Barn med i fængsel....hvad mener I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Madam Blå

isabellamor skriver:

lige det jeg mener...  

fik bare ikke lige skrevet det korrekt..  

Familie afdelingerne ligner jo ikke det, som de fleste tænker på, når de tænker fængsel. Det er jo lidt mere som et slags kollegie. Man har sit eget sted, hvor der er plads til både barnet og den voksne..

Synes også det ville være værre at fjerne datteren i de ti måneder, end at lade hende komme med i fængsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Aves.

Kristinav skriver:

Familie afdelingerne ligner jo ikke det, som de fleste tænker på, når de tænker fængsel. Det er jo lidt mere som et slags kollegie. Man har sit eget sted, hvor der er plads til både barnet og den voksne..

Synes også det ville være værre at fjerne datteren i de ti måneder, end at lade hende komme med i fængsel.

At fjerne mor og barn fra hinanden ville da være omsorgssvigt uden lige...stakkels barn...det kan man da ikek forsvare.

Anmeld

2. juni 2011

Isabella_mor

Kristinav skriver:

ja hvis det er et åbent fængsel er det lidt som at være på feriekoloni.. min far har været i åbent fængsel i 14 dage.. han havde det lidt om om at han var på ferie... selvom han savnede mig og jeg ham, så hyggede de sig da gevaldigt der...

der skal nok være plads til den lille pige...!

Anmeld

2. juni 2011

Madam Blå

Eva. skriver:

At fjerne mor og barn fra hinanden ville da være omsorgssvigt uden lige...stakkels barn...det kan man da ikek forsvare.

Nej netop, det kan man ikke forsvare. Jeg kan ikke se problemet i, at hun kommer med i fængsel.. Synes som sagt, at alternativet er langt værre.

Anmeld

2. juni 2011

Carina:-)

Eva. skriver:

Men alternativt så mister barnet sin mor, sin primæromsorgsperson og dette skader jo virkelig børn...så jeg synes det fra barnets side er hendes redning at hun kan komme med sin  mor...de ydre rammer er knap så vigtige, som det at have sin primæromsorgsperson ved sig....det tænker jeg..

Der er masser af børn der lever i omgivelser der for andre vil virke nærmest kriminelle.

Og skulle de fjernes,når mor ellers er en god mor?

Har en i familien der er socialrådgiver med speciale i udsatte børn.

Og hun ser børn der lever i usle lejligheder ,men stadig med forældre der elsker dem.

De danske fænglser er jo slet ikke lige som dem vi ser i fjernsynet der handler om USA.

Anmeld

2. juni 2011

Madam Blå

isabellamor skriver:

ja hvis det er et åbent fængsel er det lidt som at være på feriekoloni.. min far har været i åbent fængsel i 14 dage.. han havde det lidt om om at han var på ferie... selvom han savnede mig og jeg ham, så hyggede de sig da gevaldigt der...

der skal nok være plads til den lille pige...!

Det var da et dejligt positivt billede af det Men ja, afdelingerne er uden tremmer, og andet vi normalt forbinder med et fængsel. Der kan faktisk være ganske hyggeligt.

Så jeps, det skal nok gå

Anmeld

2. juni 2011

Isabella_mor

Kristinav skriver:

Det var da et dejligt positivt billede af det Men ja, afdelingerne er uden tremmer, og andet vi normalt forbinder med et fængsel. Der kan faktisk være ganske hyggeligt.

Så jeps, det skal nok gå

havde det været lukket fængsel så er der helt klart noget om det. med at det ikke er børnevenligt... men åbent fængsel er ok.. ikke slemt overhovedet  

Anmeld

2. juni 2011

LBK

Jeg mener også at barnet skal følge moderen hvis rammerne er til det, og hvis barnet stadig er så lille at det ikke bliver "socialt straffet"

Anmeld

2. juni 2011

sne190810

isabellamor skriver:

der tror jeg bare han er for gammel og for buisnessminded til at kunne tage opgaven..!!! tror den lille pige vil have det sværre med at mor er væk...! jeg ved ikke.. de helt små børn har jo oftest en tætter knyttet bånd til sin mor end til sin far... (ikke at det altid er sådan.)

Ja, det kan der jo så være noget om.

Det var bare min første indskydelse at børn ikke hørte hjemme i  fængsler på den måde, og at faren da måtte tage over.

Anmeld

2. juni 2011

Aves.

sne190810 skriver:

Ja, det kan der jo så være noget om.

Det var bare min første indskydelse at børn ikke hørte hjemme i  fængsler på den måde, og at faren da måtte tage over.

Men så lille et barn vil jo nok være knyttet mest til mor og så er det virkelig ikke hensigtsmæssigt at blive frataget sin mor jo..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.