Ud med Pia k og resten af banden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Kief31

Bondepigen skriver:

Vi skal have en ny regering, som IKKE tager fra de fattige og giver til de rige!

Måske det var bedre at de "fattige" begyndte at tjene penge selv, jeg kender en del, som ikke fejler en skid, som feks er på førtidspension.. Hvorfor skal jeg betale for det??

Jeg synes fandme det er gode tiltag der begynder at komme.

Og det drejer sig jo ikke om at komme fem minutter for sent til et møde, det drejer sig om folk der med vilje udebliver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Talbutikken

Og det drejer sig jo ikke om at komme fem minutter for sent til et møde, det drejer sig om folk der med vilje udebliver.

Kan du med sikkerhed vide at folk udbliver med vilje ?

Kan komme med et eks. Hele december sidste år blev vores vej ikke ryddet for sne og derfor var der heller igen på vejen der fik post, da jo af åbenlyse grunde ikke kunne komme frem. Hvad skulle en kontanthjælpsmodtager så stille op ? For her ville det være kommunes skyld at postdanmark ikke kunne livere! Men det er jo bare sur røv eller hva`?

Eller du kan bare få dig et job!
Øh ja, det er nemt nok at sige, hvis du ikke bor i udkands Danmark som Bornholm. Her er der ca. 51 jobs og til 1500 ledige. Og det er er lige før høj særsonen starter, hvad er der så er jobs i vintere perioden... Nada... 

Anmeld

3. juni 2011

Sphynxlover

Carina1977 skriver:

Hehe og den sidste kommentar i artiklen, var et godt spørgsmål....for jeg er sikker på at Pia K har prøvet at komme for sent til et møde  så halv løn til dig kære Pia...så kunne det godt være, at piben fik en anden lyd

nej for at være seriøs, så synes jeg godt nok, at de går for vidt nu

Anmeld

3. juni 2011

slettet_7530

Jeg håber at pressen har sat det MEGET sort/hvidt op.

For selvfølgelig skal det have nogle konsekvenser hvis folk gang på gang udebliver, men i sådan en situation som det var tilfældet på Bornholm i vinters tror jeg nu nok at kommunen har en vis forståelse.Det samme gør sig gældende med førstegangs og andengangs forseelse, men 3 gang mener jeg godt at man tillade sig som samfund at lade en konsekvens falde.Men synes nu nok at halvere hjælpen i 6 måneder er lige lovligt langt ude

Anmeld

3. juni 2011

Talbutikken

Albertesmor skriver:

Jeg håber at pressen har sat det MEGET sort/hvidt op.

For selvfølgelig skal det have nogle konsekvenser hvis folk gang på gang udebliver, men i sådan en situation som det var tilfældet på Bornholm i vinters tror jeg nu nok at kommunen har en vis forståelse.Det samme gør sig gældende med førstegangs og andengangs forseelse, men 3 gang mener jeg godt at man tillade sig som samfund at lade en konsekvens falde.Men synes nu nok at halvere hjælpen i 6 måneder er lige lovligt langt ude

Havde på daværende tidspunkt en veninde boende og nej der blev ikke vist forståelse for de større veje var ryddet. Men da vores vej ikke er en større vej, ja så blev den altså ikke ryddet.

Anmeld

3. juni 2011

slettet_7530

Talbutikken skriver:

Havde på daværende tidspunkt en veninde boende og nej der blev ikke vist forståelse for de større veje var ryddet. Men da vores vej ikke er en større vej, ja så blev den altså ikke ryddet.

Ja det er selvfølgelig ikke iorden.

Men hvad var konsekvensen??  jeg kender ikke reglerne for KH

Anmeld

3. juni 2011

Talbutikken

Albertesmor skriver:

Ja det er selvfølgelig ikke iorden.

Men hvad var konsekvensen??  jeg kender ikke reglerne for KH

konsekvensen var at hun ikke modtog kontanthjælp i en måned.

Anmeld

3. juni 2011

Michael healer

Kief31 skriver:

Måske det var bedre at de "fattige" begyndte at tjene penge selv, jeg kender en del, som ikke fejler en skid, som feks er på førtidspension.. Hvorfor skal jeg betale for det??

Jeg synes fandme det er gode tiltag der begynder at komme.

Hvordan vil du så kunne skelne mellem dem der gør det med vilje, og dem der har glemt det ?

Anmeld

3. juni 2011

wamse

Ja jeg ved næsten ikke mere, hvad jeg skal sige til de tiltag der sker i vores samfund Jeg synes virkelig at udviklingen er trist, for ingen tvivl om, at hvis bare man kan klare sig selv, så er det jo et deligt samfund, men så har vi jo bare en stor gruppe, der ikke kan klare sig selv. De skal så piskes på enhver tænkelig måde  Kommer aldrig til at kunne forstå det menneskesyn, der ligger bag disse tiltag.

Anmeld

3. juni 2011

TineA

TinaPina skriver:

Jeg synes rigtig godt om de fleste af tiltagende. Er så træt af det her hold-i-hånden-samfund. Det er på tide at nogle folk lige retter ryggen og tager ansvar for sit eget liv, og ikke læner sig tilbage og lader andre betale.
Der er altid nogle der ryger med i faldet i starten.

Jeg er mere forarget over at jobcenteret ikke sender til e-boksen, så er den dårlige undskyldning med postdanmark væk. Det er både billigere, hurtigere og så skal postdanmark ikke have ansvaret for vigtige breve.

Ja, jeg er enig her! Jeg synes, at det er fair, at der bliver skåret i ydelserne hvis man ikke dukker op til de møder i jobcenter. Selvfølgelig er det ikke fair, hvis indkaldelsen aldrig kom frem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.