Hvorfor så travlt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Valle81

I.E.K. skriver:

Da vores eneste søn er ved at nærme sig de 2½ år, er vi I den periode, hvor folk begynder at undre sig meget over, og spørge ind til, hvorfor vi ikke har lavet en nr 2 endnu.

Jeg kan se herinde, at mange har dem med under 2 års mellemrum, og mange med helt spæde børn allerede skriver om, at de gerne snart vil have en mere.

Vi har valgt at der skal være "lang tid" imellem dem, at flere forskellige årsager. Ja faktisk har jeg svært ved at se fordelene ved "at få det overstået" som nogle kalder det. Man siger at det er fordi at "så får de mere glæde af hinanden" - men om man får glæde af søskende, mener jeg er et spørgsmål om sind - ikke alder.

Men nu kommer spørgsmålet - har jeg overset nogle fordele ved at få dem tæt? Eller hvad er Jeres erfaring? Og hvorfor har I valgt at få dem så tæt?

Bed dem om at lukke munden:0)

Jeg har Asta som er 7 år gammel - hun var 6 da Anton kom til verdenen.

Ville gerne have haft lidt mindre i mellem - men skulle jo lige møde manden til at få dem med:0) Var alene med Asta helt fra den dag jeg fandt ud af jeg ventede hende.

7 år imellem er fantastisk - de har så meget glæde af hinanden. De leger hygger og Asta er en kæmpe hjælp forstået på den måde at hun jo forstår at hans behov lidt kommer før hendes - at hun kommer med en sut når han er ked osv osv osv:0)

Så er der jo kun et år mellem Anton og Arthur - da Anton var 3 mdr gammel stod jeg med en positiv test - ups - men kunne ikke vælge fra.

Puha det er hårdt med to små med så lidt imellem - jeh kan slet ikke nyde Anton på den måde jeg vil. Måske tænker jeg mere over det , da jeg jo havde nydt Asta i 6 år og kunne give hende alt min opmærksomhed.

Jeg ville vente til der var mindst 2-3år imellem hvis ikkejeg havde stået og skulle vælge.

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Risen

DAs mor skriver:

Der er præcist 4 år og 1 uge imellem mine - det er bare super!

Jeg ville aldrig have mindre en 2 år imellem og helst mellem 3 og 4 år...

Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke bare vil nyde den største "alene" så længe som muligt  Synes heller ikke jeg lige gider to blebørn på een gang

Der er så til gengæld 6 år imellem min bror og jeg - det synes jeg er for meget

Tror det handler om overskud og hvilken situation man står i. For vores vedkommende er vi helt klar og indstillet på at det vil blive hårdt med 2 blebørn, men vi har begge enormt meget lyst  til at få en mere og tror faktisk det er netop dét der er vigtigst, nemlig lysten Ikke gøre der bare fordi børnene skal have et godt bånd men simpelthen af lyst 

Anmeld

2. juni 2011

Mum33

Risen skriver:

Tror det handler om overskud og hvilken situation man står i. For vores vedkommende er vi helt klar og indstillet på at det vil blive hårdt med 2 blebørn, men vi har begge enormt meget lyst  til at få en mere og tror faktisk det er netop dét der er vigtigst, nemlig lysten Ikke gøre der bare fordi børnene skal have et godt bånd men simpelthen af lyst 

Helt enig mht lyst. Jeg har bare lyst til at kunne give ham alt min tid og nyde ham 100%, mens han er helt lille og alt bare går så mega hurtigt.

Anmeld

2. juni 2011

Risen

I.E.K. skriver:

Helt enig mht lyst. Jeg har bare lyst til at kunne give ham alt min tid og nyde ham 100%, mens han er helt lille og alt bare går så mega hurtigt.

Ja sådan er vi nok bare så forskellige. Jeg mener sagtens jeg kan nyde Clara 100% selvom der kommer en nr 2 Hun bliver ikke snydt for noget 

Anmeld

2. juni 2011

L.J.L

Respekt til de der kan klare flere blebørn, jeg ville personligt gå ned med flaget tror jeg! Jeg synes det første år med vores søn har været det hårdeste nogensinde så ville ikke byde mig selv at få flere børn før den første er så stor at han er mere eller mindre selvkørende måske når han er 4-5 år kan det være vi får lyst til en mere.

