Rollen som rugemaskine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

sne190810

Eva. skriver:

Du mister helt sikkert dig selv...for en periode, det er jo hele essensen i det at få børn..fokus fjernes og det første år ret voldsomt og alt opslugende...men det er skønt og en dag finder man sig selv igen, fordi behovet og tiden er der til det..

Så nyd at forsvinde lidt og så nyder du helt vildt at komme tilbage..

God beskrivelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

N&J

Eva. skriver:

Du mister helt sikkert dig selv...for en periode, det er jo hele essensen i det at få børn..fokus fjernes og det første år ret voldsomt og alt opslugende...men det er skønt og en dag finder man sig selv igen, fordi behovet og tiden er der til det..

Hvad Eva skrev, og så at man finder sig selv - men for mig personligt i en anerledes version, det betyder ikke at jeg ikke vil og gør de samme ting som før, men det er på en helt anden måde nu  - jeg vil mere sige at jeg skulle finde mig selv i morrollen, så jeg ikke kun var mor, men også huskede mig selv, men det tog tid - har få veninder tilbage fra dengang, men det handlede ligeså meget om at jeg valgte dem fra af forskellige omstændigheder - har stadig et par stykker tilbage der ikke har børn. 

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

Eva. skriver:

Ja, det gør man nok. Det er lidt svært at sætte sig ind i, før man har sit lille barn i armene. Men guud hvor jeg glæder mig til det!

Tror du har helt ret - jeg vender nok tilbage når jeg engang har brug for det Og som du siger, har tiden til det. Tiden forsvinder vist nemt i baby, gråd, glæde, bleer,smil, osv.

Anmeld

4. juni 2011

Sitrani

Åh jeg kender det godt!

Men sådan tror jeg det er for de fleste..... Jeg er også den første af mine veninder der får børn... og de går jo selvfølgelig stadig i byen, til fester osv. Og det tager jeg jo af gode grunde ikke med til, som jeg ellers gjorde...

Heldigvis er de gode til, at komme og besøge mig, trods det at jeg faktisk også er flyttet lidt over 50 km væk fra hvor jeg oprindeligt er fra... Og det er jeg super taknemmelig for... De har heldigvis ikke glemt mig, og jeg inviterer også dem hjem til mig ret tit, for at holde venskaberne ved lige, selvom jeg ikke lige tager med i byen og alt det... Jeg må indrømme at de veninder jeg har mig virkelig er nogle gode veninder! Jeg har ingen mistet efter jeg blev gravid, og det regnede jeg egentlig heller ikke med...  Så heldigvis! Men jeg har også "kun" en håndfuld veninder, så det er ikke fordi jeg har 20 eller sådan noget.... men de få jeg har er jeg virkelig også heldig med! Og de glæder sig alle sammen rigtig meget til at blive "mostre".... Det har også altid ligget en smule i kortene at jeg var den der fik børn først, så måske er det derfor.... Desuden kommer der nok også en dag, hvor de får børn, og så har man igen en masse til fælles - men tror især det er ret forskelligt lige nu, fordi vi stadig er ret "unge" - jeg er 24...

Men mon ikke dine veninde bare tænker, at det ikke er noget for dig mere, når nu du er gravid.... Måske ville det hjælpe at du sagde til dem at du faktisk følte dig lidt udenfor, og at du stadig har brug for veninde-snak og alt det, selvom du er gravid.. for man ændre sig jo ikke af den grund.... Mine veninder og mig bruger også en del tid på at snakke om maven, så det tror jeg ikke man kan undgå, men det synes jeg også kan være ret træls engang imellem....

Hilsen Sille, 36+0

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

sne190810 skriver:

Du er ikke alene, tværtimod. Tror der er rigtig mange som har det sådan, i hvert fald i perioder. Men alle skal jo lige ind og lære den nye måde tingene skal gøres på, hvilke hensyn man skal tage, plus at man som den kommende mor også har en deeeeeeel dejlige hormoner som skal tages i betragtning !  

Men ja, ganske enkelt bare sig det, sørg for at få dit budskab klart ud, så de kan forstå hvordan/hvorfor/hvorledes osv. Med et glimt i øjet og smil på læben. Det vil sikkert også lette et hvis tryk hos dem, de har helt sikkert jo også gået og gjort sig nogle tanker om det ene og andet mht. til din voksende mave

Jaaa, jeg havde det rigtig lækkert, det var bare sååå fedt vejr, god musik og kolde øl i lange baner. Også bare dejligt at være ude og ha' noget MIG-tid alene, uden en der kommer kravlende efter mig med salv over det hele  Men dog, imorges var det knap så great .. Vågnede lige en time eller to for tidligt, og stod op i den tro at jeg kunne klare mig igennem dagen, og bare sove når Sne sov til middag igen. Overvurderede lige mig selv ret meget, haha .. PUHA. Men dejligt at være ude og fulde den ..

