Hvorfor så travlt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Hvem?

Jeg er en af dem der har børn meget tæt på hinanden, har (indtil videre) 2 drenge som begge er fra 2010, 1 fra Januar og 1 fra December og elsker det, her er det ikke noget med at få det overstået, for vi er da ikke færdige endnu

Selv er jeg fra en søskendefolk på 4 i to hold, forstået på den måde at min storebror og jeg er der 15 mdrs mellemrum, mine to bettebrødre er der 3 års mellemrum.

Jeg syntes selv det har været fantastisk at have en søskende så tæt på en, gennem hele livet og vi er stadig tætte den dag idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

klmf

Åh, jeg er så træt af at høre om, at det er synd(!) for børnene hvis der er for længe imellem dem! Hvis det stod til min kæreste, så var jeg højgravid nu - vores dreng er 17 måneder - og jeg er bare ikke klar til en mere endnu. Jeg nyder så meget vores dreng lige nu  og skal i gang med en specialuddannelse indenfor mit fag, så synes slet ikke tiden og overskuddet er der. Jeg kan godt se fordele ved at få dem tæt, men for mig opvejer det ikke ulemperne, tværtimod!

Anmeld

2. juni 2011

Christina.78

Vi bliver også en af dem som får dem med lidt afstand..nyder Cecilie nu og har ca 5 mdr tilbage af min praktiktid inden jeg starter på en uddannelse der tager ca et år..så må vi se om vi tager projektet op i slutningen af uddannelsen eller det kommer senerehen..Cecilie bliver ihvertfald 3 år inden der kommer en ny..måske 4 år

jeg tror egentlig heller ikke hun lige nu er klar til at dele os med en anden der også skal have lige så meget opmærksomhed som hende..

Anmeld

2. juni 2011

aya-zia

DER ER ULEMBER VED AT DE ER TÆTTE.... men for mig er der LANGT flere fordele ved at de er tætte...

jeg syntes slet ik det var hårdt med 2 ble børn og syntes på INGEN måde aya er blevet snydt eller mindre nydt fordi hun blev storesøster så tidligt...

jeg er har ALDRIG bedt hende om at hjælpe med zia (med at hente noget eller sådan) men hun ville gerne... hun syntes det var sjovt at finde sutten da det skulle gøres... og kigge bøger med hende...

nu er de 4 og 3½ og de kan slet ik undvære hinanden... de gør ALT sammen... MEN KUN HER HJEMME... de går i børnehave sammen og der leger de slet ik sammen... de har hver deres venner og de sidder heller ik og spiser sammen... det er først når de kommer hjem de er SÅ TÆTTE....

jeg syntes det har været SUPER lækkert at ungerne har kunnet følges ad på mange områder....

vi vil igang med baby projekt igen nu her.... og der kommer IKKE til at gå 2 år fra nummer 3 til nummer 4... jeg VIL ha dem tæt... det er det bedste jeg ved...

Anmeld

2. juni 2011

Mum33

aya-zia skriver:

DER ER ULEMBER VED AT DE ER TÆTTE.... men for mig er der LANGT flere fordele ved at de er tætte...

jeg syntes slet ik det var hårdt med 2 ble børn og syntes på INGEN måde aya er blevet snydt eller mindre nydt fordi hun blev storesøster så tidligt...

jeg er har ALDRIG bedt hende om at hjælpe med zia (med at hente noget eller sådan) men hun ville gerne... hun syntes det var sjovt at finde sutten da det skulle gøres... og kigge bøger med hende...

nu er de 4 og 3½ og de kan slet ik undvære hinanden... de gør ALT sammen... MEN KUN HER HJEMME... de går i børnehave sammen og der leger de slet ik sammen... de har hver deres venner og de sidder heller ik og spiser sammen... det er først når de kommer hjem de er SÅ TÆTTE....

jeg syntes det har været SUPER lækkert at ungerne har kunnet følges ad på mange områder....

vi vil igang med baby projekt igen nu her.... og der kommer IKKE til at gå 2 år fra nummer 3 til nummer 4... jeg VIL ha dem tæt... det er det bedste jeg ved...

Det er selvfølgelig dejligt hvis man har det overskud. Men tror desværre det er de færreste der overhovet ikke syntes det er hårdt, men der er vi jo så forskellige.

