Hjælp den er væk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.283 visninger
27 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

BabyThilde

altså min smagssans, er der nogle der har prøvet det?

Har siden i onsdags haft svigen på min tunge, lidt ligesom hvis man brænder sig, det var bare konstant. Idag er det så blevet lidt bedre, men nu har jeg ingen smagssans, OVERHOVEDET 

Har haft ondt i min hals, men hverken forkølet eller noget i den stil.

Er der noget jeg kan gøre for at få den tilbage igen?

Knus fra min verden hvor alting jeg spiser smager af pap

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

ABPR

BabyThilde skriver:

Har siden i onsdags haft svigen på min tunge, lidt ligesom hvis man brænder sig, det var bare konstant. Idag er det så blevet lidt bedre, men nu har jeg ingen smagssans, OVERHOVEDET 

Stakkels dig! Det er nok en infektion i dine slimhinder.

Jeg har ikke prøvet det, men min far har. Efter en fæl influenza mistede han smags- og lugtesansen i et år! Men den er nu kommet tilbage af sig selv. Det hjalp lidt med akupunktur, men ellers er det bare at give det tid.

Lægen sagde at selv en harmløs forkølelse kan brænde nerverne i næsen over og de skal så lige vokse sammen igen før man kan smage noget.

Håber du snart får sansen tilbage!

Anmeld

4. juni 2011

Maise86

BabyThilde skriver:

Puha stakkels dig søde! Har ikke prøvet det - men har smagt pap og det bliver aldrig min livret må jeg indrømme ;-) Håber snart din krop tilbyder dig en lidt mere nuanceret smagsløg :-)

Anmeld

4. juni 2011

BabyThilde

ABPR skriver:

Stakkels dig! Det er nok en infektion i dine slimhinder.

Jeg har ikke prøvet det, men min far har. Efter en fæl influenza mistede han smags- og lugtesansen i et år! Men den er nu kommet tilbage af sig selv. Det hjalp lidt med akupunktur, men ellers er det bare at give det tid.

Lægen sagde at selv en harmløs forkølelse kan brænde nerverne i næsen over og de skal så lige vokse sammen igen før man kan smage noget.

Håber du snart får sansen tilbage!

Ej vildt den kan være væk i et år og så komme tilbage, men hvor er det dejligt at han har fået begge dele igen  men håber da ikke der går et år her

1000 tak for svar

Anmeld

4. juni 2011

BabyThilde

Maise86 skriver:

Puha stakkels dig søde! Har ikke prøvet det - men har smagt pap og det bliver aldrig min livret må jeg indrømme ;-) Håber snart din krop tilbyder dig en lidt mere nuanceret smagsløg :-)

Ja det er mega træls søde, har lige lavet en chokoladekage med glasur, og da jeg ville smage den var der ingenting den smagte af luft (pap). Fik også kasper til at smage min cola jeg havde åbnet, for jeg troede den var doven men næ nej den smager fint siger han

Anmeld

4. juni 2011

Billemyre

Æv - Jeg har prøvet noget lignende...
I 14 dage/en måneds tid gik jeg rundt og kunne kun smage bittert!

Dvs. mad og drikke smagte ikke af noget som helst (fuldstændig ligesom hvis man er forkølet), andet end at jeg helt bagerst på tungen (nede ved halsen) kunne smage noget meget bittert, hver gang jeg spiste eller drak noget 

Jeg var også i syv sind og var meget tæt på at ringe til lægen.. Dog gik det så pludselig i sig selv igen. Højst mærkværdigt, men dejligt! 

(Jeg har hørt at tandblegningsmidler, mundskyl og lignende kan give smagsforstyrrelser...)

Håber for dig, det snart går i sig selv - Det er trist med sådan et smagsløst liv!

Hilsen Billemyre, som elsker mad!! 

Anmeld

4. juni 2011

Maise86

BabyThilde skriver:

Ja det er mega træls søde, har lige lavet en chokoladekage med glasur, og da jeg ville smage den var der ingenting den smagte af luft (pap). Fik også kasper til at smage min cola jeg havde åbnet, for jeg troede den var doven men næ nej den smager fint siger han

Så er man da en smule handicappet -øv! Men hvis det nu var mig der havde mistet smagsløgen havde jeg brugt det som en oplagt kur - men det har dujo ikke engang brug for! Prøver ihærdigt at finde noget positivt at sige om det søde men... Bum bum... Det kan jeg altså ikke! Hehe nen ville gerne være en god veninde og sige noget opmuntrene!

Anmeld

4. juni 2011

BabyThilde

Billemyre skriver:

Æv - Jeg har prøvet noget lignende...
I 14 dage/en måneds tid gik jeg rundt og kunne kun smage bittert!

Dvs. mad og drikke smagte ikke af noget som helst (fuldstændig ligesom hvis man er forkølet), andet end at jeg helt bagerst på tungen (nede ved halsen) kunne smage noget meget bittert, hver gang jeg spiste eller drak noget 

Jeg var også i syv sind og var meget tæt på at ringe til lægen.. Dog gik det så pludselig i sig selv igen. Højst mærkværdigt, men dejligt! 

(Jeg har hørt at tandblegningsmidler, mundskyl og lignende kan give smagsforstyrrelser...)

Håber for dig, det snart går i sig selv - Det er trist med sådan et smagsløst liv!

Hilsen Billemyre, som elsker mad!! 

Ja altså jeg synes det er meget mærkeligt, men det sidste jeg spiste var heldigvis en soft ice hvor jeg stadig kunne smage noget, så det er da gode minder hvis det er  ej jeg prøver også lige at give det nogle dage, og så håber jeg da den kommer igen af sig selv, men synes nu også 14 dage er længe at gå, og så kun kan smage luft  Men dejligt at hører at der er flere der har prøvet det, og den faktisk har fundet vejen hjem igen

Bare underligt at den bare sådan kan forsvinde

Anmeld

4. juni 2011

BabyThilde

Maise86 skriver:

Så er man da en smule handicappet -øv! Men hvis det nu var mig der havde mistet smagsløgen havde jeg brugt det som en oplagt kur - men det har dujo ikke engang brug for! Prøver ihærdigt at finde noget positivt at sige om det søde men... Bum bum... Det kan jeg altså ikke! Hehe nen ville gerne være en god veninde og sige noget opmuntrene!

ha ha åhh du er en god veninde og jeg fik da også lige et smil frem der ..bum bum.. hehe håber den kommer tilbage inden jul, for ellers vil det da være en MEGET trist and

Anmeld

4. juni 2011

Maise86

BabyThilde skriver:

ha ha åhh du er en god veninde og jeg fik da også lige et smil frem der ..bum bum.. hehe håber den kommer tilbage inden jul, for ellers vil det da være en MEGET trist and

Du har helt ret! En keeedelig and! Mums nu fik jeg lige lyst til julemad...! Hvornår er det Camilla er sat til?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.