Eva. skriver:
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1564860.ece
Min kæreste og jeg så et dokumentar hver torsdag som hed "fængslet", det kørte i en peride på et dr program.. Men den ene mand, fik sin datter på weekend besøg, og jeg må sige jeg blev først forarget over det, men efter tænkte jeg at det er fantastisk at man stadig kan/må være forældre selvom man får en dom og skal tage konsekvensen af det man har lavet..
Fængsler er jo ikke som i 'gamle' dage, eller som i USA! - der er alt i et fængsel, det er jo nærmest ferie (som flere kriminelle også kalder det, DESVÆRRE) - men der er familie lejligheder i fængsler, med børnestuer/legestuer osv, og de har jo fri adgang heele dagen til at færdes rundt, så fred være med det! Hellere dét end af hun skal miste sin mor og kun se hende en gang om måneden i 10 måneder, dét synes jeg ville være værre!
Jeg mistede som barn min far, jeg var 4 år, og fra 0 - 6 år, er det faktisk det værste tidspunkt for børn, at føle svigt! Og det vil naturligvis føles som svigt at ens forælder pludselig forsvinder sådan... Så jeg synes det er fedt, at børn og forækdre har dén mulighed, når de ikke er ældre og har skoler osv der ska passes...
Anmeld