Nå ja.. Hormonerne Dem havde jeg da lige glemt.. Hihi.

Jeg vil prøve at sige det i hvert fald. Der er jo ingen grund til ikke at prøve

Hvor lækkert! Det er vel tiltrængt med en god bytur engang i mellem. Men måske knapt så sjovt morgenen efter. Men du kom igennem dagen! Og det lyder til, at det var det værd

Anmeld

4. juni 2011

Mira0911

Madam Blå skriver:

Ja, det gør det. Mange, som jeg plejede at tale meget med - dem snakker jeg slet ikke med længere.. Men har heldigvis også nogle gode veninder, der stadig er der

Hvad gjorde du så? Har du haft en god mødregruppe så eller noget?

Jeg var i 2 forskellige mødregrupper... Den ene gruppe var der kun andengangsmødre, og jeg som den eneste førstegangs... Synes jeg ikke var særlig fedt, for det handlede mest om hvem der kunne hvad hurtigst af børnene... 

Så kom jeg i en gruppe hvor vi kun var førstegangsmødre... Det var nøjagtig det samme der, så der sprang jeg også fra.. 

Siden da har jeg da fået et par enkelte veninder igennem min kæreste... Og så er der nogle stykker som jeg skal møde herinde når jeg har født... 

Har mødt et par stykker herinde fra... 

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

N&J skriver:

Hvad Eva skrev, og så at man finder sig selv - men for mig personligt i en anerledes version, det betyder ikke at jeg ikke vil og gør de samme ting som før, men det er på en helt anden måde nu  - jeg vil mere sige at jeg skulle finde mig selv i morrollen, så jeg ikke kun var mor, men også huskede mig selv, men det tog tid - har få veninder tilbage fra dengang, men det handlede ligeså meget om at jeg valgte dem fra af forskellige omstændigheder - har stadig et par stykker tilbage der ikke har børn. 

Ja, det tager vel tid. Både at finde ud af mor-rollen, men også som du siger, at finde sig selv i den.
Jeg må også indrømme at nogle af dem, som jeg talte meget med tidligere, dem har jeg også valgt lidt fra.. Der var ikke så meget at komme efter, andet end øl...

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

Mira0911 skriver:

Jeg var i 2 forskellige mødregrupper... Den ene gruppe var der kun andengangsmødre, og jeg som den eneste førstegangs... Synes jeg ikke var særlig fedt, for det handlede mest om hvem der kunne hvad hurtigst af børnene... 

Så kom jeg i en gruppe hvor vi kun var førstegangsmødre... Det var nøjagtig det samme der, så der sprang jeg også fra.. 

Siden da har jeg da fået et par enkelte veninder igennem min kæreste... Og så er der nogle stykker som jeg skal møde herinde når jeg har født... 

Har mødt et par stykker herinde fra... 

Det frygter jeg også lidt ved mødregrupper.. Det er altid det, man hører om, at det kun går ud på, hvem der først kan hvad. Men er alligevel spændt på, når jeg selv skal i mødregruppe. Håber ikke det bliver sådan.

Dejligt at du så har nogle igennem kæresten - og så det dejlige baby.dk

Anmeld

4. juni 2011

Mira0911

Madam Blå skriver:

Det frygter jeg også lidt ved mødregrupper.. Det er altid det, man hører om, at det kun går ud på, hvem der først kan hvad. Men er alligevel spændt på, når jeg selv skal i mødregruppe. Håber ikke det bliver sådan.

Dejligt at du så har nogle igennem kæresten - og så det dejlige baby.dk

Jeps.. Denne gang her vælger jeg også mødregruppe fra... 

Ja for søren, baby.dk er et herligt sted... 

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

Maja_4000 skriver:

Jeg kunne have skrevet præcis det samme !

Jeg har kun min familie og en enkelt veninde tilbage :/

Øv altså! Har du en god mødregruppe eller noget? Det er ærgerligt, at folk falder fra - men samtidig er der også en grund til det.. Man har bare ikke det samme sammen længere. Sådan jar jeg det ihvert fald med dem, som jeg ikke taler med længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.