Dansker eller udlændinge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Hulubulu86

Jeg mener jo man er hvad man foeler sig som, og det er ligemeget om man saa har boet i Danmark i et par aar eller hele sit liv.

Jeg har primaert veninder med udenlandske roedder, nogen af dem ser sig som pakistanere, afghanere, tyrkere etc selvom det var deres bedsteforaeldre eller foraeldre der i sin tid flyttede til Danmark. Andre af mine veninder (ogsaa nogen der kom hertil som boern) ser dem selv som danskere. Min mand er fra Syrien og han vil altid vaere en stolt araber, men vores soen (naar han engang kommer ud) vil vaere en dansker med arabiske roedder da vi vil leve vores liv i Danmark.

I mine oejne er din mand ligesaa dansk som du og jeg. Hvis han laver noget kriminelt saa skal han tage sin straf paa lige fod med enhver anden dansker - her i danmark.

Men aaaah hvor er jeg traet af at man skal bevise man er dansk hvis man har udenlandske roedder, her primaert fra mellemoesten etc (ogsaa selvom de gaar 2-3 generationer tilbage). Har endda hoert fra flere at mine kommende boern da er meget velkomne i Danmark, hvis de da beviser at de vil Danmark . OMG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Aves.

sarahb skriver:

det synes jeg bestemt også og mener at når man bor i Dk og er statsborger her så skal man ikke smides ud pga hudfarve eller hvor ens rødder nu end er.
Men mange deler ikke den holdning.

Jeg kender ikke nogle mennesker som ikke deler min holdning...tror du ikke mest det ers ådan en eb-spiseseddel holdning...få der mener noget som kommer til at lyde som mange..

Anmeld

1. juni 2011

Stjernestoev

sarahb skriver:

tak

Din mand er ligeså meget dansker som os andre. Han har boet her hele hans liv, og det vil sige lægere tid end mig. (Jeg e kun 19). Det vil da være forkert at han skulle være mindre dansk, end jeg er. Når han har levet i længere tid her end jeg. Og ja, jeg er "dansk".

Anmeld

1. juni 2011

Gaia

sarahb skriver:

Må jeg spørge:

Min mand er født her i DK, dansk statsborger og har taget dansk folkeskole og har ALTID boet i DK,hans far kom hertil i 60érne og moderen kort efter. Hans forældre er fra Pakistan?
Hvad er han? Dansker eller udlændinge?
Og hvis han begår kriminalitet, hvad skal der så ske med ham og hvorhen?

Kom gerne med ALLE jeres meninger, jeg vil sindsygt gerne vide det

Han er dansk 

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

chael skriver:

Hvad føler han sig selv som??

Det er vel irelevant hvad vi syntes, men hvordan føler han selv??

Hvad er hans national følelse??

*Camilla 23+0

jeg spørger pga en anden tråd, hvor der er meninger om at udlændinge skal smides ud af Dk hvis de ikk opfører sig pænt, ikk andet. Derfor ville jeg bare høre hvor min mand nu skulle hen hvis han ikke opførte sig pænt.
Jamen han er pakistaner pga sine rødder, men dansk pga han opvækst. Men må indrømme det er svært for ham at være dansker fordi man så tit bliver mindet om at man ikke er.

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

Stjernestøv skriver:

Din mand er ligeså meget dansker som os andre. Han har boet her hele hans liv, og det vil sige lægere tid end mig. (Jeg e kun 19). Det vil da være forkert at han skulle være mindre dansk, end jeg er. Når han har levet i længere tid her end jeg. Og ja, jeg er "dansk".

tak

Anmeld

1. juni 2011

maria_wlt

sarahb skriver:

Må jeg spørge:

Min mand er født her i DK, dansk statsborger og har taget dansk folkeskole og har ALTID boet i DK,hans far kom hertil i 60érne og moderen kort efter. Hans forældre er fra Pakistan?

Jeg kan ærligt sige at jeg "regner" alle for dansker så snart de kan sproget, og når jeg kan mærke at de føler sig danske.. 

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

Eva. skriver:

Jeg kender ikke nogle mennesker som ikke deler min holdning...tror du ikke mest det ers ådan en eb-spiseseddel holdning...få der mener noget som kommer til at lyde som mange..

altå jeg synes tit man støder på den, men det kan så godt være det er ret uvidende folk jeg støder på haha...
Jamen hvis de Æ ka fin u a a opfør sig årrrnli så skal de da bår hjem igen!
Jamen for HELVED hvor er hjem når man er FØDT her?!

Anmeld

1. juni 2011

mor-til-vanessa

sarahb skriver:

Må jeg spørge:

altså i mine øjne vil han være dansk. 

og hvis han begik kriminalitet, ja så skulle han da afsone i dk, og selvfølgelig ikke smides ud. hvis han blev det ville det være racediskriminerende. i så fald skulle de "danske" også udvises. men hvorhen? til en ø så.

dem der kommer for at begå kriminalitet, som ham lors (terrormanden)- kan skal selvfølgelig udvise, eftersom han hverken har opholdstilladelse eller lign.

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

mor-til-vanessa skriver:

altså i mine øjne vil han være dansk. 

og hvis han begik kriminalitet, ja så skulle han da afsone i dk, og selvfølgelig ikke smides ud. hvis han blev det ville det være racediskriminerende. i så fald skulle de "danske" også udvises. men hvorhen? til en ø så.

dem der kommer for at begå kriminalitet, som ham lors (terrormanden)- kan skal selvfølgelig udvise, eftersom han hverken har opholdstilladelse eller lign.

tak
Helt det samme mener jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.