Nogle gode forslag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

Holbæktrunten

Ja, tunmousse er en sikker vinder - for pengepungen og tungerne :0)

Så er det jo så bare lige om man kan finde noget billigt til hovedret... Bumbum... Synes den der ristaffel med kylling i karry lyder genial. Laver jeg ofte (også fordi det er nemt at fryse ned til en doven dag), og man kan tit få 4-5 frosne kyllinger til en hund... 

Dessert... Hmm, jeg tror at jeg vil foreslå hindbærmousse toppet med lidt revet mørk chokolade. Det er en lidt tung dessert, og derfor ikke noget man spiser uanede mængder af. Et pænt glasfuld af medium størrelse burde kunne gøre det pr person.

Og ellers vil jeg bare lige nævne, at man jo KAN sige til gæsterne : fuck gaven - tag frikadeller/salat/flødekartofler med, og egne drikevarer = sammenskudsgilde og hyggelig aften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Mira0911

Bambii skriver:

Heej Piger

Jeg skal holde fødselsdag her den 25, men jeg kan simpelthen ikke komme på hvad jeg skal servere af mad, da jeg ikke har så mange penge.. Jeg har ca. 1000kr. til mad og drikke til 14 mennesker.. Det er jo ikke særlig meget.. Men det er 20 år, så jeg vil holde noget fødselsdag, da jeg ikke har min familie samlet særlig ofte..

Men er der nogen af jer der har nogle forslag..? Jeg er helt tom for ideer..

og på forhånd tak..

Hvis det også skal være en fest samtidig med alkohol, kan du godt tillade dig at bede folk selv om at tage det med de skal drikke.... 

Tænker måske noget kartoffelsalat og frikadeller... 

Pizzasnegle, pølsehorn... osv 

Anmeld

4. juni 2011

Bambii

Kofoed33 skriver:

Hmm, altså vi er tit i Hjørring når vi er deroppe, men det er så stadig et stykke vej fra frederikshavn. Men det er vel næsten det mindste problem.

Men skriver lige en pb, når det er sikker om vi skal afsted den weekend Det bliver aftalte senest på mandag.

Ja, det kan vi nok finde ud af

Tak for det, du skriver bare når i ved noget

Anmeld

4. juni 2011

Bambii

Holbæktrunten skriver:

Ja, tunmousse er en sikker vinder - for pengepungen og tungerne :0)

Så er det jo så bare lige om man kan finde noget billigt til hovedret... Bumbum... Synes den der ristaffel med kylling i karry lyder genial. Laver jeg ofte (også fordi det er nemt at fryse ned til en doven dag), og man kan tit få 4-5 frosne kyllinger til en hund... 

Dessert... Hmm, jeg tror at jeg vil foreslå hindbærmousse toppet med lidt revet mørk chokolade. Det er en lidt tung dessert, og derfor ikke noget man spiser uanede mængder af. Et pænt glasfuld af medium størrelse burde kunne gøre det pr person.

Og ellers vil jeg bare lige nævne, at man jo KAN sige til gæsterne : fuck gaven - tag frikadeller/salat/flødekartofler med, og egne drikevarer = sammenskudsgilde og hyggelig aften 

Det eneste problem er så bare at min kæreste ikke kan fordrage karry (Fået ALT FOR MEGET af det), da vi begge var under uddannelse og vi ikke havde særlig mange penge.. Og så fordi jeg ELSKER virkelig karry, men det er nærmest blevet bandlyst herhjemme, udover hvis jeg laver noget andet til ham.. Men jeg gider jo ikke stå og lave 2 retter, men hvis hans bror og min søster eller min veninde er her kan jeg godt finde på at lave kylling i karry til mig og min veninde og noget andet til dem

Anmeld

4. juni 2011

Bambii

Mira0911 skriver:

Hvis det også skal være en fest samtidig med alkohol, kan du godt tillade dig at bede folk selv om at tage det med de skal drikke.... 

Tænker måske noget kartoffelsalat og frikadeller... 

Pizzasnegle, pølsehorn... osv 

Jamen, kan man godt tillade sig at bede dem tage det med de skal drikke til maden med også? Altså jeg tænker med vin og sådan til maden..

Anmeld

4. juni 2011

Mira0911

Bambii skriver:

Jamen, kan man godt tillade sig at bede dem tage det med de skal drikke til maden med også? Altså jeg tænker med vin og sådan til maden..

Det har jeg gjort før uden problemer... Når pengene ikke er store, må man også sætte grænser... 

Anmeld

4. juni 2011

lukasmor

Ved ikke om andre har forslået det men var det måske en ide at grille og bede folk tage eget kød med til dem selv hver især hvor du så står for salat, flute osv? Har været til sådan en sommerfest og der var ingen af os der klagede over at tage vores eget kød med

Anmeld

4. juni 2011

Bambii

Mira0911 skriver:

Det har jeg gjort før uden problemer... Når pengene ikke er store, må man også sætte grænser... 

Ja, det er rigtig nok..

Hmm.. Ja, jeg ved jo heller ikke hvor mange der drikker vin og sådan.. Og det er også bare træls at købe en masse hjem og så folk ikke drikker det alligevel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.