Anmeld

2. juni 2011

Carina:-)

I.E.K. skriver:

Da vores eneste søn er ved at nærme sig de 2½ år, er vi I den periode, hvor folk begynder at undre sig meget over, og spørge ind til, hvorfor vi ikke har lavet en nr 2 endnu.

Jeg kan se herinde, at mange har dem med under 2 års mellemrum, og mange med helt spæde børn allerede skriver om, at de gerne snart vil have en mere.

Vi har valgt at der skal være "lang tid" imellem dem, at flere forskellige årsager. Ja faktisk har jeg svært ved at se fordelene ved "at få det overstået" som nogle kalder det. Man siger at det er fordi at "så får de mere glæde af hinanden" - men om man får glæde af søskende, mener jeg er et spørgsmål om sind - ikke alder.

Men nu kommer spørgsmålet - har jeg overset nogle fordele ved at få dem tæt? Eller hvad er Jeres erfaring? Og hvorfor har I valgt at få dem så tæt?

Ifølge eksperter er 3 år den bedste alder imellem søskende.

Og det giver jo egentlig ret god mening.Der er de så store at de kan klare den omvæltning det er at mor har en ny baby

Her havde vi 2 år imellem de 2 små,og det synes jeg da var hårdt rent psykisk.

Min "store" dreng var da forvirret og ked af at der var kommet en baby.

Så ta du det bare roligt,har du alderen til at kunne vente,kan du roligt gøre det

Anmeld

2. juni 2011

Mum33

Risen skriver:

Ja sådan er vi nok bare så forskellige. Jeg mener sagtens jeg kan nyde Clara 100% selvom der kommer en nr 2 Hun bliver ikke snydt for noget 

Selvfølgelig bliver hun ikke snydt. Det er da en gave at få søskende. Men ens børn fylder bare 100% - så 2 kan ikke fylde mere. De må bare lære at deles om tiden, opmærksomheden og overskudet - og det er ikke nødvendigvis noget dårligt.

Anmeld

2. juni 2011

Muffinmus

tja, vi har lidt over 1,5 år i mellem vores og de har det godt:-)

Vi nyder da at de har hinanden at lege med, dele de sjove oplevleser kun børn forstår osv.

Det var da hårdt, især  de første 6 mdr, men synes de har så meget glæde af at have hinanden allerede nu som snart 4 årig og 2 årig.

Så her synes jeg de har stor gavn af den lile forskel, men tror nu heler ikke der er noget galt med 3 år i  mellem, der er jo smag og behag og hvad man lige føler for på det tidspunkt:-)

Anmeld

2. juni 2011

Mum33

Carina:-) skriver:

Ifølge eksperter er 3 år den bedste alder imellem søskende.

Og det giver jo egentlig ret god mening.Der er de så store at de kan klare den omvæltning det er at mor har en ny baby

Her havde vi 2 år imellem de 2 små,og det synes jeg da var hårdt rent psykisk.

Min "store" dreng var da forvirret og ked af at der var kommet en baby.

Så ta du det bare roligt,har du alderen til at kunne vente,kan du roligt gøre det

Jeg tager mig heller ikke af folks undrende bemærkninger, men der må jo være en årsag til, at så mange vælger hurtigt at få en mere - jeg kan bare ikke se (de rigtige) argumenter.

Anmeld

2. juni 2011

LinLin

Risen skriver:

Er du klar over hvor dyrt det også bliver med to børn på vuggestuetakst?!

Et godt bånd imellem søskende kommer jo heller ikke bare fordi der er kort tid imellem dem

Jeg har da haft overskud til een mere siden han var 1½ år - men jeg syntes det var ALT for tidligt for ham at blive storebror! Kan virkeligt ikke se det er godt for dem at blive "den store" før de er omkring 3 år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.