Jeg mener jo man er hvad man foeler sig som, og det er ligemeget om man saa har boet i Danmark i et par aar eller hele sit liv.
Jeg har primaert veninder med udenlandske roedder, nogen af dem ser sig som pakistanere, afghanere, tyrkere etc selvom det var deres bedsteforaeldre eller foraeldre der i sin tid flyttede til Danmark. Andre af mine veninder (ogsaa nogen der kom hertil som boern) ser dem selv som danskere. Min mand er fra Syrien og han vil altid vaere en stolt araber, men vores soen (naar han engang kommer ud) vil vaere en dansker med arabiske roedder da vi vil leve vores liv i Danmark.
I mine oejne er din mand ligesaa dansk som du og jeg. Hvis han laver noget kriminelt saa skal han tage sin straf paa lige fod med enhver anden dansker - her i danmark.
Men aaaah hvor er jeg traet af at man skal bevise man er dansk hvis man har udenlandske roedder, her primaert fra mellemoesten etc (ogsaa selvom de gaar 2-3 generationer tilbage). Har endda hoert fra flere at mine kommende boern da er meget velkomne i Danmark, hvis de da beviser at de vil Danmark . OMG
Anmeld