sygedagpenge... Hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis du stadig er ansat skal arbejdspladsen udbetale dig løn og så får de sygedagpengerefusion fra kommunen når du udfylder de der skemaer med hvornår du har været syg fra...

har selv været igennem møllen med manden der var sygemeldt fra jobbet og så røg på sygedagpenge og så nu er sygemeldt på kontanthjælp... (kæmper indædt med tidligere kommune over den afgørelse og har fået ret 4 gange allerede...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

K&S

marloutti skriver:

Nej, det skal de ikke. Mit firma stod for de første 4 uger af sygemeldingen, derefter tog kommunen over og deres sats var sidste år 101 kr i timen. Ved ikke om den er steget.....

Men det kommer nok i det hele taget an på hvilken overenskomst man har, i forhold til hvordan alt det med pengene skal foregå...

Okay, der kan man bare se, det vidste jeg ikke

Anmeld

6. juni 2011

K&S

Wampires skriver:

hvis du stadig er ansat skal arbejdspladsen udbetale dig løn og så får de sygedagpengerefusion fra kommunen når du udfylder de der skemaer med hvornår du har været syg fra...

har selv været igennem møllen med manden der var sygemeldt fra jobbet og så røg på sygedagpenge og så nu er sygemeldt på kontanthjælp... (kæmper indædt med tidligere kommune over den afgørelse og har fået ret 4 gange allerede...)

Ja, det mener jeg også, men en anden har skrevet at det kommer an på overenskomsten

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

marloutti skriver:

Nej, det skal de ikke. Mit firma stod for de første 4 uger af sygemeldingen, derefter tog kommunen over og deres sats var sidste år 101 kr i timen. Ved ikke om den er steget.....

Men det kommer nok i det hele taget an på hvilken overenskomst man har, i forhold til hvordan alt det med pengene skal foregå...

Ja det lyder meget rigtigt... Min sats hedder også 101,62mener jeg det var... Men ved du om jeg så bare skal regne mine timer ud med den løn også KUN trække skatten fra... Det er noget med at am bidrag osv er trukket fra der...

Anmeld

6. juni 2011

marloutti

Anonym skriver:

Ja det lyder meget rigtigt... Min sats hedder også 101,62mener jeg det var... Men ved du om jeg så bare skal regne mine timer ud med den løn også KUN trække skatten fra... Det er noget med at am bidrag osv er trukket fra der...

Ja, det er nemlig rigtigt...

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

marloutti skriver:

Ja, det er nemlig rigtigt...

Super... det er bare for at vide nogenlunde hvad der kommer af penge, når de kommer... Men det kommer til at svare nogenlunde til min normale løn så?

Anmeld

6. juni 2011

marloutti

Wampires skriver:

Det kommer an på hvilken overenskomst man har.... Nogle firmaer skal betale fuld løn i ni uger andre i to!!

Hos os hedder det " hvad der svarer til fuld løn i op til 4 uger, dog maks 122,75 i timen"!

Og min normale timeløn er 165,- så jeg starter med at falde de der 42kr i timen og så yderligere 22kr i timen, når kommunen tager over. I alt 64kr i tmen! Så det kan godt mærkes...

Anmeld

6. juni 2011

marloutti

Anonym skriver:

Super... det er bare for at vide nogenlunde hvad der kommer af penge, når de kommer... Men det kommer til at svare nogenlunde til min normale løn så?

Ja, hvis du får "så lidt" til hverdag, mærker du nok ikke den store forskel...

Anmeld

6. juni 2011

baby012

jeg får 3000 mindre om måneden end jeg gjorde da det var arbejdet der betalte.. så det er ikke helt det samme men ring da og snak med kommunen om det

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

marloutti skriver:

Det kommer an på hvilken overenskomst man har.... Nogle firmaer skal betale fuld løn i ni uger andre i to!!

Hos os hedder det " hvad der svarer til fuld løn i op til 4 uger, dog maks 122,75 i timen"!

Og min normale timeløn er 165,- så jeg starter med at falde de der 42kr i timen og så yderligere 22kr i timen, når kommunen tager over. I alt 64kr i tmen! Så det kan godt mærkes...

Ja okay så kan jeg godt se jeg ikke skal brokke mig... Jeg faldt fra 125 til 101 så det er 24kr, synes det er meget...

Plus min chef er den dum idiot... På min kontrakt står der at jeg skal arbejde 25-32 timer, har altid arbejdet de 32, men ugen efter jeg blev sygemeldt lavede de min  vagtplan om (hvilket de desværre godt må) så nu hedder det kun 25 timer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.