge? Der skulle meget gerne stå på din pakke, at du skal kontakte lægen, hvis du er i tvivl om noget. Jeg kan ikke hjælpe dig med det, du er nødt til at ringe til lægen." Jeg fortalte hende, at det havde jeg gjort og at jeg bare havde fået svaret, at han vidste ikke hvad Silica var. Apotekeren siger så: "Se at få ringet til ham igen og sig han skal tage sig sammen og få det undersøgt! Det SKAL han!!"

Og så må jeg jo ringe til lægen igen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

sismofutten

Nu spørg jeg sikkert dumt, men er det ikke fordi at Silica ikke er nogen form for medicin, men mere natur-ting..

Anmeld

6. juni 2011

jeanett 26

jeg har fået af vide det ik må tages imens du er gravid

Anmeld

6. juni 2011

grøn · ært

sismofutten skriver:

Nu spørg jeg sikkert dumt, men er det ikke fordi at Silica ikke er nogen form for medicin, men mere natur-ting..

Jo, det er vist sådan noget natur-medicin.. Men derfor skulle lægen kende svaret alligevel, hvis det er det du mener med "fordi"?

Anmeld

6. juni 2011

grøn · ært

jeanett 26 skriver:

jeg har fået af vide det ik må tages imens du er gravid

Okay - det var der også flere der skrev i den anden tråd. Jeg har heller ikke taget det - selvom det (vist nok) ikke er gravid.. Men vil ikke risikere noget. Min hud er bare enormt tør (har børneeksem, som jeg også bruger creme imod) og mine negle kan slet ikke hænge sammen, så hvis jeg må tage det, vil jeg super gerne det! Det hjælper meget på eksemen nemlig.

Anmeld

6. juni 2011

Jeanz

Hvis lægen ikke ved det, har han så ikke pligt til at finde ud af det?

Anmeld

6. juni 2011

SussieThyssen

Hyldeblomst skriver:

Jeg ville egentlig bare lige fortælle historien færdig, eftersom jeg nu har været på apoteket. I mit første indlæg var der nogle der mente, at jeg da var fjollet at kontakte lægen med sådan et spørgsmål, om jeg må tage Silica under graviditet. De mente, at det skulle lægen IKKE vide, men derimod en fra apoteket.

Apotekeren svarer mig, efter jeg har spurgt hende, om jeg må tage Silica under graviditet, når jeg bliver gravid: "Har du ikke kontaktet din læge? Der skulle meget gerne stå på din pakke, at du skal kontakte lægen, hvis du er i tvivl om noget. Jeg kan ikke hjælpe dig med det, du er nødt til at ringe til lægen." Jeg fortalte hende, at det havde jeg gjort og at jeg bare havde fået svaret, at han vidste ikke hvad Silica var. Apotekeren siger så: "Se at få ringet til ham igen og sig han skal tage sig sammen og få det undersøgt! Det SKAL han!!"

Og så må jeg jo ringe til lægen igen... 

Må jeg spørge hvorfor du vil tage det?
Og hvad det skal være godt for?

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. juni 2011

jeanett 26

Må jeg spørger hvad du bruger til at smøre med vi har en datter der er hårdt ramt af børne eksem til tider og andre gange er det ik så slemt

Anmeld

6. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Hva jeg hved og læste og hørt må man ikke tag dem.

det står her hvis det er pillerne

http://www.vitalas.dk/dk/artiklar/danmark//silica-duo-1x30-tabletter.html?gclid=CILuqeveoakCFUOHDgodvnwguQ

Henriette

Anmeld

6. juni 2011

Faith

Det er min erfaring at langt de fleste læger (især de ældre) er meget skeptiske overfor naturlægemidler, akupunktur, zoneterapi osv. Jeg har ofte som sygeplejerske oplevet at læger rent faktisk fraråder patienter at indtage naturlægemidler eller gå til alternative behandlere, da de mener det kan forstyrre den medicinske behandling. Så det er måske årsagen til at din læge ikke aner et klap om naturlægemidler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.