Hvorfor så travlt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
DAs mor skriver:

Der er præcist 4 år og 1 uge imellem mine - det er bare super!

Jeg ville aldrig have mindre en 2 år imellem og helst mellem 3 og 4 år...

Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke bare vil nyde den største "alene" så længe som muligt  Synes heller ikke jeg lige gider to blebørn på een gang

Der er så til gengæld 6 år imellem min bror og jeg - det synes jeg er for meget

SÅ enig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
I.E.K. skriver:

Da vores eneste søn er ved at nærme sig de 2½ år, er vi I den periode, hvor folk begynder at undre sig meget over, og spørge ind til, hvorfor vi ikke har lavet en nr 2 endnu.

Jeg kan se herinde, at mange har dem med under 2 års mellemrum, og mange med helt spæde børn allerede skriver om, at de gerne snart vil have en mere.

Vi har valgt at der skal være "lang tid" imellem dem, at flere forskellige årsager. Ja faktisk har jeg svært ved at se fordelene ved "at få det overstået" som nogle kalder det. Man siger at det er fordi at "så får de mere glæde af hinanden" - men om man får glæde af søskende, mener jeg er et spørgsmål om sind - ikke alder.

Men nu kommer spørgsmålet - har jeg overset nogle fordele ved at få dem tæt? Eller hvad er Jeres erfaring? Og hvorfor har I valgt at få dem så tæt?

Jeg forstår dig 100%.

Jeg kan slet ikke tage det seriøst når nybagte mødre taler om at være skrukke - altså for pokker de HAR jo et lille bitte baby barn.

Jeg er også af den holdning, at det langt fra er optimalt for helt små børn (under 2 -2,5 år) at få en søskende, - og nej jeg forstår heller ikke, at man ikke "bare" vil nyde den man har mens de er så små....

Her bliver der 4 1/2 år mellem vores børn, og det tror jeg bliver super fint. Sofus er så stor nu, at det er begrænset, hvor meget det vil "gå ud over ham"...

Anmeld

3. juni 2011

foto på lærred

Der er 7 år mellem mellem mig og min søster. Vi har et rigtig godt forhold og var meget sammen (hygge, ferie osv) inden vi begge fik familie og ikke længere bor så tæt på hinanden som før. MEN som barn var der ikke meget forhold  i mellem os. Da jeg startede i skole var hun jo på et helt andet sted. Hængte ud med venner, senere hen gik i byen, fik kærester  og senere flyttede til udlandet osv. Derfor har jeg altid følt at det næsten var som at vokse op som enebarn da jeg var barn. Derfor har jeg valgt at der skal være ca 3 år mellem mine. Ville gerne have haft dem lidt tættere, men det er desværre ikke altid noget man selv bestemmer.

Jeg er dog helt enig med dig TS, at det kommer mere and på sind af børnene end aldersforskel om man får et godt forhold til sine søskende og kan blive tæt. Personligt er der nok også lidt egoistiske årsager såsom at jeg ikke har lyst til at starte helt forefra med søvnløsenætter, blebarn osv, når den ældste er f.eks 7 år. Så er der min alder som gør at jeg ikke ønsker at vente længere tid, og sidst men ikke mindst håber jeg, at de i gennem deres barndom kan få glæde af at lege med hinanden mens de er noglelunde på samme "legeniveau".

Anmeld

3. juni 2011

Holbæktrunten

I.E.K. skriver:

Da vores eneste søn er ved at nærme sig de 2½ år, er vi I den periode, hvor folk begynder at undre sig meget over, og spørge ind til, hvorfor vi ikke har lavet en nr 2 endnu.

Jeg kan se herinde, at mange har dem med under 2 års mellemrum, og mange med helt spæde børn allerede skriver om, at de gerne snart vil have en mere.

Vi har valgt at der skal være "lang tid" imellem dem, at flere forskellige årsager. Ja faktisk har jeg svært ved at se fordelene ved "at få det overstået" som nogle kalder det. Man siger at det er fordi at "så får de mere glæde af hinanden" - men om man får glæde af søskende, mener jeg er et spørgsmål om sind - ikke alder.

Men nu kommer spørgsmålet - har jeg overset nogle fordele ved at få dem tæt? Eller hvad er Jeres erfaring? Og hvorfor har I valgt at få dem så tæt?

Nu venter jeg jo så kun nr 1 - og det i en alder af 26 år...

Stod det til min mand, tror jeg han ville begynde på nr 2 ligeså snart rullestegen her var ude... Han har en idé om at han gerne vil have i hvert fald 3 børn, og gerne tæt, da der er 8 år mellem ham selv og hans storebror. De har og havde et udemærket forhold gennem deres opvækst, men tror at Simon har savnet at de kunne lave lidt flere ting sammen...