Anmeld

2. juni 2011

aya-zia

I.E.K. skriver:

Det er selvfølgelig dejligt hvis man har det overskud. Men tror desværre det er de færreste der overhovet ikke syntes det er hårdt, men der er vi jo så forskellige.

det er hårdt... men ik med blerene syntes jeg... det tager jo ik lang tid at skifte en ble... men det er nok fordi jeg SLET IK FORSTÅR DET HÅRDE I BLER... men derimod SPISNING... SENGETID... og afvending med sut til aya... fordi hun syntes det var snyd zia måtte ha sin... det var det hårdeste da de var små....

nu syntes jeg det er mere besværligt når de skal i børnehave om mandagen og hjem om fredagen for om mandagen skal de ha ALT med og om fredagen skal ALT med hjem... det er altså meget at slæbe....

Anmeld

3. juni 2011

Risen

DAs mor skriver:

Er du klar over hvor dyrt det også bliver med to børn på vuggestuetakst?!

Et godt bånd imellem søskende kommer jo heller ikke bare fordi der er kort tid imellem dem

Jeg har da haft overskud til een mere siden han var 1½ år - men jeg syntes det var ALT for tidligt for ham at blive storebror! Kan virkeligt ikke se det er godt for dem at blive "den store" før de er omkring 3 år...

Ja ved det koster Men det er ikke noget problem 

Hvis du ser hvad jeg har skrevet i tråden længere nede, kan du se at jeg godt er klar over at man ikke nødvendigvis får det tætte bånd bare fordi der er mindre tid i mellem dem, men umiddelbart tror jeg det vil øge chancerne Vi håber bare det er sådan, og har lyst til at få en nr 2 snart  

Anmeld

3. juni 2011

slettet_7530

Da vores eneste søn er ved at nærme sig de 2½ år, er vi I den periode, hvor folk begynder at undre sig meget over, og spørge ind til, hvorfor vi ikke har lavet en nr 2 endnu.

Jeg kan se herinde, at mange har dem med under 2 års mellemrum, og mange med helt spæde børn allerede skriver om, at de gerne snart vil have en mere.

Vi har valgt at der skal være "lang tid" imellem dem, at flere forskellige årsager. Ja faktisk har jeg svært ved at se fordelene ved "at få det overstået" som nogle kalder det. Man siger at det er fordi at "så får de mere glæde af hinanden" - men om man får glæde af søskende, mener jeg er et spørgsmål om sind - ikke alder.

Men nu kommer spørgsmålet - har jeg overset nogle fordele ved at få dem tæt? Eller hvad er Jeres erfaring? Og hvorfor har I valgt at få dem så tæt?

Jeg har det fuldstændigt som dig, så kan desværre ikke hjælpe.

Vi har selv valgt at der skulle være 6 år mellem vores og jeg har nydt begge mine børn, både hver for sig og nu sammen hvor de har rigtigt meget glæde af hinanden på trods af den store aldersforskel

Anmeld

3. juni 2011

Mum33

- skriver:

Hvorfor så langsom?

Jeg har stadig ikke forstået hvorfor man har travlt blot fordi man ønsker sine børn tæt - så længe der ingen børn er der mangler noget fra deres forældre kan det jo være hips som haps...

Fordelene er at vi har vores børn i samme aldersgr. ca. Så vi kan lave de samme ting med dem som de syntes er sjovt, samtidig med de har hver deres interesser...

Fordelene er at vi får en tid for os selv hvor ungerne er store og ude af hytten.

Og så nyder vi bare at have hytten fuld med unger der hygger sig... 

Det lyder også super hyggeligt, men målet for os er ikke "at få dem ud af hytten". Huset fuld af unger skal vi nok nå, men vil pt bare gerne nyde min søn - han er 2½ og hver dag sker der bare nye sjove ting og nye sjove ord kommer til. Jeg nænner ikke at han enten skal have en træt gravid mor og slet ikke en lille ny der suger alt overskud ud af hans forældre.

Jeg glæder mig også til at han skal være med i det "at blive storebror". Det ville han ikke forstå hvis vi havde gjordt den før.

Anmeld

3. juni 2011

Mum33

Et andet aspekt i det er, at vi ikke har råd til at få 5 børn - i hvert fald ikke når vi ønsker at de skal bo godt og se en stor del af verden. Vi skal have max 3. Jeg syntes det er en fantastisk oplevelse at sætte en lille ny i verden og for hver gang føler jeg jeg har "opbrugt et klip". Det må helst ikke blive slut - hvis I forstår mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.