Sushi og Skaldyr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.321 visninger
29 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

Anonym trådstarter

Hmm jeg har læst man ikke må spise skaldyr under graviditet pga de kan bære virusser og være forurenede... Men oh my god.. Jeg er dybt afhængig af rejer? Er der nogen af jer der ikke overholdt den regel?
Og hvor vigtig er den egentlig? (det er mine gravide reje-hormoner der er meget trængende)

Og hvad med sushi???? Er der noget der der kan være skadeligt? (Udover dem med skaldyr, ved ikke lige om surimi tæller???)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

hilma

rørte ikke rejer under graviditeten.. meeeen sushi, mums, det røg ned, men skaldyr rørte jeg slet ikke, så krebs måtte jeg undvære, men alm. sushi, altså med tun, laks osv det åd jeg

Anmeld

5. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Hmm jeg har læst man ikke må spise skaldyr under graviditet pga de kan bære virusser og være forurenede... Men oh my god.. Jeg er dybt afhængig af rejer? Er der nogen af jer der ikke overholdt den regel?
Og hvor vigtig er den egentlig? (det er mine gravide reje-hormoner der er meget trængende)

Og hvad med sushi???? Er der noget der der kan være skadeligt? (Udover dem med skaldyr, ved ikke lige om surimi tæller???)

Du kan sagtens spise sushi med fisk og skaldyr. Det skal bare have været frosset ned inden brug. Laks og tun skal du være lidt forsigtig med (ikke ds. tun) 

Jeg har ikke hørt at skaldyr skulle være skaldelige. 

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

rørte ikke rejer under graviditeten.. meeeen sushi, mums, det røg ned, men skaldyr rørte jeg slet ikke, så krebs måtte jeg undvære, men alm. sushi, altså med tun, laks osv det åd jeg

Haha halvdelen af sushi består af skaldyr, men hvis det ikke er ferskt, så er det ok???

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du kan sagtens spise sushi med fisk og skaldyr. Det skal bare have været frosset ned inden brug. Laks og tun skal du være lidt forsigtig med (ikke ds. tun) 

Synes bare jeg havde læst det et sted..  Men det kan da godt være jeg har misforstået det

Anmeld

5. juni 2011

Bondepigen

Man må heller ikke spise for meget dåsetun, da tun er en rovfisk, og de derfor indeholder for meget kviksølv...

Anmeld

5. juni 2011

Bondepigen skriver:

Man må heller ikke spise for meget dåsetun, da tun er en rovfisk, og de derfor indeholder for meget kviksølv...

Nej men man kan godt spise ds. tun da det netop ikke indeholder så meget tungmetal som det helt friske. Det har jeg ihvertfald læst i en bog for gravide 

Anmeld

5. juni 2011

Anonym skriver:

Synes bare jeg havde læst det et sted..  Men det kan da godt være jeg har misforstået det

Jeg vil mene du bare skal sørge for at det er stegt og at sushi har været frosset nede. 

Anmeld

5. juni 2011

Anonym skriver:

Man siger forresten max 125 gr laks om måneden. Men der var en herinde der skrev, at de bassinopdrættede ikke havde tungmetal i sig, og at man godt kunne spise dem. (frossen laks i bøffer) 

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil mene du bare skal sørge for at det er stegt og at sushi har været frosset nede. 

Okey, så må det jo stå på stegt fisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.