Hvad ønskede I jer af familie/venner, da den bette kom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.686 visninger
24 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

MaybeBaby

Ja, er lige ved at lave mig en fin liste over ting vi mangler at købe og krydse det af vi bestilte i går (Hurraaaaa vi skal have en Leander seng!) men hvad købte I selv, og hvad ønskede I jer som barselsgaver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

henh01

vi ønskede os ingenting i barselsgave. Folk var meget velkomne og også uden gave Vi fik dog alligevel nogle ting - lidt tøj, en kurv med alle de gode ting såsom engangsklude, zinksamle, badevandstermometer osv. Og så fik vi lidt penge vi skulle bruge på OS SELV

Vi købte det hele selv, men i begrænset mængder - købte et lille parti bleer hjem, tøj i de første 2 str - kun lige så vi havde nok og lidt til , tja vi købte faktisk det hele lidt hen af vejen efter Noam var født.

Anmeld

4. juni 2011

Aves.

MaybeBaby skriver:

Ja, er lige ved at lave mig en fin liste over ting vi mangler at købe og krydse det af vi bestilte i går (Hurraaaaa vi skal have en Leander seng!) men hvad købte I selv, og hvad ønskede I jer som barselsgaver?

Jeg har aldrig ønsket noget...jeg glædede mig til at vise det lille nye menneske frem og hvis nogle havde lyst til at give en gave i den anledning, så var de velkomne, var bestemt ikke noget jeg forventede eller kom med ønsker til i form af bestemte ting...det har slet ikke været noget jeg har haft fokus på eller finder vigtigt.

Anmeld

4. juni 2011

MaybeBaby

henh01 skriver:

vi ønskede os ingenting i barselsgave. Folk var meget velkomne og også uden gave Vi fik dog alligevel nogle ting - lidt tøj, en kurv med alle de gode ting såsom engangsklude, zinksamle, badevandstermometer osv. Og så fik vi lidt penge vi skulle bruge på OS SELV

Vi købte det hele selv, men i begrænset mængder - købte et lille parti bleer hjem, tøj i de første 2 str - kun lige så vi havde nok og lidt til , tja vi købte faktisk det hele lidt hen af vejen efter Noam var født.

Det er fordi at der allerede er en masse i omgangskredsen, der spørger om vi ikke har en liste over ting, som de måske kunne købe til os i barselsgave - troede måske, at det bare var os, der tænkte, at barselsgaver var noget folk kunne komme med hvis de ville og det ikke var et krav - men tak for svaret

Anmeld

4. juni 2011

MaybeBaby

Eva. skriver:

Jeg har aldrig ønsket noget...jeg glædede mig til at vise det lille nye menneske frem og hvis nogle havde lyst til at give en gave i den anledning, så var de velkomne, var bestemt ikke noget jeg forventede eller kom med ønsker til i form af bestemte ting...det har slet ikke været noget jeg har haft fokus på eller finder vigtigt.

Lige præcis min tanke - som jeg også skrev til en anden, så regnede vi jo heller ikke med gaver til barsel, men folk har nu spurgt efter en liste, og vi synes også, det var mystisk! Så rart at det ikke kun er os, der tænker sådan

Anmeld

4. juni 2011

cordelia

Hej søsser

Så kom jeg også herind, og så er det bare for at snage og følge dig og den skønne prins.

I tidernes morgen da jeg fik Cecilie var der ikke noget med at vi ønskede os noget, men folk kom med en lille ting.

Mon det er noget vestjysk? 

Men du ved jo ligesom jeg at den bette vil blive megaforkælet. Og ja, jeg bliver nok den værste - nok værre end mor. 

Knus fra Calle

Anmeld

4. juni 2011

Nessie

Vi købte mere eller mindre det hele selv , nok mest fordi jeg havde nogen bestemte meninger om, hvad det skulle være, og så fordi vi havde ventet så længe, så vi kunne slet ikke komme hurtigt nok i gang med børneværelset.

Men jeg vil da foreslå tøj i større størrelser, da man ellers tit får meget småt tøj, og de når jo næsten ikke at bruge det.
Nogle enkelte havde været fremsynede og købt str. 68 og 74 i stedet for det helt småt tøj.

Anmeld

4. juni 2011

eElak

Jeg tænkte overhovedet ikke i barselsgaver, og havde derfor heller ingen ønsker. 

Jeg havde termin i marts, og julen inden, der havde "bedste" lavet en pakkekalender til familien. Der var en masse af småtingene til baby... Neglesæt, termometer, cremer osv. 

Da knægten så kom til verdenen, så havde folk primært købt tøj og bamser ;-)

Jeg havde regnet med at få en ordentlig basse, og havde derfor kun tøj i str 56 og opefter. Så da jeg fødte knapt 4 uger før tid, måtte jeg indse at jeg skulle bruge noget tøj i str 50.. Så da min veninde ringede og spurgte hvad jeg kunne tænke mig, fortalte jeg hende om tøjdillemaet...
Hun endte med at købe MEGET tøj i str 50 - ville virkelig gerne have set hende gøre det, da hun er så anti-baby som nogen kan være ;-)

Vi endte med at have en sportstaske fyldt med tøj, da vi skulle hjem igen (vi fik næsten alle barselsbesøg på hospitalet)... 

Det er værd at have med i sine overvejelse i forhold til tøjkøb ;-) 

Anmeld

4. juni 2011

norenberg

vi ønskede os tøj og legetøj og andre småting som vi ikke selv havde købt...var lige inde at se sådan en leander seng....puhh en pris...sådan en kunne jeg aldrig finde på at invistere i syntes det er at stjæle folk penge at den er så dyr...sådan syntes jeg generelt at det er med alt baby udstyr....første gang jeg fik barn købte vi en dyr barnevogn til 8000 kr og den holdte dårligere end vores andre barnevogne som vi kun har viet 2000 kr for...

Anmeld

4. juni 2011

Faith

Jeg bryder mig ikke rigtig om at man ønsker sig ting i barselsgave. Det virker efter min mening ret anmasende. Folk skal komme med en ting fordi de har lyst, ikke fordi de har fået stukket en liste i hovedet. Men det er bare min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.