solbadning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.589 visninger
28 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

baby012

Hej allesammen  

- Jeg sidder bare lige og undre mig over om det er rigtigt at man ikke må tage sol (direkte på maven) når man er gravid, for så koger fosteret? har aldrig hørt om dette før, og ville da lige høre om det er noget i andre følger.. 

er personligt meget glad for solen, og nyder at ligge i den når den endelig er der, men skal jeg lade være med det nu hvor jeg er blevet gravid ? ved godt kunstig sol ikke er godt, men gælder det virkelig også sol på den naturligt måde ? . 

håber der er nogen der kan hjælpe med at gøre mig lidt klogere  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Frøken J.

gravid20 skriver:

Hej allesammen  

- Jeg sidder bare lige og undre mig over om det er rigtigt at man ikke må tage sol (direkte på maven) når man er gravid, for så koger fosteret? har aldrig hørt om dette før, og ville da lige høre om det er noget i andre følger.. 

er personligt meget glad for solen, og nyder at ligge i den når den endelig er der, men skal jeg lade være med det nu hvor jeg er blevet gravid ? ved godt kunstig sol ikke er godt, men gælder det virkelig også sol på den naturligt måde ? . 

Jeg tror ikke ligefrem fosteret KOGER. Hehe Men anbefalingerne er, at du skåner maven for direkte sol. For der KAN blive meget varmt derinde. Dog uden at det koger som elkeddel Så dæk maven emd noget tøj Generelt anbefales det faktisk, at man ikke solbader så meget under graviditeten. Men hvis du tager dine forbehold, går det nok. Bare skån mavsen  

Anmeld

4. juni 2011

baby012

Frøken J. skriver:

Jeg tror ikke ligefrem fosteret KOGER. Hehe Men anbefalingerne er, at du skåner maven for direkte sol. For der KAN blive meget varmt derinde. Dog uden at det koger som elkeddel Så dæk maven emd noget tøj Generelt anbefales det faktisk, at man ikke solbader så meget under graviditeten. Men hvis du tager dine forbehold, går det nok. Bare skån mavsen  

syns virkelig også det lød underlidt at vandet inde i maven kunne koge, det kan da slet ikke være sundt for kroppen om man så er gravid eller ej heh- 

men ja, så er der vel ikke andet for end at dække maveskindet til når jeg ligger i solen  

Tak for svar

Anmeld

4. juni 2011

Sabina

gravid20 skriver:

Hej allesammen  

hehe . koger  det lyder lidt voldsomt . Men selvfølgelig kan baby ikke selv styrer varmen derinde, så man anbefaler af dække mavsen til. Jeg har selv nydt solen sidde dage, med et vådt håndklæde over mavsen. Så ved jeg lillemanden har det godt derinde ..

Men sol blandet med hormoner er en dårlig kombi .. Det kan give pigmentpletter, hvor nogle af dem måske ikke går væk

Anmeld

4. juni 2011

baby012

Sabina skriver:

hehe . koger  det lyder lidt voldsomt . Men selvfølgelig kan baby ikke selv styrer varmen derinde, så man anbefaler af dække mavsen til. Jeg har selv nydt solen sidde dage, med et vådt håndklæde over mavsen. Så ved jeg lillemanden har det godt derinde ..

Men sol blandet med hormoner er en dårlig kombi .. Det kan give pigmentpletter, hvor nogle af dem måske ikke går væk

Okay  
maven er hermed dækket fra nu af hvor jeg skal ud.

Og tak for svar, så blev man lige lidt klogere  

Anmeld

4. juni 2011

Sabina

gravid20 skriver:

Okay  
maven er hermed dækket fra nu af hvor jeg skal ud.

Og tak for svar, så blev man lige lidt klogere  

husk masser af solcreme hvis du vil prøve at undgå pigmentpletter. Jeg har desværre fået nogle i starten af graviditeten Men passer virkelig på nu . Men når solen er der vil man jo også gerne ud og nyde det og få en lækker farve ..

Anmeld

4. juni 2011

baby012

Sabina skriver:

husk masser af solcreme hvis du vil prøve at undgå pigmentpletter. Jeg har desværre fået nogle i starten af graviditeten Men passer virkelig på nu . Men når solen er der vil man jo også gerne ud og nyde det og få en lækker farve ..

jep. det vil jeg gøre  

-hvor stærk skal sådan en være ? bruger aldrig solcreme og har aldrig prøvet at blive skollet . så ved ikke så meget om det der med factor ? :I 

Anmeld

4. juni 2011

Maise86

Jeg tror bare det handler om ikke at blive for varm... Det er også derfor man siger det ikke er godt med sauna og boblebad :-)

Anmeld

4. juni 2011

Sabina

gravid20 skriver:

jep. det vil jeg gøre  

-hvor stærk skal sådan en være ? bruger aldrig solcreme og har aldrig prøvet at blive skollet . så ved ikke så meget om det der med factor ? :I 

mindst faktor 15 ..

Anmeld

4. juni 2011

Nynne88

Nu har jeg læst lidt rundt omkring på nettet - og nogle steder står der at livmoderen regulerer varmen og at man ikke skal være bekymret for andet end sin egen hud. Men jeg vil alligevel lige spørge min læge på mandag (skal alligevel ringe) og så lige høre. Jeg har da ligget på standen i dag med min mave fremme og der var mange andre gravide med deres maver også  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.