Hvad ønskede I jer af familie/venner, da den bette kom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

tinasmor

Vi ønskede også ingenting i barselsgaver. Jeg forventede ikke at folk kom med noget. Her denne gang (nr 2. ) vil jeg meget hellere have , at hvis de insistere på at have noget med, så er det en lille ting til vores "store" pige. Men ellers var det folk kom med første gang mest et sæt tøj, måske et par hagesmække, en musikragle eller lign.Det er noglelunde det samme jeg tager med ud når jeg er på barselsvisit og så en blomst eller lign, hvis de er kommet hjem fra hospitalet. Med mindre det er f.eks søster eller lign der føder, så kommer jeg aldrig på besøg før ca 3 uger efter barnet er kommet hjem for ikke at "trænge" mig på, da jeg selv synes de første uger skal gå med at boonde (staves?) med barnet og så er forbehold f.eks farens og morens forældre eller søskende.

Held og lykke med graviditetn og fødslen.

ps. har først lige her bagefter set at folk selv har bedt om en liste. I såfald ville jeg tage en tur til f.eks baybysam og blive inspireret. Jeg ville skrive ting ned der max kostede 100 kr. da jeg ikke synes det skal være noget dyrt. Måske sådan nogle hagesmække i plastik som de bruger senere hen, et håndklåde til baby (med hætte) nogle stofbleer, lidt babylegetøj fra Lamaz. Der er sikkert en masse småting man kan falde i stimer over hvis man tager sådan en inspirationstur.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

LC

Tror du skal skrive nogle ting ned som du ikke selv har tænkt dig at købe inden fødslen.

F.eks. Junior sengetøj(det brugte vi efter 2mdr, så var rart at have tidligt) Uro(bruger baby også først, når den er 5-6 uger) tøj i større størrelser, Legetøj(evt noget du ikke selv vil købe men noget du synes var sødt, hvis dit barn alligevel fik) Håndklæder med hætte(vi fik 3 i barsels gave, og de har været flittigt brugt, ville nok selv bare have brugt almindelige håndklæder hvis ikke vi havde fået dem).

Og sørg for at der står mange billige ting på listen, for er nok primært det folk køber, og er ærgeligt hvis du giver samme liste til folk og de alle vælger den ene ting du har skrevet på som man kan få for under 100kr.

Anmeld

4. juni 2011

Lullaby

Jeg "ønskede" mig ikke noget for synes ikke jeg kan tillade mig at ønske noget. For man får jo også til barnedåb. Men hvis folk spurgte mig har jeg øsnket mig små ting såsom en uro, sengetøj/dyne og hovedpude, ammeindlæg eller ting til den store

Anmeld

4. juni 2011

Mira0911

Vi ønskede os ikke noget... Familier og venner kom med tøj og bamser i massevis.... 

Denne gang ønsker vi heller ikke noget, men familie og venner er velkommen til at give hvis det lyster... Frygter bare end masse bamser igen.... 

Anmeld

4. juni 2011

Kløver

Vi ønskede os kun noget til dåb, synes det var uhøfligt at ønske sig barselsgaver, da jeg personligt synes det er frivilligt, men hvis man ved nogle af de næsmeste vil give noget, kan man uden at lave liste, alligevel få sagt på en pæn måde hvad der mangler eller hvad i ville foretrække

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.