Sushi og Skaldyr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

Bondepigen

Synes bare jeg havde læst det et sted..  Men det kan da godt være jeg har misforstået det

Det er osse rigtigt nok... Hvis der er bakterier i fisken, så forsvinder de ikke af at være frosset ned.. De ligger kun i dvale indtil de får varmen igen.... Men jeg har da spist et par rejer under min graviditet.. De frister jo, når de er der...

Der er osse nogle jordemødre der siger du må spise alt, bare du ikke overdriver...Et må være op til hver enkelt hvad de synes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Okey, så må det jo stå på stegt fisk!

Anmeld

5. juni 2011

Anonym skriver:

Tror bare "alt med måde" metoden er rigtig fin at forholde sig til. 

Anmeld

5. juni 2011

AndreasMor84

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg vil mene du bare skal sørge for at det er stegt og at sushi har været frosset nede. 

Man må jo gå ud fra, at det fisk de bruger til sushi på de rigtige restauranter har været frosset ned inden brug som det skal, for at fjerne de bakterier/paracitter som kan være skadelige - ikke kun for gravide, men alle.

Anmeld

5. juni 2011

Anonym skriver:

Fisk er forresten hamrende sundt for dig og bebs. Man mener børn bliver klogere når mor spiser meget fisk.

Du kan læse her: http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Graviditet/Sunde_vaner_2010.pdf

Spis fisk flere gange om ugen 
Fisk indeholder D-vitamin, jod, selen og sunde fedtstoffer (omega-3 fedtsyrer). Spis forskellige slags, både de fede som laks, sild og makrel og de magre som rødspætter, sej og torsk. Men spis højst 100 gram rovfisk om ugen, fordi rovfisk kan indeholde meget kviksølv. De almindeligste rovfisk er tunbøffer og sværdfisk. Tun på dåse kan du godt spise da det indeholder mindre kviksølv. Spis højst 125 gram østersølaks om måneden, fordi det har et højt indhold af dioxin.

Anmeld

5. juni 2011

Solstråle2011 skriver:

Man må jo gå ud fra, at det fisk de bruger til sushi på de rigtige restauranter har været frosset ned inden brug som det skal, for at fjerne de bakterier/paracitter som kan være skadelige - ikke kun for gravide, men alle.

Lige præcis. Tænkte mere hvis man laver det selv. Så skal man huske det .

Anmeld

5. juni 2011

AndreasMor84

Hmm mht. rejer så anede jeg det ikke og jeg har nu spist rejer et par gange i starten af graviditeten

Anmeld

5. juni 2011

AndreasMor84

Men fandt lige dette:

Fødevarestyrelsen og Kontoret for Fødevaresikkerhed vurderer, at det er sikkert for dig at spise rejer, hvis du holder dig under 100 g om ugen. Indberegnet er også rovfisk, fx helleflynder, sildehaj, gedde, aborre og frisk tun (ikke dåsetun). 

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

Ih hvor kommer i bare med kloge ord

Jeg er computerdum at jeg ikke selv kan inde svarene Hvor er i dejlige

Anmeld

5. juni 2011

Solstråle2011 skriver:

Men fandt lige dette:

Fødevarestyrelsen og Kontoret for Fødevaresikkerhed vurderer, at det er sikkert for dig at spise rejer, hvis du holder dig under 100 g om ugen. Indberegnet er også rovfisk, fx helleflynder, sildehaj, gedde, aborre og frisk tun (ikke dåsetun). 

Jeg er bare PALS med dåsetun for tiden  Tunmousse. Tunsalat. mmmm  Tror det må blive dagens aftensmad 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.