Åh jeg kender det godt!
Men sådan tror jeg det er for de fleste.....
Jeg er også den første af mine veninder der får børn... og de går jo selvfølgelig stadig i byen, til fester osv. Og det tager jeg jo af gode grunde ikke med til, som jeg ellers gjorde...
Heldigvis er de gode til, at komme og besøge mig, trods det at jeg faktisk også er flyttet lidt over 50 km væk fra hvor jeg oprindeligt er fra... Og det er jeg super taknemmelig for... De har heldigvis ikke glemt mig, og jeg inviterer også dem hjem til mig ret tit, for at holde venskaberne ved lige, selvom jeg ikke lige tager med i byen og alt det... Jeg må indrømme at de veninder jeg har mig virkelig er nogle gode veninder! Jeg har ingen mistet efter jeg blev gravid, og det regnede jeg egentlig heller ikke med...
Så heldigvis! Men jeg har også "kun" en håndfuld veninder, så det er ikke fordi jeg har 20 eller sådan noget.... men de få jeg har er jeg virkelig også heldig med! Og de glæder sig alle sammen rigtig meget til at blive "mostre".... Det har også altid ligget en smule i kortene at jeg var den der fik børn først, så måske er det derfor.... Desuden kommer der nok også en dag, hvor de får børn, og så har man igen en masse til fælles - men tror især det er ret forskelligt lige nu, fordi vi stadig er ret "unge" - jeg er 24...
Men mon ikke dine veninde bare tænker, at det ikke er noget for dig mere, når nu du er gravid.... Måske ville det hjælpe at du sagde til dem at du faktisk følte dig lidt udenfor, og at du stadig har brug for veninde-snak og alt det, selvom du er gravid.. for man ændre sig jo ikke af den grund.... Mine veninder og mig bruger også en del tid på at snakke om maven, så det tror jeg ikke man kan undgå, men det synes jeg også kan være ret træls engang imellem....
Hilsen Sille, 36+0
Anmeld