Jeg har en bror der er 10 år ældre end mig - ham havde jeg det fantastisk med da jeg var barn. Omvendt er det først inden for de sidste par år at der har været noget som helst positivt ved at have en lillebror der er 3 år yngre...

HVIS jeg får lyst til at få flere end ham i maven, er jeg ret sikker på at der kommer til at være i hvert fald 3 år mellem dem- og grunden til at det ikke bliver mere, er at jeg som nævnt tidligere, er 26 år, og jo ikke bliver yngre  Jeg vil gerne have at Noah når at forstå og glæde sig til en ny baby, og så vil jeg naturligvis gerne tilbage til mit arbejde så jeg ikke går helt i stå. Nu har jeg været sygemeldt siden jeg var i uge 16, og selvom det er dejligt på nogen områder at have fri, så kan jeg godt mærke at jeg bliver lidt bims og mangler noget voksen-kontakt.

Derudover synes jeg faktisk ikke at det er særlig rart at være gravid... Kunne jeg få nogen til at gøre det for mig, ville jeg være lykkelig! Så det er endnu en grund til at vente - jeg håber at jeg "glemmer"hvor ubehageligt jeg synes det er at være gravid, så jeg tør tage springet igen senere 

Jeg tager hatten af for dem der har lyst og overskud til at få børn hurtigt efter hinanden. Min veninde har 4 søskende, en del af dem med kun ca 1 år imellem - og de har en fantastisk familie. Jeg tror at det er individuelt hvornår det er en god ide at få barn nr 2 (eller 3 eller 4), DER ER IKKE NOGET FACIT! Det skal være når man som forældre er klar og har gjort sig de rette overvejelser, og ikke et sekund før.

Anmeld

3. juni 2011

LinLin

Risen skriver:

Ja ved det koster Men det er ikke noget problem 

Hvis du ser hvad jeg har skrevet i tråden længere nede, kan du se at jeg godt er klar over at man ikke nødvendigvis får det tætte bånd bare fordi der er mindre tid i mellem dem, men umiddelbart tror jeg det vil øge chancerne Vi håber bare det er sådan, og har lyst til at få en nr 2 snart  

Jamen så skal I da også bare gøre det!

- siger bare at JEG ikke synes det er optimalt

Anmeld

3. juni 2011

Risen

DAs mor skriver:

Jamen så skal I da også bare gøre det!

- siger bare at JEG ikke synes det er optimalt

Helt iorden Sådan er vi så forskellige Og heldigvis for det da 

Anmeld

3. juni 2011

Mor til prinsessen :-)

I.E.K. skriver:

hej :-)

Jeg synes da ikke det er noget med at have travlt.... Det har noget at gøre at det vil man gerne... altså havde børn tæt på.... og hvad er tæt på? Skal der være en gylden regl at der skal være år imellem dem...
Kommer det ikke mere an på hvor man er i sit liv??
man kan også her diskutere "hvorfor have så travlt, hvorfor får børn selv børn?" Vil hurtig tilføje at jeg ikke har noget imod unge mødre, eller ældre mødre osv.....

Jeg synes bare ikke man skal sige det ene er bedre end det andet, da det er forskellige fra familie til familie.....

Anmeld

3. juni 2011

LinLin

Risen skriver:

Helt iorden Sådan er vi så forskellige Og heldigvis for det da 

Ja

Anmeld

3. juni 2011

Lise

Der er 2 år og 8 mdr imellem mine drenge, og det er en fornøjelse at se dem lege "sammen". De leger jo ikke rigtigt sammen, da den ene er knap 15 mdr og den anden snart fire år, men de elsker hinandens selskab. Men ja, jeg savner tid og plads til at nyde den store, men fordelene ved lillebror er langt større end ulemperne ;-) Jeg ville ikke ønske længere tid mellem dem, men jeg vil også hellere have to blebørn på samme tid, end jeg vil have babyer i mange år. Ikke at jeg gerne vil have småbørnsstadiet overstået, men jeg ser da helt sikkert fordele ved at jeg nu er færdig med at have helt små babyer :-)

Anmeld

4. juni 2011

Mum33

- skriver:

Nu det heller ikke sådan at vi smider dem ud når de er 18.

Og i princippet kan du jo gøre helt som du vil og hvad du føler bedst for.

Jeg kan fint opleve 3 børn på en gang og ingen mangler noget... 

Men fatter ikke sætningen; "hvorfor så travlt"?

Fordi jeg syntes det er " at have travlt". Teknisk set er der jo ca 20 år til at få børn i. Det er jo ikke nødvendigvis negativt at få dem tæt - det har jeg aldrig påstået. Jeg spørger jo bare hvilke fordele I ser i at have dem tæt, fordi jeg ikke kan se dem.

Kan nu efter debat se "erfaring med egne søskende" som argument, men ikke sind, glæde af hinanden eller "ude af huset konceptet"  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.