sygedagpenge... Hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.456 visninger
38 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg går rundt her hjemme og er sygemeldt, og er nu skiftet over på at skulle have penge fra kommunen, istedet for mit arbejde...

Jeg ville bare høre om nogen ved hvor meget man får? Nogen siger man får det samme som under normal løn andre siger det er meget mindre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Valle81

Anonym skriver:

Jeg går rundt her hjemme og er sygemeldt, og er nu skiftet over på at skulle have penge fra kommunen, istedet for mit arbejde...

Jeg ville bare høre om nogen ved hvor meget man får? Nogen siger man får det samme som under normal løn andre siger det er meget mindre??

Der står en masse her:

http://kc.kmd.dk/KB/article/59-5963.html

:0)

Så vidt jeg kan læse er det dagpengesatsen.

Christina

Anmeld

6. juni 2011

Albatrossen

hor længe skal man være sygemeldt før man ryger på dp ??

Anmeld

6. juni 2011

K&S

Anonym skriver:

Hvorfor skal du have penge fra kommunen istedet for arbejdet?

Er du stoppet på job?

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

sælen skriver:

hor længe skal man være sygemeldt før man ryger på dp ??

Efter man har været sygemeldt i 21 dage, ryger den over på kommunen... Så de skal betale istedet

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Hvorfor skal du have penge fra kommunen istedet for arbejdet?

Er du stoppet på job?

Jeg har været sygemeldt i over 21 dage og derfor skal arbejdspladsen ikke længere betale min løn, men det skal kommunen...

Jeg er stadig ansat...

Anmeld

6. juni 2011

Mettefpigen

Jeg skal også have sygedagpenge fra kommunen inden jeg skal på barsel, men det er fordi at chefen ikk er medlem af en overenskomst... Men jeg får dagpenge fra den dag jeg blev sygemeldt...

Anmeld

6. juni 2011

K&S

Jeg har været sygemeldt i over 21 dage og derfor skal arbejdspladsen ikke længere betale min løn, men det skal kommunen...

Jeg er stadig ansat...

Skal arbejdspladsen ikke bare have refusion fra kommunen? Hvis du stadig er ansat, skal de da betale dig din løn som normalt.

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Skal arbejdspladsen ikke bare have refusion fra kommunen? Hvis du stadig er ansat, skal de da betale dig din løn som normalt.

hmmm jeg er faktisk ikke 100... Jeg har fået sådan et skema jeg skulle udfylde om refusion, men da jeg snakked med min fagforening skulle pengene  vidst komme fra kommunen... Bare jeg snart får nogle penge er jeg glad... Vi har endnu ikke kunne betale husleje fordi det hele går så langsom...

Anmeld

6. juni 2011

marloutti

K&S skriver:

Nej, det skal de ikke. Mit firma stod for de første 4 uger af sygemeldingen, derefter tog kommunen over og deres sats var sidste år 101 kr i timen. Ved ikke om den er steget.....

Men det kommer nok i det hele taget an på hvilken overenskomst man har, i forhold til hvordan alt det med pengene skal foregå...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.