Dansker eller udlændinge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

mama09

sarahb skriver:

Må jeg spørge:

Min mand er født her i DK, dansk statsborger og har taget dansk folkeskole og har ALTID boet i DK,hans far kom hertil i 60érne og moderen kort efter. Hans forældre er fra Pakistan?
Hvad er han? Dansker eller udlændinge?
Og hvis han begår kriminalitet, hvad skal der så ske med ham og hvorhen?

Kom gerne med ALLE jeres meninger, jeg vil sindsygt gerne vide det

Spændende indlæg, smukke dukke!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

sarahb

Dubai skriver:

Jeg mener jo man er hvad man foeler sig som, og det er ligemeget om man saa har boet i Danmark i et par aar eller hele sit liv.

Jeg har primaert veninder med udenlandske roedder, nogen af dem ser sig som pakistanere, afghanere, tyrkere etc selvom det var deres bedsteforaeldre eller foraeldre der i sin tid flyttede til Danmark. Andre af mine veninder (ogsaa nogen der kom hertil som boern) ser dem selv som danskere. Min mand er fra Syrien og han vil altid vaere en stolt araber, men vores soen (naar han engang kommer ud) vil vaere en dansker med arabiske roedder da vi vil leve vores liv i Danmark.

I mine oejne er din mand ligesaa dansk som du og jeg. Hvis han laver noget kriminelt saa skal han tage sin straf paa lige fod med enhver anden dansker - her i danmark.

Men aaaah hvor er jeg traet af at man skal bevise man er dansk hvis man har udenlandske roedder, her primaert fra mellemoesten etc (ogsaa selvom de gaar 2-3 generationer tilbage). Har endda hoert fra flere at mine kommende boern da er meget velkomne i Danmark, hvis de da beviser at de vil Danmark . OMG

hahahaha det sidste du skrev er da så sjovt... Hold da helt kæft mand.. Ja derer meget at bevise når man er anderledes end os danskere.

Anmeld

1. juni 2011

mama09

sarahb skriver:

Må jeg spørge:

Min mand er født her i DK, dansk statsborger og har taget dansk folkeskole og har ALTID boet i DK,hans far kom hertil i 60érne og moderen kort efter. Hans forældre er fra Pakistan?

Slå "ava mit danmark" op på youtube. Så god en tekst

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

mama09 skriver:

Spændende indlæg, smukke dukke!!

jamen det er jo rigtigt, hvad skal der ske med ham, nu hvor der er så mange der er smarte nok til at sige de bare skal ud.
altså tror minmand har været i pakistan 3 gange i sine 30 år. Han har været i Spaninen oftere end det...

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

sarahb skriver:

altå jeg synes tit man støder på den, men det kan så godt være det er ret uvidende folk jeg støder på haha...
Jamen hvis de Æ ka fin u a a opfør sig årrrnli så skal de da bår hjem igen!
Jamen for HELVED hvor er hjem når man er FØDT her?!

Jeg har ikke mødt en eneste med den holdning overhoved og jeg synes bestemt ikke at hverken jeg eller min omgangskreds er specielt smarte.. tror måske bare vi er en del som ser på grunden til handlingen frem for handlingen..

Jeg har ondt af mange af de indvandrere og deres efterkommere, er helt sikker på det ikke er let at skulle leve med en kultur i en helt anden kultur...og frustrationer og tryk avler et modtryk, tror jeg og dette skal jo komme til udtryk på en eller anden måde..jeg ser mere de kriminelle grupper af indvandrere og efterkommere som et tegn på en integration som har slået fejl og slet ikke har været god nok...så hvis nogle skal sendes nogle steder hen, så lad os da sende de mennesker  væk som ikke gør det der skal gøres, og bruger de midler ders kal bruges..

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

mama09 skriver:

Slå "ava mit danmark" op på youtube. Så god en tekst

eiii hvor er den go....

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

Eva. skriver:

Jeg har ikke mødt en eneste med den holdning overhoved og jeg synes bestemt ikke at hverken jeg eller min omgangskreds er specielt smarte.. tror måske bare vi er en del som ser på grunden til handlingen frem for handlingen..

Jeg har ondt af mange af de indvandrere og deres efterkommere, er helt sikker på det ikke er let at skulle leve med en kultur i en helt anden kultur...og frustrationer og tryk avler et modtryk, tror jeg og dette skal jo komme til udtryk på en eller anden måde..jeg ser mere de kriminelle grupper af indvandrere og efterkommere som et tegn på en integration som har slået fejl og slet ikke har været god nok...så hvis nogle skal sendes nogle steder hen, så lad os da sende de mennesker  væk som ikke gør det der skal gøres, og bruger de midler ders kal bruges..

Eva her er jeg så enig med dig...
Lige præcis!

Anmeld

1. juni 2011

mama09

sarahb skriver:

jamen det er jo rigtigt, hvad skal der ske med ham, nu hvor der er så mange der er smarte nok til at sige de bare skal ud.
altså tror minmand har været i pakistan 3 gange i sine 30 år. Han har været i Spaninen oftere end det...

Ja ja forstår dig. Abdi har aldrig været i Somalia. Så true true hvor skal de mon hen... Hehe

Anmeld

1. juni 2011

eElak

sarahb skriver:

Må jeg spørge:

Han er da dansker, med etniske rødder! 

Danskere som udlændinge - Der skal tages udgangspunkt i handlingen og personerne individuelt, når der er tale om straffesager. 

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

sarahb skriver:

Eva her er jeg så enig med dig...
Lige præcis!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.