Sushi og Skaldyr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Ih hvor kommer i bare med kloge ord

Jeg er computerdum at jeg ikke selv kan inde svarene Hvor er i dejlige

Og nu er jeg bare total sulten. Den skal stå på tunsalat i aften tror jeg. MUMS 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

hilma

Anonym skriver:

Haha halvdelen af sushi består af skaldyr, men hvis det ikke er ferskt, så er det ok???

mener at jeg bare spiste laks, tun og det med avocado...

Anmeld

5. juni 2011

Bondepigen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nej men man kan godt spise ds. tun da det netop ikke indeholder så meget tungmetal som det helt friske. Det har jeg ihvertfald læst i en bog for gravide 

Ok måske det er noget nyt siden jeg sidst var gravid så... Kan bare huske at sundhedsplejersken osse sagde pas på med dåsetun... Men der kommer jo hele tiden nye anbefalinger...

Anmeld

5. juni 2011

modesty

Man må gerne spise skaldyr. De må bare ikke være rå.

Man må gerne spise sushi.

Man skal passe lidt på med Østersølaks. Max. 125 g. om måneden. Men langt det meste laks man kan få herhjemme er ikke fra Østersøen, så det er ikke noget problem.

Tun (og andre rovfisk) max. 125 g. om ugen.

Grænserne på Østersølaks og tun/rovfisk er grundet dioxin-indholdet i fiskene.

Man må gerne spise dåsetun (kommer fra en del af tunen hvor dioxin-indholdet ikke er et problem).

Anmeld

5. juni 2011

Bondepigen skriver:

Ok måske det er noget nyt siden jeg sidst var gravid så... Kan bare huske at sundhedsplejersken osse sagde pas på med dåsetun... Men der kommer jo hele tiden nye anbefalinger...

Det jo det. Man kan blive helt rundtosset. Jeg elsker "alt med måde" vejen, hehe. 

Anmeld

5. juni 2011

Bondepigen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det jo det. Man kan blive helt rundtosset. Jeg elsker "alt med måde" vejen, hehe. 

Ja synes osse det er op til hver enkelt, hvad man har det bedst med... Hader bare nÅr folk begynder At blande sig, altsÅ fortælle en at man er pylret fordi man passer på, eller at man er uansvarlig fordi man ikke tænker voldsomt over det... Mener der er stor forskel på om man sjasker sig ind i parfume, storryger eller om man spiser alt med måde...

Anmeld

5. juni 2011

Bondepigen skriver:

Ja synes osse det er op til hver enkelt, hvad man har det bedst med... Hader bare nÅr folk begynder At blande sig, altsÅ fortælle en at man er pylret fordi man passer på, eller at man er uansvarlig fordi man ikke tænker voldsomt over det... Mener der er stor forskel på om man sjasker sig ind i parfume, storryger eller om man spiser alt med måde...

fuldkommen enig 

Anmeld

5. juni 2011

Miss T

Jeg spiste rejser, men ikke laks.

Anmeld

6. juni 2011

supersif

Du kan sagtens spise rejer, og os fisk, det bare de store fisk du skal passe på, feks. tun, der er kviksølv i det, må man ikke få for meget af, omkring 200g om ugen sir de man må spise.

Jeg er os gadl for rejer, jeg har ikke taget skade af det i nu, eller den lille har ikke brokket sig i nu.

Men det sefølgelig alt med måde.

Anmeld

6. juni 2011

supersif

det var tungmetal jeg mente haha i tunen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.