Barn med i fængsel....hvad mener I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Darling<3

sne190810 skriver:

Fængsel er på ingen måde et sted for børn. Hverken det ene eller andet slags. Bum

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

twinny

isabellamor skriver:

jeg tror ikke det bliver så forfærdeligt for den lille pige hvis der er faciliteter der er egnede til et barn. hvis hun er tryg ved sin mor hvorfor skal hun så være et andet sted...

jeg syntes dog at det er RIEMLIG underligt at hun overhovedet kan få sit barn med i fængsel  enhver anden normal almindelig dansker havde fået sit barn fjernet hvis det var sådan.!!

enig her

Anmeld

2. juni 2011

sne190810

Eva. skriver:

Men så lille et barn vil jo nok være knyttet mest til mor og så er det virkelig ikke hensigtsmæssigt at blive frataget sin mor jo..

Nej, jeg kan godt se det fornuftige i dét i skriver ..

Anmeld

2. juni 2011

SSL

Eva. skriver:

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1564860.ece

Min kæreste og jeg så et dokumentar hver torsdag som hed "fængslet", det kørte i en peride på et dr program.. Men den ene mand, fik sin datter på weekend besøg, og jeg må sige jeg blev først forarget over det, men efter tænkte jeg at det er fantastisk at man stadig kan/må være forældre selvom man får en dom og skal tage konsekvensen af det man har lavet..

Fængsler er jo ikke som i 'gamle' dage, eller som i USA! - der er alt i et fængsel, det er jo nærmest ferie (som flere kriminelle også kalder det, DESVÆRRE) - men der er familie lejligheder i fængsler, med børnestuer/legestuer osv, og de har jo fri adgang heele dagen til at færdes rundt, så fred være med det! Hellere dét end af hun skal miste sin mor og kun se hende en gang om måneden i 10 måneder, dét synes jeg ville være værre!

Jeg mistede som barn min far, jeg var 4 år, og fra 0 - 6 år, er det faktisk det værste tidspunkt for børn, at føle svigt! Og det vil naturligvis føles som svigt at ens forælder pludselig forsvinder sådan... Så jeg synes det er fedt, at børn og forækdre har dén mulighed, når de ikke er ældre og har skoler osv der ska passes...

Anmeld

2. juni 2011

SSL

SSL skriver:

Min kæreste og jeg så et dokumentar hver torsdag som hed "fængslet", det kørte i en peride på et dr program.. Men den ene mand, fik sin datter på weekend besøg, og jeg må sige jeg blev først forarget over det, men efter tænkte jeg at det er fantastisk at man stadig kan/må være forældre selvom man får en dom og skal tage konsekvensen af det man har lavet..

Fængsler er jo ikke som i 'gamle' dage, eller som i USA! - der er alt i et fængsel, det er jo nærmest ferie (som flere kriminelle også kalder det, DESVÆRRE) - men der er familie lejligheder i fængsler, med børnestuer/legestuer osv, og de har jo fri adgang heele dagen til at færdes rundt, så fred være med det! Hellere dét end af hun skal miste sin mor og kun se hende en gang om måneden i 10 måneder, dét synes jeg ville være værre!

Jeg mistede som barn min far, jeg var 4 år, og fra 0 - 6 år, er det faktisk det værste tidspunkt for børn, at føle svigt! Og det vil naturligvis føles som svigt at ens forælder pludselig forsvinder sådan... Så jeg synes det er fedt, at børn og forækdre har dén mulighed, når de ikke er ældre og har skoler osv der ska passes...

Jeg glemte at pointere noget, udfra eget livssyn, og det var at da jeg mistede min far, i ´den alder, var ret kritisk, men hvis det var min mor, som jeg var endnu mere knyttet til, ved jeg faktisk ikke hvordan det hele skulle være gået! Så jeg mener det er vigtigt at barnet fortsat har den forældre som barnet har mest tilknytning til, og det må være mor, i dette tilfælde siden den beslutning er taget

Anmeld

2. juni 2011

Fenja09

Hvad er alternativet? At pigen mister sin mor i den tid hun sidder inde. Hvis fængslet har mulighederne for at hun kan have sin datter med, så synes jeg det er fint, men set ud fra et mere kritisk syn, så er fængsler ikke for børn og bliver det aldrig.

/Fenja

Anmeld

6. juni 2011

Stjernestoev

Jeg synes det er en fantastisk mulighed!

Ja, Anni har dummet sig. Men tvivler ikke på at hun er en fantastisk mor, og synes det er skønt for hende og hendes datter at de stadig kan være tætte..

Vi er virkelig heldige i Danmark at have de muligheder.. Om vi er forkælet?? Ja lidt..

Anmeld

6. juni 2011

Vingummien

Jeg syntes sgu det er fedt at det kan lade sig gøre, uasnet om det er en kendt eller en alm person der skal ind.

Og tror nu heller ikke de vil lave sådan nogle forhodl hvis det kunne være med til at skade de børn der kommer med. Så var den mulighed jo fjernet igen.

Hvis det var mig der stod i den situation og havde den mulighed, så tog jeg også min knægt med

Anmeld

6. juni 2011

Ryberg

jeg synes sku det er en fin ordning der bliver lavet der! At barnet kan være sammen med sin mor.. det ville jeg da 100000 gange hellere end kun at komme på "besøg" hos min mor....

Jeg vil vædde med at de familie lejligheder er mere lækre en lejlighederne på et plejehjem.. så tror absolut ikke at pigen lider overlast!

Havde det været mig, havde jeg også taget mit barn med.... fedt at den mulighed findes!

Anmeld

6. juni 2011

Sophia'smor

Jeg syntes det er okay,

for det kommer til at forgå i et åbent fængsel hvor der er familie afdeling, og det ligner slet ikke et fængsel på nogen måde. det eneste der er, at dørene bliver låst om natten,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.